PDA

Vis full versjon : IVEN FORSVINNER?? ;=(

gerry
18-10-2007, 21:57
Jeg er en av mange som ikke likte at Iven ble "skvisa"etter at Myhre kom til oss!!Konsekvensene kan bli at "Pensjonisten "blir værende ,og vi kan miste kanskje en av landets beste og lovende keeper etter 2008 sesongen er over!! Nei dette er ikke bra!!Regner med og få heftig debatt her inne nu?? ;=)

http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article92056.ece?act=readDebate#125334

Divine
18-10-2007, 23:40
Med ikke alt for imponerende spill, og den holdningen han har hatt kan det være like greit. La han få kjøle seg litt ned i første divisjon.

Eivind
18-10-2007, 23:44
Ja, bare synd at alle de andre spillerne på 2-er laget også blir "skviset" til fordel for bedre spillere.

Det er jo en grunn for hvorfor Myhre står i mål og ikke Iven. Og jeg tror nok fortsatt at Røstler vil stille med det antatt beste laget til hver kamp. Selv om Iven stod relativt godt i målet før Myhre kom inn, mener jeg fortsatt at Myhre er en bedre keeper enn Iven. Synd han forsvinner ja, for han kan nok ha mye å lære av denne mannen.

dumlekongen
21-10-2007, 14:23
Austbø er en populær mann.

http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article92639.ece

Selg den sytete ungen!!!

Jokkis90
21-10-2007, 14:55
og stabæk atpå, men det som østenstad sa, går han te ein eliteserieklubb så har han sin pris!, men det e jo ein dårlig holdning av iven, men me må jo forstå han ikkje e fornøyd me situasjonen, siden myhre e tebage som 1 keeper så e det vel någe austbø har gjort galt.. ? kanskje burde viking prøve og få te ein utlånsavtale i første runde...i stedet for og selge.

dumlekongen
21-10-2007, 15:03
og stabæk atpå, men det som østenstad sa, går han te ein eliteserieklubb så har han sin pris!, men det e jo ein dårlig holdning av iven, men me må jo forstå han ikkje e fornøyd me situasjonen, siden myhre e tebage som 1 keeper så e det vel någe austbø har gjort galt.. ? kanskje burde viking prøve og få te ein utlånsavtale i første runde...i stedet for og selge.
Så lenge Iven ikke skriver under på en ny kontrakt, så er det eneste riktige å selge ham. Han kan ikke leies ut den siste delen av kontraktstiden sin for så å gå som Bosman-spiller.

Vil han ikke skrive ny kontrakt snarest,ja så selg ham for mest mulig penger er min mening.

aslak
21-10-2007, 20:53
Hadde han bare vært så god som han tror selv...

clockh
21-10-2007, 20:56
Hvis han faen ikje tåle litt konkuranse så kan han vel bare dra. Synd, men hvis han e så dumme så.......

MacGyver
27-10-2007, 23:43

Selg den sytete ungen!!!
Selg den sytete ungen!!!
Hvor får du det fra?

xanmail
28-10-2007, 11:00
agenten hans har jo sagt nå at det er ikke noe vitsi for viking å gi ham noe nytt bud, fordi det er ikke aktuelt å fortsette i viking. Det er tydelig at austbø ikke tåler konkurransen han nå opplever

Jokkis90
28-10-2007, 11:17
eg vett myhre kan prestera i verdensklasse når han e i form, men eg våge å sei at han ikkje e det nå, det austbø presterte før myhre kom va vel i grunnen bedre en det myhre prestere nå. men igjen så har myhre rutinen og bedre kontroll på forsvaret etc... så kanskje burde myhre vært på benken? han har jo sagt at han finne seg i og bli plassert på benken.

hvis austbø vil vekk så må me forstå det? han e jo ein keeper så holde veldig godt nivå kanskje godt nok for en annen liga en den norske? i ein alder av 22 år. og han e trossalt mer en god nok te og være 2 keeper.

dumlekongen
28-10-2007, 11:51

Selg den sytete ungen!!!
Selg den sytete ungen!!!
Hvor får du det fra?
Hvis han ikke vil skrive ny kontrakt og er redd for konkuranse i Viking,ja så bør Viking selge ham mens de ennå får noe for ham.
Og måten han har fremstått i media, hvor han sier han er for god for reservebenken og ikke vil kjempe mot Myhre. Ja den virker litt sytete på meg.

dumlekongen
28-10-2007, 11:57
eg vett myhre kan prestera i verdensklasse når han e i form, men eg våge å sei at han ikkje e det nå, det austbø presterte før myhre kom va vel i grunnen bedre en det myhre prestere nå. men igjen så har myhre rutinen og bedre kontroll på forsvaret etc... så kanskje burde myhre vært på benken? han har jo sagt at han finne seg i og bli plassert på benken. http://www.vikingforum.no/richedit/smileys/YahooIM/10.gif

hvis austbø vil vekk så må me forstå det? han e jo ein keeper så holde veldig godt nivå kanskje godt nok for en annen liga en den norske? i ein alder av 22 år. og han e trossalt mer en god nok te og være 2 keeper.
Håper du ikke mener Premier league. Greit at Iven er god, men han er ikke så fantastisk at han er for god for den norske serien.

Jokkis90
28-10-2007, 13:53
nei for all del i premier legue ville ikke austbø sett bra ut... men at han er god nok for danmark, sverige, sveits og lavere divisjoner i england for det er han vel ? og han er vel så god at viking vil slite med og finne en tilsvarende god norsk keeper ?

PelleB
28-10-2007, 20:07
nei for all del i premier legue ville ikke austbø sett bra ut... http://www.vikingforum.no/richedit/smileys/YahooIM/10.gif men at han er god nok for danmark, sverige, sveits og lavere divisjoner i england for det er han vel ? og han er vel så god at viking vil slite med og finne en tilsvarende god norsk keeper ?
Spilt for mye CM/FM?

Generelt få gode norske keepre, men Høie, Jan Kjell Larsen, kanskje Kristiansen i Haugesund er vel rundt samme nivå som Austbø. Jarstein, Johnsen, Knudsen, Opdahl, Myhre e vel alle bedre. For å ta utenlandske keepere så e vel di fleste langt bedre enn Austbø, men e vel bare Dahlin som e realistisk for Viking å få tak i, men det kunne vært en kanonsignering.

Ellers syns eg Austbø bør holda kjeft og ta opp kampen med Myhre. Hvis han ikkje har baller nok til å ta opp kampen med den keeperen som stod bakerst mot Brann i dag, kan han likegodt bare signere for Randaberg først som sist. En vinner tar opp kampen, en taper stikker halen mellom beina og forsvinner. Er kun ekstreme talenter som får sjangsen i så ung alder som Austbø for et topplag, og med all mulig respekt, Austbø er ikke noe Casillas

gerry
28-10-2007, 23:42
nei for all del i premier legue ville ikke austbø sett bra ut... http://www.vikingforum.no/richedit/smileys/YahooIM/10.gif men at han er god nok for danmark, sverige, sveits og lavere divisjoner i england for det er han vel ? og han er vel så god at viking vil slite med og finne en tilsvarende god norsk keeper ?
Spilt for mye CM/FM?

Generelt få gode norske keepre, men Høie, Jan Kjell Larsen, kanskje Kristiansen i Haugesund er vel rundt samme nivå som Austbø. Jarstein, Johnsen, Knudsen, Opdahl, Myhre e vel alle bedre. For å ta utenlandske keepere så e vel di fleste langt bedre enn Austbø, men e vel bare Dahlin som e realistisk for Viking å få tak i, men det kunne vært en kanonsignering.

Ellers syns eg Austbø bør holda kjeft og ta opp kampen med Myhre. Hvis han ikkje har baller nok til å ta opp kampen med den keeperen som stod bakerst mot Brann i dag, kan han likegodt bare signere for Randaberg først som sist. En vinner tar opp kampen, en taper stikker halen mellom beina og forsvinner. Er kun ekstreme talenter som får sjangsen i så ung alder som Austbø for et topplag, og med all mulig respekt, Austbø er ikke noe Casillas
This is bullshit Iven burde f... meg ikke ha vika for snart pensjonisten Myhre.

PelleB
29-10-2007, 00:50
This is bullshithttp://www.vikingforum.no/richedit/smileys/YahooIM/102.gif Iven burde f... meg ikke ha vika for snart pensjonisten Myhre.
Hvis Myhre e så dårlige, så e det jo bare en enda større grunn for Iven til å bli. Men håper egentlig Viking øsnker å ha en bedre keeper enn det Iven Austbø er per idag.

gerry
29-10-2007, 07:43
Myhre er ikke dårlig,mente bare at Iven ikke spilte seg ut,men han storspilte ,Myhre kom inn på laget for lett etter min mening.Pga av hans navn og rykte er min påstand,og jeg skjønner godt at Iven ikke likte dette.

Mattie J
29-10-2007, 11:04
Iven og Thomas kjemper ikke på like premisser under rösler akkurat som Iven og Asper ikke kjempa på like premisser under Prahl.

Iven e det største keepertalentet i norge sida Thomas Myhre....Iven e minst like god som det Myhre da han va 22...tiltross for at Myhre på det tidspunktet hadde 3 sesonger som 1. keeper bak seg i Viking.

Myhre er kanskje mer autoritær enn Iven...men det hjelper jo ikke på antall baklengs heller 2 av 5 mål i går va jo stygge keepertabber...da er det kanskje ikke så rart at 16 800 bergensere roper på thomas myhre som om han sku vært deres egen.

Myhre har hatt 4 tapper i de 2 siste bortekampene nå...Iven hadde ikke så mange tabber(om noen) i de kampene han stod frem til Myhre tok over. og ja vet at Myhre skled ved begge måla mot tromsø...men det er da hans eget ansvar å ta med seg skotøy som holder....man tar jo ikke med seg skøyter som man ska gå langrenn heller...

Og jo Iven gjør det rette ved å ikke signere ny kontakt med viking, han er trossalt komt dit hen at 2.div fotball ikke e utviklende for hans karriere, og å slite benken bak en avdanka utenlandsproff i viking gjør bare at utviklinga hans stagnere fullstendig...hadde jeg vært Austbø hadde jeg bedt om å bli solgt da Myhre tok over plassen uten at Iven hadde spilt seg ut.

Det er bare å innse det...tabbene mot tyrkia, va ikke tilfeldigheter...Myhre si tid som toppkeeper e over...og nu står han i veien for den nye generasjonen keepere

Og dåkker som mene han e sytete...hadde dåkker sjøl fortsatt i en jobb der dere ikke fikk noen utfordrene arbeidsoppgaver?

MJ
Iven i målet, vi vil ha Iven i mååååååålet.

PelleB
29-10-2007, 16:30
Iven og Thomas kjemper ikke på like premisser under rösler akkurat som Iven og Asper ikke kjempa på like premisser under Prahl.

Iven e det største keepertalentet i norge sida Thomas Myhre....Iven e minst like god som det Myhre da han va 22...tiltross for at Myhre på det tidspunktet hadde 3 sesonger som 1. keeper bak seg i Viking.

Og dåkker som mene han e sytete...hadde dåkker sjøl fortsatt i en jobb der dere ikke fikk noen utfordrene arbeidsoppgaver?
Er Iven broren din eller noe? Nekter å tro at du er objektiv i ditt syn på Iven Austbø. Han er et ok talent, men mangler autoritet og feltarbeid. Ting tyder også på at han mangler litt mentalt på å bli en toppkeeper. Jarstein ligger milevis foran Austbø, det samme gjør Opdahl. Ålesunds reservekeeper har også visst solid spill i et par kamper i år, og er en del yngre en Austbø.

Blir for lett å bare slenge ut, at noen er største talent siden ditt og datt. Kom med noen saklige argumenter. Ikke bare at det er feige lag, eller gjennomtenkte oppgulp som Gerry kom med igår, eller jokkis som mener myhre er verdensklasse på sitt beste. Er en interessant diskusjon med Ung fremmadstormende vs gammel etablert på vei ned, så hold et visst nivå på dette her.

gerry
29-10-2007, 20:45
Kom med noen saklige argumenter. Ikke bare at det er feige lag, eller gjennomtenkte oppgulp som Gerry kom med igår, eller jokkis som mener myhre er verdensklasse på sitt beste. Er en interessant diskusjon med Ung fremmadstormende vs gammel etablert på vei ned, så hold et visst nivå på dette her.

Pelle B- hva med deg i mål,du som er ekspert?? vi kan vel mene hva f... vi vil for deg uten at du mister hue??

clockh
29-10-2007, 23:45
2 keepertabber igår? De så ikje eg! 2 mot Tromsø! Ka du snakke om??

PelleB
30-10-2007, 01:38
Kom med noen saklige argumenter. Ikke bare at det er feige lag, eller gjennomtenkte oppgulp som Gerry kom med igår, eller jokkis som mener myhre er verdensklasse på sitt beste. Er en interessant diskusjon med Ung fremmadstormende vs gammel etablert på vei ned, så hold et visst nivå på dette her.

Pelle B- hva med deg i mål,du som er ekspert?? vi kan vel mene hva f... vi vil for deg uten at du mister hue??http://www.vikingforum.no/richedit/smileys/YahooIM/107.gif
Vil du ha Peter Shilton også i Vikingmålet neste kamp, bare pga han har større kunnskaper enn deg og meg om keeperspill? Så kan vi ha Erik Solèr på midtbanen, gjerne Rune Bratseth som midtstopper? Du kan mene akkurat hva du vil for meg kompis, men du kan ikke forvente at noen bryr seg når du ikke kan argumentere for meningene dine. Jeg argumenterte for mine og du avfeide det som bullshit? Hvorfor? Fordi Iven er søtere enn den litt eldre Myhre? Kanskje det er like greit å la dette dø ut som et fjortissforum, bare flytte til vgnett alle sammen først som sist.

aslak
30-10-2007, 08:09
PelleB: Myhre er mye søtere enn Austbø.

PelleB
30-10-2007, 10:02
PelleB: Myhre er mye søtere enn Austbø.
Jeg har rota med Myhre, og er selvfølgelig enig, uten at det fjerner poenget fra forrige innlegg

Mattie J
30-10-2007, 15:05
Kanskje det er like greit å la dette dø ut som et fjortissforum, bare flytte til vgnett alle sammen først som sist.
Etter å ha lest gjennom alle innlegg i denne tråden her, så er det du PelleB, som gjør aller mest for å trekke standarden ned på fjortisnivå. Det er du som er den som argumenterer mest usaklig, jfr. din insinuasjon om at eneste grunnen til at Gerry avfeier dine argumenter er fordi Gerry, i dine øyne, må synes at austbø e søtere enn Myhre

Og nå for å få litt saklighet inn i tråden igjen, PelleB, hvordan ska Austbø kunne utvikle seg i feltarbeidet ved å sitte på benken?

Og ditt argument med at Jarstein er en bedre keeper enn Austbø...ta å se Viking vs Odd fra å våres på nytt igjen, der ser du hvor klumsete og usikker Jarstein er der bak, mens Austbø opptrer med en autoritet som Jarstein helt klart mangler

Austbø va og den beste keeperen på banen i begge kampene på viking stadion mot Brann...det er kanskje en grunn til at >Viking kun slapp inn 2 mål over 180 minutter mot Brann med Austbø i målet, kontra 5 over 90 med Myhre i målet.

Ja Myhre tabba sæ ut på begge måla som TIL fikk og Karadas sitt 1-0 mål samt Helstad sitt 2-0 mål e klare keepertabber..hadde akseptert at Austbø, med sin manglende rutine hadde stått feil posisjonert på 1-0 målet til Brann, men ikke Myhre, som jo e 'landslagsklasse' og det sombedre e(i de flestes øyne)

Med unntak av Viking i år, og 2 kamper for FFK for et par sesonger sida, så har vel ikke myhre spilt mer enn 50 kamper fra start etter at han forlot Everton i sin tid.

I mine øyne e Myhre-kjøpet katta i sekken, han e norges dyreste benke-varmer

MJ

PelleB
30-10-2007, 15:58
Kanskje det er like greit å la dette dø ut som et fjortissforum, bare flytte til vgnett alle sammen først som sist.
Etter å ha lest gjennom alle innlegg i denne tråden her, så er det du PelleB, som gjør aller mest for å trekke standarden ned på fjortisnivå. Det er du som er den som argumenterer mest usaklig, jfr. din insinuasjon om at eneste grunnen til at Gerry avfeier dine argumenter er fordi Gerry, i dine øyne, må synes at austbø e søtere enn Myhre
Dette etter Gerry avfeide første innlegget som bullshit. Hvorfor kan jeg ikke svare tilbake med bullshit? Er ikke vits å diskutere med løker.

Og nå for å få litt saklighet inn i tråden igjen, PelleB, hvordan ska Austbø kunne utvikle seg i feltarbeidet ved å sitte på benken?
Han må spille. Men et lag med gull som mål er ikke et lag å øve på. Austøb kan
1: Gå til en annen klubb å varme benken, f.eks stabæk
2: Gå til en annen klubb, gjerne på lån og spille fast. Sandnes, Bryne o.l på samme måte som Brann leier ut sine 2. og 3. keepere til Løv-Ham.
3. Bli i Viking. Med en skadeutsatt annenrangs førstekeeper, bør det være muligheter for "Norges største keeper talent" å
a) Lære noe av Norges mest meriterte aktive keeper
b) Kunne få spille når keeperen som alltid er skada må pleie kroppen på tribunen

Og ditt argument med at Jarstein er en bedre keeper enn Austbø...ta å se Viking vs Odd fra å våres på nytt igjen, der ser du hvor klumsete og usikker Jarstein er der bak, mens Austbø opptrer med en autoritet som Jarstein helt klart mangler
Og ditt argument med at Austbø er en bedre keeper enn Jarstein. Ta å se på Norge - Argentina, der ser du hva Jarstein har potensial til, så kan du se Austbøs siste kamper etter sommerferien og se hvor usikker han er.

Austbø va og den beste keeperen på banen i begge kampene på viking stadion mot Brann...det er kanskje en grunn til at >Viking kun slapp inn 2 mål over 180 minutter mot Brann med Austbø i målet, kontra 5 over 90 med Myhre i målet.
Austbø kunne ikke tatt første målet til Brann i går som du mener er en tabbe. Stenslid hadde heller ikke fått frispark om Austbø stod i mål istedenfor Myhre på 2-0.

Ja Myhre tabba sæ ut på begge måla som TIL fikk og Karadas sitt 1-0 mål samt Helstad sitt 2-0 mål e klare keepertabber..hadde akseptert at Austbø, med sin manglende rutine hadde stått feil posisjonert på 1-0 målet til Brann, men ikke Myhre, som jo e 'landslagsklasse' og det sombedre e(i de flestes øyne)
Tabba Opdahl, som er landslagskeeper seg ut på målet til Søren Berg også?

Med unntak av Viking i år, og 2 kamper for FFK for et par sesonger sida, så har vel ikke myhre spilt mer enn 50 kamper fra start etter at han forlot Everton i sin tid.
Med unntak av et par kamper i vår, så har vel ikke Austbø stått mer enn ca 10 ok kamper i eliteserien til nå i karrieren.

I mine øyne e Myhre-kjøpet katta i sekken, han e norges dyreste benke-varmer
Nå sitter ikke Myhre på benken, så norges dyreste benke-varmer er han ikke. I mine øyne er ikke Austbø i øyeblikket god nok til å være førstekeeper på et topplag. Mulig han er god nok for et tippeligalag som Start, Odd, Sandefjord, Ham-Kam eller noe, men ikke for et topplag. Ser forøvrig at keepertreneren på U-21 landslaget deler min oppfatning om Norges største keepertalent. Austbø har potensial, men det er ikke nok til å komme til topps, Sander Solberg er et bra eksempel på dette.

gerry
30-10-2007, 19:56
Dette etter Gerry avfeide første innlegget som bullshit. Hvorfor kan jeg ikke svare tilbake med bullshit? Er ikke vits å diskutere med løker.

Slik skriver en fjortis,stakkars !! Har du opplevd 60-og 70 åra?? neppe ,etter dine skriverier. END OF STORY.

Einar
30-10-2007, 20:38
Når det gjelder keeprene mener jeg Myhre bør få stå. Iven bør skaffe seg en ny klubb. I bakhånd finnes Anders Kristiansen og Arild Østbø som begge spiller på aldersbestemte landslag, og som forhåpentligvis er klare til å overta når Myhre teller på knappene. Begge er pr. dags dato mye større talenter enn det Iven Austbø var i samme alder. Aslak Falch har jeg ikke sett i aksjon, men også han spiller på g-15 landslaget. Han er litt ung, så framtiden er ikke like sikker. Her har Viking tre store keepertalenter, så det bør være en sjanse for at i hvertfall én av dem blir toppkeeper.

PelleB
30-10-2007, 20:52

Slik skriver en fjortis,stakkars !! Har du opplevd 60-og 70 åra?? neppe ,etter dine skriverier.http://www.vikingforum.no/richedit/smileys/YahooIM/68.gif END OF STORY.
Hmm. Har opplevd 70 årå. Har også vært tilstede på skolen og lært at man har mellomrom etter komma, ikke mellomrom før utropstegn, stor bokstav etter spørsmålstegn, ikke mellomrom før komma. Det jeg ikke har opplevd er at du har kommet med et eneste brukbart innspill i denne diskusjonen.

Forresten et godt poeng av Einar her, at det er 3 unge sultne keepere i klubben.

Einar
30-10-2007, 21:07
Kan slenge på en liten kopi fra NFF etter Norge-Danmark G-16 (http://www.fotball.no/t2.aspx?p=53181&cat=51835&x=1&a=202961) for nesten en måned siden

"Norge spilte i kveld sin siste kamp i gruppepillet i det Åpne Nordiske Mesterskapet, og det ble et spennende oppgjør mot et godt dansk lag. Men fremragende keeperspill av Arild Østbø og en lekker scoring fra Omar Elabdellaoui sikret nordmennene tre poeng. G16-trener Øivind Nilsen var meget tilfreds etter oppgjøret på Vejle Stadion."

"Østbø stoppet danskene
Øivind Nilsen er ikke i tvil om hvem som var dagens mann på Vejle Stadion. Keeper Arild Østbø stoppet alt som var av danske muligheter, og var også etter straffesparket vertene satte i stolpen. Nilsen var full av lovord om den unge sisteskansen.

- Han gir et enestående inntrykk i dag. Han var god på strek og glimrende i feltet. I tillegg er han rolig og teknisk god, skryter landslagstreneren."

Virkelig en spiller for fremtiden, som i tillegg er en glimrende spiss.

Vikingboy_89
06-11-2007, 16:50
Stabæk har kommet med et forbedret bud på Iven Austbø
http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article94026.ece

Judas
13-11-2007, 11:31
Nå håper jeg at Iven ser muligheten til å utfordre Myhre, og forlenger med Viking. Men hvis ikke det skulle skje, og han blir solgt, hvem kan da bli en erstatter? Dette bør være en keeper som skal kunne utfordre Myhre.

Navn som popper opp i mitt hode er da:
1) Arni Gautur Arason, VIF - Har vel ikke fått nytt kontraktstilbud enda?
2) Per Morten Kristiansen, FKH - solid det han viste i cuppen iallefall
3) Rune Nilsen, Start - Utnytt Starts nedrykk
4) Kenneth Høie, Start - Start kan umulig trenge begge disse i Adeccoligaen
5) Bo Andersen, SIF - er han fortsatt god nok??
6) Anthony Basso, Hearts - spørs om ikke alle broer her er brent
7) Espen Bugge Pettersen, Sandefjord - er han god nok?
8) Kenny Stamatopoulos, Tromsø - Vet ikke så mye om denne, men TIL har jo allerede Borch og Ramovic
9) Frode Olsen, Bryne - Det var en spøk ;)

Kommentarer?

Jokkis90
13-11-2007, 12:11
Rune Nilsen, Start , e vel bunn i grunn alt for dårlig til og kunne utfordre noen som helst annen keeper i tippeligaen, våger og kalle han "dårligste keeper" i tippeligaen. varierer mye i prestasjoner men er nesten aldri stabil over tid.

stamatopolus, har vært på prøvespill/ eller er husker ikke helt når, men prøvespillt for bayern munchen. leste det på tv2 nettavisen, så han bør vel nesten inneholde kvaliteter til og utfordre myhre.

nå rykket jo senest odd grenland ned, jarstein er vel ikke det minste interessert i adecco liga med tanke på landslagspill... så kanskje han hadde vært en mulighet. ellers spennende valg du har der.

olsen comeback sko eg likt å sett.. .

gerry
13-11-2007, 23:24
Nå håper jeg at Iven ser muligheten til å utfordre Myhre, og forlenger med Viking. Men hvis ikke det skulle skje, og han blir solgt, hvem kan da bli en erstatter? Dette bør være en keeper som skal kunne utfordre Myhre.

Navn som popper opp i mitt hode er da:
1) Arni Gautur Arason, VIF - Har vel ikke fått nytt kontraktstilbud enda?
2) Per Morten Kristiansen, FKH - solid det han viste i cuppen iallefall
3) Rune Nilsen, Start - Utnytt Starts nedrykk
4) Kenneth Høie, Start - Start kan umulig trenge begge disse i Adeccoligaen
5) Bo Andersen, SIF - er han fortsatt god nok??
6) Anthony Basso, Hearts - spørs om ikke alle broer her er brent
7) Espen Bugge Pettersen, Sandefjord - er han god nok?
8) Kenny Stamatopoulos, Tromsø - Vet ikke så mye om denne, men TIL har jo allerede Borch og Ramovic
9) Frode Olsen, Bryne - Det var en spøk ;)

Kommentarer?
Hva med comeback av Erik Thorstvedt eller Erik Johannesen??

Mattie J
14-11-2007, 00:49
Han Kenny Stamatopolous imponerte ikke mellom stenga til TIL i 2006, han gjorde alt for mange tabber og slapp inn for lette mål, noe som gjorde at TIL så seg nødt å hente inn Ramovic i sommer vinduet...og da begynte TIL og å ta poeng.

Sånn som jeg ser det er KS ikke noe bedre enn Austbø pr. idag han er eldre og utlending....og da er det bedre å gi en av de 3 jr-keeperne vi har i klubben sjansen til å sitte på benken om Austbø forsvinner

MJ

Tormod
15-11-2007, 22:51
Kan hente Arason som reserve keeper nå som han ikke fikk fornyet kontrakt.
Men tviler på at han har lyst å være andre keeper.

VikinGutt
16-11-2007, 13:59
Han er i hvert fall klar for Stabæk..
http://www.dagbladet.no/sport/2007/11/16/518437.html

Eg må innrømme at viss Viking nå henter Jarstein så er eg veldig fornøyd...:p

gare
16-11-2007, 14:02
Da er Iven ferdig i Viking, og klar for Stabæk. Hva han egentlig vil med dette er jeg usikker på, han kommer til en klubb som har hatt en ubestridt førstekeeper gjennom hele sesongen, han er yngre enn Tomas, og ser ut til å være mye mindre skadeutsatt. Dermed er det altså duket for benkesliting for Iven atter en gang.

Jeg skule gjerne sett at Iven fortsatte i Viking, når han ikke ville det er det helt riktig å selge ham, klubben er ikke tjent med å ha en spiller som ikke ønsker å spille for klubben. Når det er sagt, synes jeg Iven har hatt en kombinasjon av uflaks og dessuten har han blitt litt klønete behandlet av klubben. Jeg tror det er er kombinasjon av alle trenerskiftene og at klubben av en eller annen grunn(trenerskiftet??)hentet Mattias Asper, at klubben hentet Tomas Myhre når han ble tilgjengelig synes jeg derimot var riktig, og det kan også synes som om det var riktig å la Myhre ta over som 1. keeper etterhvert.
Derimot er det ting som tyder på at Thomas ikke har så mange sesonger igjen, og jeg tror det ikke vil bli så lenge før vi har en ny førstekeeper mellom stengene, det blir neppe noen av de som er i klubben pr. idag, og hvem skal vi da se etter???

Jeg er ikke så hippen på Jarstein, det ser ut som han blir priset altfor høyt, dessuten har han litt småproblemer med temperamentet sitt
Arason er ledig, men for gammel, og det er muligens ikke tid for å hente han karen i Molde ennå? Basso tilbake tror jeg er utopi, og vet heller ikke om det er noe vi bør ønske, det nærmeste nå er muligens å titte litt mer på Kenneth Høie i Start, selv om jeg aldri hadde trodd at jeg skulle anbefale ham som keeper i Viking.......

Hvem bør vi forsøke å få fatt i nå?

mrhaaland
16-11-2007, 14:03
http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article94715.ece

då va det klart. lukke te på stabek benken iven. tror viking benken e vermere

Fotballidio10
16-11-2007, 14:55
Synd, men forstår Austbø som vil ha spilletid.
Så lenge Myhre er skadefri, er ikke dette noe tap for Viking rent sportlig sett de neste 2-3 sesongene.
Lykketil og takk for en fin vår sesong!

Sogga
16-11-2007, 14:59
Vi får vel bare håpe at Myhre holder 3 sesonger, og at vårt kjempetalent er klar til å ta over på det tidspunktet..

jonnyques
16-11-2007, 16:27
Takk for alt du har gjort for Viking Iven du har vert genial, det skal du ha.
Lykke til i Stabæk

Jokkis90
16-11-2007, 18:19
det spørs om iven klare vippa knudsen vekk som første keeper da knudsen har prestert meget godt og stabilt de to sesongene i tippeligaen, med unntak av noen blemmer.
tror ikke austbø får noe spessielt mer spilletid i stabæk med det første.

han takla vel rett og slett ikkje å ble satt på benken av det som var og om ikke ennå er norges beste keeper. men me kan ikkje gjør annet enn å ønska han lykke te i stabæk, får håpa han ikke spille på sitt beste mot viking (hvis han då blir/er første keeper)

MacGyver
16-11-2007, 19:20
Tror Viking har gjort en liten tabbe her nå. Iven er ung, og erveldig god. Han kan vi "bruke" hvertfall 10 år fremover, mens Myhre,som og er en strålende keeper, men som er over 30, kan kanskje holdenoen sesonger til.

gerry
16-11-2007, 22:09
Helvetes saker ,Iven er tapt for Viking!!Dette er en aldrig så liten skandale spør dere meg.!!! Tragisk at Viking satte han ut,er redd vi får problemer utover i 2008 nå desverre. Sette en ung, meget lovende keeeper ut pga av Myhre er etter min mening et skikkelig bomskudd!! SHAME ON YOU VIKING.

Jokkis90
16-11-2007, 22:48
viking komme nok ikkje te å få store problemer i 2008 sesongen bare fordi austbø e vekke. en myhre i form kan redde mange poeng. heila laget viking avhenge ikkje av ein ung lovende keeper som austbø e.

Divine
17-11-2007, 00:28
Synd at Iven ikke vil sitte på benken, og jeg kan forstå hvorfor spillere vil skifte klubb for å få mer kamper (ikke sikkert han vil få det i Stabæk), men rett skal være rett og Iven var ikke god nok til å benke Myhre.

Mattie J
17-11-2007, 21:58
en myhre i form kan redde mange poeng.
Det er bare det, kjære venn, at Myhre har ikke vært i form etter at han signa for Sunderland, og det begynne å bli nån år sida.

Austbø har, i mine øyne, gjort et klokt valg. Han kommer nå til en klubb, som riktig nok ikke lover han spilletid, men hvor han kjemper på like vilkår med Knudsen, om plassen mellom stengene.

Viking har visst, både i 2006 og i 2007 at Austbø for oss, kun e en nødløsning, og at trenerapparatet ikke har tillit til at han ska klare oppgaven, som 1. keeper, uansett hvor bra han står i mål. 2 ganger nå har Austbø tilsynelatende gjort en keepertabbe og blitt satt ut av laget, og begge gangene har arvtageren gjort tabbe på tabbe uten at Austbø har fått sjansen i mål igjen.

Så mitt spørsmål da blir :

Ville dere blitt i en jobb, hvor sjefen deres gang på gang uttrykker mistillit til dere?

MJ

Jokkis90
17-11-2007, 22:31
myhre har spillt på sitt beste for charlton minner om en kamp som endte 0-0 mot liverpool pga nettopp vår myhre, han har også hatt gode kamper for norge og er hoved grunnen til at norge aldrig har tapt mot brasil! myhre kan og du vett det.

Mattie J
18-11-2007, 05:07
Jokkis, kjære venn ka man har gjort i fortida betyr ingenting, når man ikke klare prestere i nåtid - og de 9 kampan Myhre stod hverken beviste eller overbeviste at han fortjente plassen på bekostning av Austbø.

MJ

gerry
18-11-2007, 11:04
Jokkis, kjære venn ka man har gjort i fortida betyr ingenting, når man ikke klare prestere i nåtid - og de 9 kampan Myhre stod hverken beviste eller overbeviste at han fortjente plassen på bekostning av Austbø.

MJ
Ja så enkelt er det bare

dumlekongen
18-11-2007, 12:07

MJ
Vil du påstå at Austbø overbeviste i sine kamper? Jeg satt med en farlig vond følelse hver gang han gikk ut i feltet. Iven var stabil på streken men svært usikker på andre områder.

Jeg synes og det er synd at han forsvinner, men så lenge han er feig og ikke vil ta opp kampen med Myhre og ikke vil skrive under ny kontrakt, ja da er det riktig å selge ham.

Hvor vidt han har fått en fair sjanse i forhold til Asper og Myhre kan alltid diskuteres, men han er ennå for usikker til at jeg hadde klart å stole 100 % på ham.

Jokkis90
18-11-2007, 13:17

MJ
men motbeviste det det?

Mattie J
18-11-2007, 18:08
Mi mening etter å ha sett Myhre i de 9 siste kampa, så har vi ikke fått inn en målvakt som sprer mer ro rundt sæ enn Austbø han e ikke synlig mer autoritær i sitt spill heller. Han e hakket bedre i felt arbeidet, men ikke noe bedre enn Austbø på streken.

MJ

skrigarenpåcfeltet
18-11-2007, 20:18
Myhre har ikkje drede seg ut på någen måde , å d har heller ikkje austbø, men som d står i tidligere innlegg så bør heller austbø ta opp kampen med myhre i steden for å stikka av, han må iallefall ha is i magen sjansen komme den, tror heilt erligt at an ikkje blir bere av å stå i mål for d der sosse laget fra bærum, han holde seg vel så god me å trena me norges beste keeper å spela någen kampar me rekrutterings laget, tror d e ein større vinn vinn situasjon for både viking å austbø, å viss eg hadde vært austbø så hadde aillefall eg gjort d som va best for viking for regne me at ein spelar fra randaberg har viking i hjerta å gjør d mesta for de!!

Mattie J
18-11-2007, 21:29
viss eg hadde vært austbø så hadde aillefall eg gjort d som va best for viking
Er totalt uenig for deg...Austbø må gjøre det som e best for han sjøl og best for hans karriere, og Viking har jo bevist 2 ganger at de ikke ser på han som en fremtidig nr 1, ved at de ikke lar han konkurrere på like vilkår med hverken myhre eller asper.

Dessuten skrigaren, om du fikk tilbud om ny jobb, som ga deg de utfordringene, og den lønna du ønsker...ville du da blitt i din nåværende jobb av lojalitet til arbeidsgiveren din?

Nei, det va akkurat det jeg og tenkte

MJ

aslak
20-11-2007, 10:33
Så har det kommet frem at Austbø fikk kampgaranti av Røsler hvis han ble i Viking (minimum 10-15 kamper kommende sesong), mens han i Stabæk ikke er garantert noe som helst.

To ting som slår meg:

1 - Austbø er en enkel sjel med litt for stor tro på sine egne ferdigheter.
2 - Austbø har en agent som ikke ville tjent noe hvis keeperen ble i Viking. Nå som han går til Stabæk får agenten derimot sine prosenter av overgangssummen.

- Jeg garanterte at Iven ville få spille mellom 10 og 15 obligatoriske kamper neste sesong. Med det mener jeg serie, cup og Royal League, men argumentet falt for døve ører. Jeg er skuffet, men vi får se oss om etter andre alternativer", har Røsler sagt til SA (http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article94745.ece).

Et annet sitat jeg synes forteller mye om situasjonen:

- Iven og hans agent Stig Lillejord ga oss ikke sjansen til å legge fram et tilbud. Da hadde vi valget mellom å se ham forsvinne som Bosman-spiller etter 2008-sesongen, eller selge ham for riktig pris. Det ble altså det siste, sier Østenstad. (http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article94718.ece)

MacGyver
09-12-2007, 00:05

MJ
Vil du påstå at Austbø overbeviste i sine kamper? Jeg satt med en farlig vond følelse hver gang han gikk ut i feltet. Iven var stabil på streken men svært usikker på andre områder.

Jeg synes og det er synd at han forsvinner, men så lenge han er feig og ikke vil ta opp kampen med Myhre og ikke vil skrive under ny kontrakt, ja da er det riktig å selge ham.

Hvor vidt han har fått en fair sjanse i forhold til Asper og Myhre kan alltid diskuteres, men han er ennå for usikker til at jeg hadde klart å stole 100 % på ham.
Feig? Han vil vel ha spilletid som alle andre, og vil få vise frem det han kan.
Men når det er sagt, så tror/føler/syns jeg Viking har gjort en stor tabbe, med tanke på at de solgte Iven, og dermed sitter igjen med en heller "eldre", men rutinert keeper i Thomas Myhre, og en pur ung Anders Kristiansen på 17. Vi kunne nok fått mye glede av Iven opp gjennom årene, enn å ha en Myhre i kanskje 1-2 sesonger til. Selv om han er/var Norges beste keeper.

Fotballidio10
24-03-2008, 15:46
Tja, hva sier han nå, vekk derfra også?
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=501754

kakao
24-03-2008, 15:48
Heh, ja kan så sei.

Hadde Iven bare vert tålmodig nok, og sett det som alle me andre såg, så hadde han vert fysstekeeper på Viking nå med bortimot ikkje-tilstedeværende konkurranse.

vikingen21
24-03-2008, 16:00
som fortjent

clockh
24-03-2008, 16:15
Eg må le!:) for en klovn! Nå kunne så og si spilt fast i Viking, men grinungen tålte ikke litt konkuranse om plassen ifjor og da ble det sutring og han gikk til Stabæk. HÅPER han spiller mot Viking på her på stadion, da skal det pipes!

vikingen21
24-03-2008, 17:33
kanskje me heller ska synga mer på eget lag hehe så me sleppe overskrift i VG

hordene peip på austbø, Austbø legger opp som spiller

Ultras79
24-03-2008, 18:16
Overgangen til Austbø fra Viking til Stabæk kan vise seg å være et svært dumt valg av både Austbø og Viking. Hadde Austbø blitt værende så hadde han stått i nesten alle treningskampene, og hadde han gjort det bra så hadde han blitt førstekeeper. Og uansett, som reservekeeper for Thomas Myhre blir det alltid mange kamper. Av det jeg har sett av Nicht i 4-5 treningskamper så mener jeg at Austbø er bedre.

aslak
24-03-2008, 18:53
Dumt valg av Viking? Hvilket valg? Neidu, ikke legg skylden på Viking for at den syteraua ville vekk.

Ultras79
24-03-2008, 19:22
Dumt valg av Viking? Hvilket valg? Neidu, ikke legg skylden på Viking for at den syteraua ville vekk.
Med dumt valg av Viking mener jeg å hente Thomas Myhre. I 2007 sesongen var ikke Myhre bedre enn Austbø. Jeg håper virkelig at Myhre kan heve seg og motbevise alle kritikerne i år, men så er det det med skadene da... de tar jo aldri slutt...
Austbø burde uten tvil ventet ett år til. Både med tanke på skadehistorien og alderen til Myhre.

Jokkis90
24-03-2008, 23:04
vi har jo nicht...
så krise er det ikke om myhre er skadet eller hva det nå er.
nicht har vist at han er en keeper som er god nok for tippeligaen.

PelleB
24-03-2008, 23:08
vi har jo nicht...
Hmm..

Vet du noe som vi andre ikke vet?

gare
25-03-2008, 08:55
Med dumt valg av Viking mener jeg å hente Thomas Myhre. I 2007 sesongen var ikke Myhre bedre enn Austbø. Jeg håper virkelig at Myhre kan heve seg og motbevise alle kritikerne i år, men så er det det med skadene da... de tar jo aldri slutt...
Austbø burde uten tvil ventet ett år til. Både med tanke på skadehistorien og alderen til Myhre.
Det dumme valget var å hente Asper. Jeg tror det var det som vippet Austbø litt av pinnen, "alle" måtte jo forstå at det ville bli mange kamper på den andre keeperen så lenge vi har Myhre i stallen.

Det er heller ikke vanskelig å se at Stabæk ville fortsette å spille med den keeperen de har brukt i langre tid nå, han spiller jevnt bra, kjenner laget godt og har vist hvor god han er. Han er yngre enn Myhre og nesten aldri skadet, det blir mye 2. div. på Austbø denne sesongen, og det er jo trist for ham. Hadde han vært ørlite mer tålmodig hadde han vært førstekeeper i Viking nå, men når en spiller vil vekk er det bare å selge unna og ferdig med det.

aslak
25-03-2008, 09:27
vi har jo nicht...
Hmm..

Vet du noe som vi andre ikke vet?
Nicht gjorde en god kamp mot Rosenborg. Hadde et par kanonredninger og var ellers solid.

clockh
25-03-2008, 10:54
Stoler ikke helt på Nicht, men ingen tvil om at han holder et bra nivå. Austbø har bare slev å takke og jeg syns ikke synd på ham en plass.

Dudders
25-03-2008, 12:46
Eg blir irritert over at hver gang en keeper forsvinner, så er han plutselig bedre enn den vi har. Først var det Basso, men han spilte bare på et bra nivå på vårsesongen før han dro...før det stolte ingen på han. Austbø tabbet seg ut og spilte seg opp i fjor, men han mistet plassen til Myhre fordi han var ikke helt solid nok. Husker målene fra 1-4 tapet mot Sandefjord, var i hvertfall to av de som han skulle ha tatt eller gjort et bedre valg.

Eg er enig i at Austbø burde ha blitt i Viking fordi da hadde vi ikke trengt Nicht og da hadde Austbø vært i mål nå. Idiotisk ja og det er en feil mange unge nordmenn har. Det samme skjedde jo med Tryve Åse Lunde og se hvor han er nå.

Unge lovende norske spillere tror de har klart det når de først har kommet til et lag, og når de ikke får spille begynner de å sutre og grine for at de ikke får spille. De som tenker, ja nå må eg jobbe enda hardere og tøffere, det er de som når langt. Gutter som Landu Landu som trener mye på egenhånd selv om han er i laget, fordi han vet at han vil langt og da må han jobbe med det.

Klaget Solskjær når han satt på benken? klaget han i det hele tatt faktisk?

kakao
25-03-2008, 12:47
Nicht står i seriestarten, ittesom Myhre fortsatt e skada.. Ja nå kan du angra, Austbø.

xanmail
25-03-2008, 13:26
syns nisja har vært eksemplarisk når det gjelder dette, har ikke klaget noenting, og har stått på for å blitt bedre.

Fotballidio10
25-03-2008, 14:03
VG-lupen hadde ikke mye positivt om Austbø idag...

Mattie J
26-03-2008, 19:10
grunnen til at IA forsvant va jo fordi han ikke konkurrerte paa like vilkaar med Myhre. Han vil neppe syte og klage hos Sossen av den grunn at der vet han at trener han godt nok og er han god nok saa vil han faa sjansen mellom stengene, det vil han ikke faatt hos Viking, der vil Myhre spille saa raskt han er i kampform. Hos Sossen vil Austbo faa sjansen til aa gjore tabber uten at han faar sjansen til aa rette opp igjen i neste kamp.

MJ

PS! har trobbel med engelsk setting paa tastureet, naan som vet losninga?

xanmail
28-03-2008, 12:20
Mattie J: start - > settings -> control panel -> regional and language options

-> languages (tab) -> details (da får du opp settings på keyboard). Dersom norsk ikke ligger der legger du det til, dersom det ligger der sammen med engelsk fjerner du bare det engelske:)

Vikingboy_89
15-04-2008, 17:18
Austbø angrer ikke på overgangen sier han
http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article105204.ece

Erlend
15-04-2008, 21:10
da tenker han ikke mye med skallen vertfall.. ganske sikker på at han angrer!

Vikingboy_89
15-04-2008, 23:07
Uansett om han angrer eller ikke, tror jeg ikke han ville sagt høyt i media at han angret. Han stiller vel ikke sterkere med en slik uttalelse. Han vil nok uansett få sine sjanser ved evt skader.