PDA

Vis full versjon : Megafon

Capo
19-06-2009, 02:46
Etter et par gode opptredener som forsanger på hjemmekamp og nå borte mot Bryne, så vurderer jeg å steppe inn som forsanger fast på hver hjemmekamp, blitt giret siden jeg har fått mye positiv tilbakemelding. Men jeg lurer litt på hva folk synes om bruk av megafon? Selv er jeg veldig stor fan av det, og tror vi kunne fått stor nytte av det. Før har problemet vært at ingen vil bruke den, men om jeg får tillatelse kommer jeg til å ta den i bruk.

Deres synspunkter?

Bambusjens
19-06-2009, 09:00
Eg støtte den.Det kan bare bli bedre en den begredeliga stemmningå me har hadd på stadion i alle år.Har du nevnt det te Fredrik ? Håpe han forstår at det må endringar te.

Capo
20-06-2009, 19:59
Ikke nevnt noe til Fredrik, nei. Skal gjøre det ved første anledning jeg møter han.

delilah
20-06-2009, 20:37
ja til forsanger, nei til megafon. ser ikke hvordan det skal løfte stemningen noe spesielt. personlig mener jeg at stemingen skal være naturlig, uten trommer, megafoner o.l. men sats på forsanger, kan bli veldig bra!

Capo
20-06-2009, 21:18
Megafon kan lett løfte stemningen, lettere å piske opp folk å få de med. Jeg gir meg aldri før alle synger, da kan man først være fornøyd.

JK!!
20-06-2009, 21:43
Å bruke megafon vill nok i de fleste tilfeller være et kjempetiltak for å få mer lyd på tibunen, så dersom du går videre med dette er det kjempebra! Eneste som ofte kan være negativt med megafon er når den som bruker den omtrent skal gaule hele sangen gjennom megafonn, høres jo helt forj*vlig ut. Men for å starte sanger og å få opp stemingen/volumet vill det være kjempebra på Vikingkamper!

Capo
20-06-2009, 23:54
Stemmer det. Megafon skal kun brukes til å dra i gang sanger og piske opp folk.

Fygaren
22-06-2009, 11:19
Megafon? Djevelens verk. Av den typen som gir meg lyst til å kutte av ørene og tape over hullet når jeg ser RBK-kamper.

dumlekongen
22-06-2009, 12:33
Megafon eller ikke. I kampen mot Brann fikk vi en leksjon over hvor bra det kan synges. Brann fansen var fantastisk til tider i kampen i går og gikk Hordene en høy gang. jeg vil påstå at de er de beste borte supporteren som har vært på Viking stadion.

Nå var de ikke like lydhøre gjennom hele kampen, men det var fantastisk når de stemte i "Nystemten" Tenk om vi noen gang hadde fått like bra trøkk på vår sang!!!

Om vi bruker megafon eller ikke, så har vi en del å lære.

Bambusjens
22-06-2009, 15:03
Skal det daffne publikumet våkne så bør megafonen tas i bruk.Ellers så er det ikke merkverdigt at det ikke blir liv på stadion med tanke på hvilke sanger som tas i bruk.Start å Moss å alle andre,det ska ver kvitt osv osv,det har ingenting me supportersang under kamper og gjøre.Passer seg heller som salmer i kirka de sangene.Drepende sanger som aldri passer med kampforløpet.Jeg nevner det bare igjen i håp om at noen som leser det gir besjed videre til de sangansvarlige.

Capo
04-07-2009, 02:49
Synes stemningen mot Brann var begredelig, synd at den ikke tar seg opp før Viking skårer. Noe må snart gjøres for at Viking Stadion skal bli kjent for syngende supportere og ikke bare for de 50-100 som står bak det ene målet. Tror uansett det er vanskelig å sette i gang ting her i byen, folk er ikke så villige til å prøve noe nytt som en gruppering innad i Hordene. Jeg er sikker på at om det hadde vært en gruppe på 10-15 supportere av den typen som var på Bryne, hadde fått samlet seg midt i Hordene, så hadde stemningen vært litt annerledes.

dumlekongen
04-07-2009, 14:49
Nå vet ikke jeg om det ble noe utav møtet mellom Viking FK og Hordene. Men et slikt møte må ha vært en gyllen mulighet for de som ønsker en ny supporter gruppering.
Her kunne et tatt opp muligheten for en ny slik gruppering og diskutert dette med Østen og/eller andre representanter fra styre og klubben på en saklig måte.

Ble dette gjort eller var ingen til stede?
Det er alltid lettere å kaste ut sin frustrasjon her på forumet enn å møte opp og ta saken på alvor.

Capo
04-07-2009, 16:50
Sant det. Selv hadde jeg tenkt å dra på møtet, men jeg måtte jobbe så det var ikke tid til det. Vet ikke om noen andre har fått noe ut av det dog.

JK!!
04-07-2009, 21:16
Er det noen som hindrer en gjeng i å stå samlet på F-feltet? Kan vell ikke være noe problem å stå en gjeng samlet så lenge mann ikke bruker u-ordet?!

Møtet handlet forøvrig bare om det sportslige da det var Røsler, Østenstad og Steenslid som svarte.

FeltK
09-07-2009, 04:59
Kunne ikke vært mer enig. Men den nye sangen hordene synger er bra synes jeg. Den skaper liv. "Stavanger by, stlte å kry", noe i den duren.

Capo
11-07-2009, 18:14
Jeg kommer til å legge ut et skriv på hordene sin side med tillatelse før Lyn-kampen 26. Juni. Den kampen skal vi stå sammen som en enhet. Mer kommer!

Capo
21-07-2009, 23:34
Jeg kommer til å legge ut et skriv på hordene sin side med tillatelse før Lyn-kampen 26. Juni. Den kampen skal vi stå sammen som en enhet. Mer kommer!

Hordene lot meg ikke legge det ut. Var bare en tekst som skulle få folk gira til Søndag, men fair!

JK!!
22-07-2009, 01:37
Hvorfor lot de deg ikke legge det ut? Har du mulighet til å copy/paste det inn her på forumet?

Capo
22-07-2009, 01:42
Nei, det vet jeg rett og slett ikke. Fikk nei i hvert fall.

Mine venner, først vil jeg si at dette ikke er på noen måte noe klaging, men mer for å pushe på folk.
Stemningen har vært helt fraværende så langt i sesongen, og det er noe som bekymrer meg kraftig ut fra
det potensialet man har i Stavanger By. Jeg har lenge fundert over hva som er problemet til den sviktende stemningen
og det jeg tror er rett og slett at folk begynner å bli lei av de gamle, trauste sangene, for det er
det mange som har kommentert denne sesongen. La oss ta et eksempel, den nye sangen "Me e mørkeblå" går alle
rundt å synger på nå om dagen, det er fordi det er en sang som fenger folk og som er lett å lære, ja takk til flere sanger i samme sjanger.
Ikke for å være skrytepave her, men det finnes en gjeng som vil gjøre noe med den trauste tribunekulturen her i Stavanger,
og allerede har folk begynt å merke når denne gjengen ikke har vært på kampene, og det sier litt når et fåtall av de syngende legger merke til at en liten gjenge ikke er tilstede.
Snart er det kamp mot Lyn, og i denne kampen forventer jeg at alle stiller opp på feltet og synger for laget vi elsker, alt annet er uakseptabelt.
Nå er det på tide at vi står sammen som en enhet, enten man går i merkeklær eller om man går i drakter, denne kampen skal vinnes på tribunen!

Møt opp, Søndag 18:00.

Capo

JK!!
22-07-2009, 01:49
Er vel antakelig ordet "merkeklær" som nok ha fått alarmen til å gå uten at det er noen stor sak her....

Ellers er det kjempebra at det er noen som vil prøve å ta i et tak for å løfte stemningen!!

Capo
22-07-2009, 01:50
Rar ting å henge seg opp i når det finnes et antall av Hordene som faktisk har begynt å kle seg i merkeklær, grunnen til at jeg skrev det er at Hordene alltid har vært opphengt i det med klær, men ser jo folk så har vært totalt i mot det før kler seg slik nå selv. Er en tribunemote som har kommet for å bli, ser ikke problemet.

JK!!
22-07-2009, 01:57
Problem? ikke i det hele tatt, men det skal nok deserre ikke så mye til før noen som ikke vet så mye om saken kobler det med andre ting. Og da er det vel ikke så bra at dette ligger på Hordene sine sider?

La det bare være sagt at jeg ikke ser det som et problem ,men også kan se hvorfor man ikke vil legge dette ut.

*Forøvrig litt komisk hvordan det nå har blitt de i "ureglementært antrekk" som driver Hordene framover på tribunen.......

Capo
22-07-2009, 02:00
Ja, jeg ser den. Kunne kanskje ha kutta den ut, men ok. Står for det jeg skriver, og jeg er ikke redd for å si det. Hordene har et stort problem på tribunen i form av mange klovner og nisser som snøvler seg gjennom sangene. Er der man har problemet, ikke at folk kler seg i pene klær, for disse har ikke skapt noe som helst bråk på tribunen eller gjort seg bemerket på en negativ måte sålangt i år. Men Søndag er det ny kamp og nye muligheter, gleder meg!

Capo
25-07-2009, 14:02
Ikke at det er så mange som skriver og leser her, men nå er det faen meg på tide å vise hva vi er god for i morra. Nå er det lenge siden det har vært kamp på stadion, føles i hvert fall slik. I morra ber jeg dere alle synge ut som dere aldri har gjort før, i morra skal kampen først og fremst vinnes på banen, men desto like viktig er det at vi viser hvem vi er fra tribuneplass. KOM IGJEN!!!

http://www.youtube.com/watch?v=ZnZm-SC9ZKs&feature=related

Åhohåoh Me e Viking fotball, stolt og mørkeblå!!!! Skal ikke se bort i fra at den kommer på tribunen i morgen.

Bambusjens
26-07-2009, 01:39
I 10 år har hordene synget på,det ska ver kvitt det ska ver blått,å denne her, norges beste fotball-lag ja kem e det.Det e så begredeligt å høra disse sangane at det e ei gru.Di drepe det så e av stemning disse tamme sangane så høre heima alle andre plasser en onna en fotballkamp.Når viking presse for å få et mål å hordene begyne me en av disse sangane så sko en tro det va dizzimillis på julabord så åpna kjeften.Di passe ikje onna kamp siden di faen ikje e någe fotballsang.Få mer korte rop me mer trykk i.Alt trenge faen ikje vera melodi te.Takfaste rop e både lette å lera å enklare å synga me på.Pluss då høres det ut så der e fotballkamp på gang å ikje et halvarmt gospelkor.Den der heia heia heia heia viking,må få slutt på den og.Det e jo så håplaust fjernt å skrika me på någe sånt.

Men 1 bud e det eg har nevnt tiligare hvis det ska bli någe stemning på den kirkegården Viking spele på.Folk kan faen ikje SITTA på et felt der det ska ver bånn gass supporterliv.Det ser jo så ondsvakt ut me 200 ståande mann bak 400 sittane på sama feltet.Felt F-G-H må gjørs om te et ståfelt.Setene kan ver der di e men når folk kjøpe billett bak mål så e d ståplass,ferdigt me den.Men det besta e om di fjerne setene heilt.Ska det bli någe gang på tribunelivet så må dette skje.Hadde vært kjekt å gått på stadion når du viste du sko bli me å laga et trykk uten sidestykke på tribunen.Sånn d e nå har me ingenting å gled oss te.Håplaust tribuneliv i tilegg te nitrist fotballlag.Fotball-laget konne tatt seg kraftigt opp hvis det sto 2-3000 bak mål så sang å lagde leven.Den dag i dag minne en vikingkamp mer om en håndballkamp mellom Gjerpen-Larvik når det gjelde stemning å liv.Sånn blir det vel i 10 nye år og.Ser kje for meg någe aent.

Capo
26-07-2009, 02:02
Vent og se. Kommer til å forandre seg i løpet av noen måneder/Neste sesong håper jeg. Nå skal ikke jeg sitte her og si at vi skal gjøre underverk, men man kan jo alltids håpe.

Capo
26-07-2009, 23:19
Ja, det er jo helt fantastisk at Hordene prioriterer å synge på en som sitter på langsiden framfor å synge på nye sanger. Rett og slett fantastisk. Nå gir jeg faen meg snart opp.

JK!!
26-07-2009, 23:25
En som sitter på langsiden? Forøvrig bra forsøk med ny sang. Eneste som gjorde at det var mange rundt meg som stod over var likheten med kanari sine sanger, også en del som hadde det morosomt med å byte inn lsk osv.

Capo
26-07-2009, 23:27
Ja, var visst veldig morsomt å synge på Terje Stikkholmen. Nå sier jeg takk og farvel, Hordene har sunket til et nivå der de aldri blir bedre. Nå må de faen meg ta et standpunkt og bestemme seg for hvor dette skal gå fremover, akkurat nå kan jeg aldri se at det kommer til å skje mye på den fronten. NOK ER NOK!

Bambusjens
27-07-2009, 20:40
Hvorfor ble det synget på Teje Stikkholmen ? Noe jeg ikke har fått med meg.

Capo
28-07-2009, 01:13
nei, det måtte gudene bare vite. De fleste reagerte på at det ble sunget til han som er på langsiden. Tror han er utestengt eller noe. Viktigere å synge på han enn Viking. Cred til gjengen under kamera på F-feltet. Kjørte på som faen hele kampen. GI ALT FOR DE MØRKEBLÅ!!!!

Bambusjens
28-07-2009, 02:10
Akkurat ja,jeg klarer ikke og erindre det,muligt jeg var litt svimmel i det øyeblikket.Fikk noe sterkt å drikke på så jeg datt litt vekk ei stund.Men jeg fikk med alt det andre antar jeg.De gamle sviskene ble sunget igjen i går,noe som det må bli snarligt slutt på mener jeg.Syns forøvrig det var en livlige gjeng der under kameraet ja.Men ærligt talt,jeg klarer ikke se for meg at Viking stadion noen gang skal bli fryktet for motstanderene pga publikumslivet.Det er en stor jobb det gitt,men går vel an og leve i håpet.

JK!!
28-07-2009, 23:37
Ja, var visst veldig morsomt å synge på Terje Stikkholmen. Nå sier jeg takk og farvel, Hordene har sunket til et nivå der de aldri blir bedre. Nå må de faen meg ta et standpunkt og bestemme seg for hvor dette skal gå fremover, akkurat nå kan jeg aldri se at det kommer til å skje mye på den fronten. NOK ER NOK!

Harrykultur på sitt beste,.. eeh.
Veldig dumt dersom dersom du/dere som noen av de veldig få som prøver å gjøre noe med dagens situasjon gir dere. Men har dere prøvd å ta opp noe av dette med styret om hvordan Hordene skal forbedre seg? Er jo tydelig mye engasjement og handling i fra dere om saken.

Capo
28-07-2009, 23:56
Problemet er at vi føler vi ikke kommer noen vei. Hordene har allerede et standpunkt om hvor de står, og de virker veldig fornøyd med dette. Når det har vært som det har vært siden starten av den nye stadion, så tror jeg ikke de vil endre på dette med det første. Det beste ville ha vært å starte med blanke ark til neste sesong, få opp en tribunegruppe som styrer tribunen, og da vil jeg ikke ha med nisser som er mer opptatt av Søndagsfyll enn Vikingkamp. Jeg vil ha folk som har litt mentalitet inne, folk som vet hva tribunekultur går i. Dessverre har jeg mine tvil på at dette vil skje, men man vet jo aldri. Det er jo den faste gjengen rundt den ene forsangeren som har hele makta på tribunen, og jeg mener det ikke er den rette gjengen til å lede Hordene i fremtiden. Det trenges friskt blod på tribunen, litt ungdommelig mot og engasjement. Jeg ble nesten kasta ut selv av feltet på kampen fordi en som sto foran meg hadde klaga til vaktene om at jeg ba han reise seg opp og synge eller dra seg til helvete på langsiden. Jeg vil ikke ha folk som sitter og ikke synger på feltet vårt, de kan finne seg en annen plass, rett og slett. Når vi har så få ståplasser som vi har, så blir det feil at to personer drikker seg dritings, setter seg ned nesten helt oppe og bare sitter der.

Det er også bekymringsverdig at feltet var så tomt mot Lyn, eneste positive jeg kan se med det uansett er at mye daukjøtt er borte og man har den gjengen som synger på feltet igjen. Hordene må gjøre noe for å få opp stemningen, for den er overhodet ikke bra nå om dagen selv om det er bra periodevis. Neste sesong må det store tiltak til, og det må ikke spares på noe. Løsningen her er dialog tror jeg, dialog med Hordene og Gisle. Eneste jeg frykter er at tribunegruppen vil bestå av en gjeng som kler seg litt penere enn andre, og at man vil få et stempel på seg som noe helt annet, men jeg mener at alle fortjener en sjanse til vise hva dem egentlig står for og hva de er gode for. Det har Ultras Nidaros i Trondheim gjort, så til de grader. Kjernen sin supporterbutikk selger til og med Ultras-skjerf, og det sier litt om hvor respekterte dem er der og hvor bra dialog de har.

JK!!
29-07-2009, 01:10
En tribunelivsgruppe hadde absolutt vert et positivt tiltak, men dersom noe slikt skal settes i gang er jeg redd noen utenfor styret eller den vanlige gjengen må ta initiativet.

Har vel tidligere vert opprettet en tribunegruppe uten at det var noen stor suksess, men det var vel også den vanlige gjengen som stod bak den om jeg ikke husker helt feil. Men den gang ble den vel startet som resultat av et møte i Hordene der tribunelivet var fokus. Kunne vel kanskje vert et sted å starte med å arrangere et slikt møte igjen.