PDA

Vis full versjon : Hordene

VFK
03-06-2009, 00:34
Ka skjer me at me har ET HALVT FELT så står :s ? åsså syngingå e jo heilt på tryne me har heile tiå de sama sangene å di går om igjen å om igjen heile tiå. Når brann eller start komme te byen så e de jo faen meir folk så står der en ka de e i hordene, de e flaut...

Bambusjens
03-06-2009, 08:49
Ka skjer me at me har ET HALVT FELT så står :s ? åsså syngingå e jo heilt på tryne me har heile tiå de sama sangene å di går om igjen å om igjen heile tiå. Når brann eller start komme te byen så e de jo faen meir folk så står der en ka de e i hordene, de e flaut...

Ikke noe nytt det.Alltid vært slik på Viking Stadion.

Marve_F
04-06-2009, 01:49
Finnes desverre ingen tribunekultur i Stavanger. Det merkes godt når andre lag kommer til byen. De blir jo behandlet som kriminelle svin. Heia Gisle, har gjør underverker for tribunekultur i Stavanger...... (ironi ja)

dumlekongen
04-06-2009, 09:01
Finnes desverre ingen tribunekultur i Stavanger. Det merkes godt når andre lag kommer til byen. De blir jo behandlet som kriminelle svin. Heia Gisle, har gjør underverker for tribunekultur i Stavanger...... (ironi ja)

"Tøff er den som klager,men modig er den som forandrer"

Dette er et ordtak som jeg føler passer godt inn i denne diskusjonen. Det er mange som klager og sier at det ikke er noen supporter kultur i Stavanger og rundt Viking. Og de har kanskje rett. Men hva med å ta ansvar å gjøre noe med det.

Hvor var alle dem som klaget på Hordene og som ønsket forandring i Hordene, når det ble avholdt årsmøte?
Med alle her inne som er misfornøyde, så kunne de ha kuppet årsmøtet å få valgt inn sine folk for å gjøre de forandringene som trengs. Men nei, alle klager men ingen vil ta ansvar for å gjøtre noe med det.

Så har jeg et lite tips til dem som ønsker å få en skikkelig Ultras gruppe til stadion.

Dere sier at det er problemer og at Gisle ikke vil høre på dere. Hvis dere er flere personer, så lag et treff hvor dere skriver ned saklige og gode argumenter for oppstart av denne gruppen. Lag klare retningslinjer for hva som er målet og planlegg hva som er lov og ikke i henhold til lover og regler.

Deretter fremlegger dere dem for Viking og Gisle. Hvis disse fortsatt står steilt på sin holdning mot denne type grupper, så går dere til TV2/NRK og får dem interesert i saken. Forklar at dere ønsker å gjøre et ærlig forsøk på å få bedre stemmning på en av Norges (etter noens mening) dårligste stadioner. Men at dere blir motarbeidet av Viking og Gisle uten noen form for saklig argumentasjon.

Dette vil sette et mye større kritisk lys på Viking og Gisle og de må stå frem for hele Norge og forklare hvorfor Viking ikke vil ha en ny god supporter gruppering til å støtte klubben. for trenger ikke Viking dette nå?

Dette er en sak som jeg tror TV2 ville elsket. Viking er en klubb i litt krise hvor supporterene svikter. Hvorfor vil ikke Viking at gode,syngende og stemnings skapende supportere skal få utfolde seg?

Men denne fremgangs måten forbeholder at denne grupperingen kan argumentere godt for seg og komme med gode svar på den kritikken mot Ultras som Gisle vil komme med.

Klarer dere å fremstå skikkelig og Viking fortsatt ikke vil godta slike grupperinger, så vil Viking og Gisle fremstå som sutrende og lite fremsynte fotball ledere. og de har ingen grunn til å klage på at publikum svikter.

Dette ble et langt innlegg og vil kanskje ikke virke. Men det er i hvertfall et forslag om at en kan gjøre noe mer med saken enn å bare sitte å sutre.

Bambusjens
04-06-2009, 13:35
"Tøff er den som klager,men modig er den som forandrer"

Dette er et ordtak som jeg føler passer godt inn i denne diskusjonen. Det er mange som klager og sier at det ikke er noen supporter kultur i Stavanger og rundt Viking. Og de har kanskje rett. Men hva med å ta ansvar å gjøre noe med det.

Hvor var alle dem som klaget på Hordene og som ønsket forandring i Hordene, når det ble avholdt årsmøte?
Med alle her inne som er misfornøyde, så kunne de ha kuppet årsmøtet å få valgt inn sine folk for å gjøre de forandringene som trengs. Men nei, alle klager men ingen vil ta ansvar for å gjøtre noe med det.

Så har jeg et lite tips til dem som ønsker å få en skikkelig Ultras gruppe til stadion.

Dere sier at det er problemer og at Gisle ikke vil høre på dere. Hvis dere er flere personer, så lag et treff hvor dere skriver ned saklige og gode argumenter for oppstart av denne gruppen. Lag klare retningslinjer for hva som er målet og planlegg hva som er lov og ikke i henhold til lover og regler.

Deretter fremlegger dere dem for Viking og Gisle. Hvis disse fortsatt står steilt på sin holdning mot denne type grupper, så går dere til TV2/NRK og får dem interesert i saken. Forklar at dere ønsker å gjøre et ærlig forsøk på å få bedre stemmning på en av Norges (etter noens mening) dårligste stadioner. Men at dere blir motarbeidet av Viking og Gisle uten noen form for saklig argumentasjon.

Dette vil sette et mye større kritisk lys på Viking og Gisle og de må stå frem for hele Norge og forklare hvorfor Viking ikke vil ha en ny god supporter gruppering til å støtte klubben. for trenger ikke Viking dette nå?

Dette er en sak som jeg tror TV2 ville elsket. Viking er en klubb i litt krise hvor supporterene svikter. Hvorfor vil ikke Viking at gode,syngende og stemnings skapende supportere skal få utfolde seg?

Men denne fremgangs måten forbeholder at denne grupperingen kan argumentere godt for seg og komme med gode svar på den kritikken mot Ultras som Gisle vil komme med.

Klarer dere å fremstå skikkelig og Viking fortsatt ikke vil godta slike grupperinger, så vil Viking og Gisle fremstå som sutrende og lite fremsynte fotball ledere. og de har ingen grunn til å klage på at publikum svikter.

Dette ble et langt innlegg og vil kanskje ikke virke. Men det er i hvertfall et forslag om at en kan gjøre noe mer med saken enn å bare sitte å sutre.

Kloke ord.Hadde selv lika at det kom en slik gjeng.Er rett å slett nitrist stemmningmessigt i Stavanger.

Capo
04-06-2009, 18:33
Sto en bra gjeng rett under kamera i kampen mot Enga. Gjeng med bra kultur som holdt stemningen oppe lenge, fikk mye skryt etter kampen. Ikke siste gang de er på feltet!

Capo
08-06-2009, 17:39
Når man først er inne på å forbedre tribunekulturen. Jeg er FOR megafon, og jeg hadde heller aldri hatt problem med å ta i bruk en under kamp. Men nå er det heller ikke jeg som bestemmer på tribunen. Jeg sier bare hva jeg synes hadde blitt bedre.

fantavigå
09-06-2009, 16:17
blir det oprettet en ultras gruppe, vet jeg om ihvertfall 15 stk som joiner (meg inkludert)

Capo
09-06-2009, 22:12
Da har jeg et spørsmål til deg, fantavigå. Jeg har lenge selv hatt lyst til det, men Ultrasnavnet blir aldri aktuelt på stadion. Men i prinsippet kan man opprette en Ultrasgruppe uten å bruke akkurat det navnet. Men du sier at du i hvert fall vet om 15 personer som vil bli med, da lurer jeg på hvem disse personene er og om de er medlem av Hordene? Man må begynne et sted uten at man skal kalle det for en gruppering, en gruppering blir man etter hvert som man blir kjent med folk og man vet hvilke mentalitet og holdning man har.

kakao
10-06-2009, 00:45
Når man først er inne på å forbedre tribunekulturen. Jeg er FOR megafon, og jeg hadde heller aldri hatt problem med å ta i bruk en under kamp. Men nå er det heller ikke jeg som bestemmer på tribunen. Jeg sier bare hva jeg synes hadde blitt bedre.

Bare av ren nysgjerrighet: står du og synger med Hordene per idag? :-)

Hva mener du med at det ikke er du som "bestemmer" på tribunen? Greit at det er noen få forsangere som pleier å dra igang, men det er vel strengt tatt ingen som "bestemmer - eller? Blir man sett rart på dersom man forsøker å dra igang en sang e.l. uten å være forsanger?

Har du tatt dette med megafon opp med forsangerne? Har forstått det slik at ihvertfall en av forsangerne er imot det, men om noen andre tok i bruk det så burde han vel ikke klage på det?

Capo
10-06-2009, 17:40
Ja, står med Hordene. Vet at det har blitt tatt opp før, og responsen var lite positiv fra enkelte.

fantavigå
10-06-2009, 23:09
Da har jeg et spørsmål til deg, fantavigå. Jeg har lenge selv hatt lyst til det, men Ultrasnavnet blir aldri aktuelt på stadion. Men i prinsippet kan man opprette en Ultrasgruppe uten å bruke akkurat det navnet. Men du sier at du i hvert fall vet om 15 personer som vil bli med, da lurer jeg på hvem disse personene er og om de er medlem av Hordene? Man må begynne et sted uten at man skal kalle det for en gruppering, en gruppering blir man etter hvert som man blir kjent med folk og man vet hvilke mentalitet og holdning man har.

De fleste av dem er ikke med i hordene nei, selv om alle står/sitter på E og F. Felles er vel at alle synes det er helt RÅTT! med ultraskulturen og det den innebærer fremfor den litt mer engelske stilen som kjøres på stadion nuh.

Capo
11-06-2009, 00:54
Ser den og er helt enig med deg. Navnet Ultras kan bare legges død med en gang, men selve ultraskulturen er jeg for.

fantavigå
18-06-2009, 03:56
Bryne kampen kommer til å sitte i meg lenge. Det svir. Men synes jeg så tendenser til en litt annen form for tribunekultur blant noen som stod der. Good.

Capo
18-06-2009, 07:16
Synes vi hadde en bra gjeng på tribunen i dag, holdt stemningen oppe i store deler av kampen. De "noen" du skriver om er folk Hordene trenger, fikk også mye skyt etter sist hjemmekamp fra der vi sto. Tidene endrer seg, jeg tror ikke folk har sä mye i mot en gruppering lenger. Herlig med bluss og litt aggro på tribunen i dag. I går kunne man telle 12 mann av den gjengen på tribunen, gi oss tid så skal dere nok se at Hordene tar noen steg opp tribunemessig snart.

fantavigå
18-06-2009, 16:01
Bra, jævlig bra. Men trenger også noen mer hopp&sprett sanger med litt melodi i. Noen av disse "start og moss og alle andre glemme me" sangane er så jævla kjedelige. Har vært mange gode forslag her inne på forumet, men jævla få som kan få inn nye sanger henger her.

fantavigå
18-06-2009, 16:19
Apropo fete melodier. Den som går fra 0:13 til 0:42 her er jo skamcatchy og kan synges på i 10 minutt i strekk. Har ikke hørt noen andre som bruker den heller http://www.youtube.com/watch?v=dkfZoDO1Q4M

Capo
18-06-2009, 18:30
Ja, den er fet. Men man må helst være mange for at den melodien skal bli bra, høres nok bare dumt ut om 50+ synger den. Men sant det du sier, er faktisk jævlig mange gode forslag rundt omkring her.

Fygaren
20-06-2009, 08:57
Herlig med bluss og litt aggro på tribunen i dag.
Herlig at man kan gi en økonomisk presset klubb enda mer regninger å betale, bare fordi det ser litt "tøft" ut.

Capo
20-06-2009, 09:32
Jepp, er jo herlig det. Sålangt er det kun røykbomba de kasta på banen som ser ut til å gi en stot bot til Bryne. Er meg en fining han lederen i B-Gjengen, haha.

Steenslid
22-06-2009, 17:08
det er flaut når man hører forsangeren like godt som resten av crowden..

Vikingjente
17-10-2009, 01:14
Nå har Viking 3 kamper igjen som dere vet.
Hva om alle på Hordene feltet får med en hel gjeng, dvs. stadion og synger og lager det gøy?
Ja, er greit det ikke har vert den beste sesongen, men vi må uansett støtte Viking så godt vi kan, så de kan komme sterke tilbake og gjøre en enda bedre jobb.
Hadde vert gøy å ikke ha stemme dagen etterpå, og bare skreket så hele stadion suste.
Prøv å tenk positivt nå da :)
Gi alt de siste kampene!!! :D