Vis full versjon : Musikk
Steenslid
30-09-2007, 00:17
Hvaslags musikk hører du på, og hvilke band foretrekker du? Er det noen band/type musikk du misliker?
Jeg hører mest på metall, goth (til en viss grad) og rock. Children of Bodom, In Flames, Killswitch Engage, Shadows Fall, Opeth, Linkin Park.. You name it. Men noe som er et must, er bra gitarspill. Children of Bodom har jo verdens beste gitarist, da.
Ellers misliker jeg sterkt techno/sammensatte dataeffekter. Det høres ut som skrap i mine ører, ihvertfall.
Vikingboy_89
30-09-2007, 09:29
Hører på det aller meste utenom klassisk og Techno. Skal man ha en helaftens musikalsk aften må man fyre på med Johnny Cash eller Foo Fighters.
mrhaaland
30-09-2007, 12:40
ein god blanding: ac\dc, ingenting, skambankt, pink floyd, silo&saft, Robbie Wiliams, Sibbe (kristian valen), big and rich, bon jovi, metallica, jhonny cash og mye mye mer
kizza189
02-10-2007, 20:51
Hører på H.I.M , Metallica , Iron Maiden og bare egil band
Children of Bodom har jo verdens beste gitarist, da.
Beklager å måtte skuffe deg, men det har dem så absolutt ikke.
Lifehouse, Creed, ACDC, Guns and Roses, Damien Rice, John Mayer, Jimmy Eat World, Leif og Kompisane, David Gray, Colin Hay, Johnny Cash og mange flere. Har jeg litt merkelig musikksmak?
Ingenting slår god gammeldags emo-musikk
kizza189
03-10-2007, 18:18
Hehe..
Super-Gaarde
15-10-2007, 21:15
Linkin Park og rock.
Steenslid
24-10-2007, 21:43
Nå skrev jeg strengt tatt ikke en referanse fra noe annet, men min personlige mening.
Nå skrev jeg strengt tatt ikke en referanse fra noe annet, men min personlige mening.
Jeg skrev også min personlige mening, men allikevel ved å bare ha en bitteliten forståelse av gitaren som instrument, så burde de fleste forstå at Laiho er like langt i fra å bli verdens beste gitarist som Martin Andresen har for å bli verdens beste fotballspiller.
Uansett, er helt umulig for meg å si hvem som er verdens beste gitarist i og med at det er så altfor mange å velge mellom.
kizza189
25-10-2007, 14:15
Jeg skrev også min personlige mening, men allikevel ved å bare ha en bitteliten forståelse av gitaren som instrument, så burde de fleste forstå at Laiho er like langt i fra å bli verdens beste gitarist som Martin Andresen har for å bli verdens beste fotballspiller.
Uansett, er helt umulig for meg å si hvem som er verdens beste gitarist i og med at det er så altfor mange å velge
mellom.
Synes Angus Young er best
Uansett, er helt umulig for meg å si hvem som er verdens beste gitarist i og med at det er så altfor mange å velge
mellom.
Synes Angus Young er best
Ufattelig.
mrhaaland
25-10-2007, 19:19
Angus Young æ uten tvil best AC/DC <3
Toto, Led Zeppelin, Queen, Josh Groban, Pavarotti, Mozart, Stravinskij, Geron Davis, Deep Purple + utrolig mye mer.
Rock er meg vet du ;D
Hører en del på Metallica, Tokio Hotel og Cinema Bizarre . ( De to siste har sikkert ingen hørt om, tyske, begge to )
Har i det siste begynt og høre litt på Led Zeppelin, og jeg synes de er bra :D
MacGyver
27-12-2007, 23:50
Toto, Led Zeppelin, Queen, Josh Groban, Pavarotti, Mozart, Stravinskij, Geron Davis, Deep Purple + utrolig mye mer.
Musikk fra Pavarotti er faktisk ikke så dum musikk det ;)
Jeg hører på musikk som er bra. Rap/hip hop hører jeg ikke under noen omstendigheter FRIVILLIG på!
I mine ører så er denne såkalte rap-musikken bare snakking. Grusomt. Men det er min mening. Sikkert mange her som syns det er helt topp.
Rock er meg vet du ;D
Hører en del på Metallica, Tokio Hotel og Cinema Bizarre . ( De to siste har sikkert ingen hørt om, tyske, begge to )
Tokio hotel er vel mer emosjonell punk, enn rock. Pluss det er kanskje det største mainstream bandet som er blitt laget på 2-3 år.
Rock er meg vet du ;D
Tokio hotel er vel mer emosjonell punk, enn rock. Pluss det er kanskje det største mainstream bandet som er blitt laget på 2-3 år.
Jeg gir blanke fa*n i hvor mainstream det er, jeg liker dem for musikken de lager uansett hva folk mener og tror.
Steenslid
01-01-2008, 01:37
Men Brandur har rett, Tokio Hotel er mainstream og emosjonell punk, langt ifra rock.
Jeg har altså fått skikkelig elsken på Dream Theatre sine rockballader (The Spirit Carries On bl.a.)
Rett? Når begynte dere og bli sånne eksperter på alt?
Kan ikke jeg få lov til og bestemme selv hva jeg synes de er?
Mainstream? Så dere sier jeg bare hører på dem fordi alle andre gjør det?
Ingen på min skole liker dem, eller har HØRT om dem! Ingen av mine nære folk heller!
Da må de isåfall bare ha hørt dem fra meg.
Så dere skal prøve og FORTELLE meg hva yndlingsbandet mitt er og hvilken sjanger det er i?
Ingen på min skole liker dem, eller har HØRT om dem! Ingen av mine nære folk heller!
Så dere skal prøve og FORTELLE meg hva yndlingsbandet mitt er og hvilken sjanger det er i?
Dæven.
Men Brandur har rett, Tokio Hotel er mainstream og emosjonell punk, langt ifra rock.
Pølsevev, det kan ikke være mainstream før det annonseres på TV evt. at jeg har hørt om det:)
(siden jeg bare hører på Tom Waits, Bob Dylan, Nick Cave og, hvis jeg er skikkelig gæern, Van Morrison, så er det MYE som er utenfor mainstream.......og hvor er alle smilefjesene når man trenger dem)
Nydelig musikksmak gare.
Uansett Tokyo Hotel HAR vært mye på TV.
Nydelig musikksmak gare.
Takk:)
Nuvel, jeg ser aldri på Svisj uansett.......spør meg derimot om Dyrlege Due, Sauen Shaun eller Nysjerrige Nils, så er jeg helt på nett
(joda, småbarnsfar)
Jeg ser aldri på Svisj heller, jeg snakker om reklamer på TV.
MacGyver
02-01-2008, 16:20
Nydelig musikksmak gare.
Takk:)
Nuvel, jeg ser aldri på Svisj uansett.......spør meg derimot om Dyrlege Due, Sauen Shaun eller Nysjerrige Nils, så er jeg helt på nett
(joda, småbarnsfar)
He, he. Nye program som har kommet eller? Har kun hørt om Nysgjerrige Nils. Det er vel opprinnelig en film, er det ikke?
Var voldsom hissig du ble da! Jeg bare fortalte deg det jeg vet om Tokio Hotel. Hvis du ser på klærne til Tokio Hotel, eller i stilen i det hele tatt, de bruker klær som My Chemichal Romance eller AFI. Poenget mitt er at det ikke er rock, men emosjonell punk. Selv om det er blitt Mainstream for mange som er yngre enn 14, så er det fortsatt lov til å like dem, selv liker jeg ikke emo punk eller tyske sanger i det hele tatt... Men det er tross alt bare min mening.
Steenslid
03-01-2008, 16:07
Mainstream betyr ikke at alle hører på det, men det er sånn som går videre, folk liker det fordi det er in osv.
Var voldsom hissig du ble da! Jeg bare fortalte deg det jeg vet om Tokio Hotel. Hvis du ser på klærne til Tokio Hotel, eller i stilen i det hele tatt, de bruker klær som My Chemichal Romance eller AFI. Poenget mitt er at det ikke er rock, men emosjonell punk. Selv om det er blitt Mainstream for mange som er yngre enn 14, så er det fortsatt lov til å like dem, selv liker jeg ikke emo punk eller tyske sanger i det hele tatt... Men det er tross alt bare min mening.
Klærne? Så det er det du ser på for og dømme musikkstilen? Jaha!?
Hissig, faktisk, det er fordi dette ikke er første gangen folk her inne skal begynne og trippe over meg, sånn "Jeg-har-mye-mer-peiling-en-deg"-måte! Det godtar jeg ikke! Okei, om jeg er 12 år og har fulgt Viking i 1 år? Kanskje jeg har peiling alikevel?
Jeg føler meg veldig uvelkommen her, faktisk :rolleyes:
( Så nå er jeg ferdig her, meg hele Vikingforum! )
For meg, betyr det ikke hvilket språk de synger på, bare det er går sånn noenlunde greit og oversette raskt.
Mainstream betyr ikke at alle hører på det, men det er sånn som går videre, folk liker det fordi det er in osv.
Rihanna er det første jeg tenker på når du sier det! :|
Klærne? Så det er det du ser på for og dømme musikkstilen? Jaha!?
Hissig, faktisk, det er fordi dette ikke er første gangen folk her inne skal begynne og trippe over meg, sånn "Jeg-har-mye-mer-peiling-en-deg"-måte! Det godtar jeg ikke! Okei, om jeg er 12 år og har fulgt Viking i 1 år? Kanskje jeg har peiling alikevel?
Jeg føler meg veldig uvelkommen her, faktisk :rolleyes:
( Så nå er jeg ferdig her, meg hele Vikingforum! )
For meg, betyr det ikke hvilket språk de synger på, bare det er går sånn noenlunde greit og oversette raskt.
Hvis du leser i samtlige av trådene på dette forumet, så ser du at andre folk retter på andre. Det er ett diskusjonsforum. Og hvis du føler deg uvelkommen for at jeg skrev at Tokio Hotel spiller punk og ikke rock så beklager jeg det. Stilen til band har faktisk litt å si, feks. Red Hot Chillipeppers spiller ikke i saggebukser og bar overkropp med gullsmykker rundt halsen som 50 cent og lignende. Mainstream er som sagt ikke et negativt ord, men som Steenslid sier er det ett ord som blir brukt for å si at et band er in. Jeg har faktisk pratet litt med han vokalisten til Tokio Hotel, før de ble kjent. Han gjorde det veldig klart for meg da, at de var ett punkband, som AFI og lignende.
dumlekongen
20-04-2008, 20:39
Endelig noen gode gamle som ikke har vett nok til å gi seg. Første plate på 8 år og den blir nok like bra som de andre. Herlig av evigunge AC/DC
http://web3.aftenbladet.no/underholdning/musikk/article628334.ece
viking1945
20-10-2008, 01:27
Hi:) I'm looking website with this song's lyric http://uk.youtube.com/watch?v=EWyVH6dNeJM ,but I did not find. So if someone could for me to write this text?
vBulletin® v4.0.1, Copyright ©2000-2010, Jelsoft Enterprises Ltd.