PDA

Vis full versjon : Tribuneliv [Viking vs Aalesund]

Tribunekultur
22-09-2007, 23:04
Synes det var ok liv på tribunen i dag. "Kem e det besta lag i Norge" Ble holdt rimelig lenge, og det så ut til å få med folk på den. Men ærlig talt, er dere klar over hvor patetisk det høres ut når 20% av Hordene står og synger/skriker "Jævla møkkalag" til Aalesund? Om Hordene skal bli en supporterklubb for alle, så er dette sanger som MÅ kuttes ut, umiddelbart. "Me elske kvitt" ble tatt 3 ganger før den daua helt ut, det er en utrolig fet sang som hadde blitt enda bedre om man hadde holdt enda lengre på den. Men på dager som dette så savner jeg et bedre utvalg av sanger på tribunen, tror faktisk Hordene kunne ha hevdet seg blant de beste i Norge om man fikk et litt mer utvalg og kanskje en forsanger til som ser i en annen retning når det kommer til tribuneliv. Og all ære til han som slår på trommene under kampen for at han i det hele tatt gidder,
men det holder desverre ikke mål, slagene passer ikke til sangene. Sorry.
(For all del, jeg sier ikke at jeg kunne gjort det særlig bedre)

Så gir Hordene 4 av 10 mulige poeng i dag. Om noen er totalt uenig med meg, så kom gjerne med et saklig svar, er da man får en god debatt.

Vikingboy_89
23-09-2007, 11:43
En kan si mye rart om tribunelivet i går. Men tror det er liten tvil om at Aafk kampen var noe av det beste vi har levert i år.

PelleB
23-09-2007, 23:08
4 av 10 synes jeg er en grei vurdering. Bra at "Kem e det besta laget i Norge" blir holdt så lenge, hørtes godt og mange var med. Vil tro det samme vil skje med f.eks "Me elske kvitt" hvis den blir holdt i gang, men virke som det er bare 3-4 stykker som synger med på den? Kanskje det kan trykkes opp ark med teksten på og legge på stolene før kampen? Er jo en ganske avansert sang. Bra vurdering Tribunekultur, enig i alt. Hadde vært fint om det kom noen andre innspill.

Er faktisk enig med Vikingboy om at det er en av de beste kampene tribunemessig, dessverre sier det ganske mye om statusen i Stavanger om dagen.

nomodade
23-09-2007, 23:52
Off eg e så drit leie folk så klage øve hordene. Tipper du "Tribunekultur" ikke er med selv og bidrar til bedre liv på tribunen. Det er så enkelt å sitte på langsiden og sutre og klage. Største utfordringen til hordene er først og fremst å få med flere folk å synge. Så kan heller utvalget komme etter hvert.
Aalesund kampen er årsbeste av hordene!!! Nei vær med å syng før du klager over innholdet!!!

Tribunekultur
23-09-2007, 23:57
Jeg klager ikke, jeg skriver et konstruktiv innlegg om tribunelivet på kampen. Har sett matchen i opptak og man hører bra de få som står og synger jævla møkkalag, høres ut som om de har fått plassert mikrofonen helt oppi strupen. Men er jo ikke ukjent at Hordene ikke er blant de beste i Norge, og man blir aldri bedre uten kritikk. Er nettopp kritikk som gjør en supporterklubb bedre. Det kommer ikke flere folk til Hordene uten det gjøres forbedringer. Er akkurat den meningen du har som er det største problemet. Folk i Hordene tror tydeligvis at ting endrer seg når man får med mer folk, men det er omvendt. Ting endrer seg når Hordene forandrer på seg, da kommer det mer folk.

nomodade
24-09-2007, 11:22
Hvorfor må en vær medlem av hordene for å synge med?

Homer
24-09-2007, 13:42
det må man vel absolutt ikke. Langsiden sang bra på lørdag, men det er som sagt bare når Viking leder kampen og presser, da tør stavanger-publiket å ta ut eplet av kråsen, og synge.

Vikingboy_89
24-09-2007, 13:51
Det som fungerte best var jo "kem e de besta lage i Norge... Me e de besta lage i Norge". Hva med å dratt denne i gang rett etter lagoppstillingen, og holdt den gående til den døde ut hver kamp. Fungerer det får vi ialfall et massivt trøkk rett i forkant av kampstart og litt ut i kampen.

Tribunekultur
24-09-2007, 17:17
Hvorfor må en vær medlem av hordene for å synge med?
Hvem sier det/ hvor står det?

Mattie J
24-09-2007, 18:55
Min mening er at 16. mai mot Lyn e vår beste kamp i år - da sang vi mer eller mindre konstant fra Lyn tok ledelsen og ut kampen.

Er enig i at "kæm e d besta lage i norge" ga et stort trykk - noe også kommentatorene på TV2 kommenterte mot slutten av kampen(kjeda mæ sånn i går at jeg så sendinga i reprise på tv2 sumo). La forøvrig merke til underkampen at når vi begynte å klappe for å øke trykket fra tribunen så drukna sangen litt og det ble enda værre når trommene begynte i tillegg.

Vi burde og finne flere sanger vi kan kjøre tostemt - som f.eks "heia heia heiaheiaheia Viking" og "kom igjen viking" er 2 andre vi kan kjøre to-stemt.

Denne sesongen syns jeg faktisk vi i Hordene har tatt oss kraftig opp, vi har blitt bedre og bedre for hver kamp e min mening.

Syns og sangutvalget e dårlig, virke som de eneste sangene vi tar opp på reportuaret først har blitt gitt ut på plate. Vi kan med fordel kutte ut "det ska ver kvitt" den e altfor tung å synge på stadion, de aller fleste detter av lenge før 1. verset begynner.

MJ