PDA

Vis full versjon : Viking vs Molde(Tribuneliv)

Capo
18-08-2009, 22:38
Utrolig trist å se at det er så mange som holder kjeft under hele kampen når enkelte folk prøver å holde stemningen oppe. Jeg har sagt det før og sier det igjen, om man bare STÅR på Hordenefeltet fordi det er billig billett, så vil jeg rett og slett ikke ha deg/dere der. Feltet er for syngende supporter, ikke for de som vil ha billig sittebillett men som skjønner at dem har driti seg ut og kjøpt billett til et ståfelt egentlig, så blir de bare stående der uten å åpne kjeften.

Stemningen var ok til tider, og man har fått til et bra sammarbeid med Fredrik som er forsanger, og nå slipper han å dra lasset hele tiden siden det finnes en ivrig gjeng nesten bakerst på feltet. Godkjent i går, men vi har utrolig mye å gå på.

Marve_F
19-08-2009, 02:50
Helt enig! Så det tydelig på tv-bildene også, at endel folk står - med armene i kryss - og ikke åpner kjeften i det hele tatt!

"Mørkeblå" og "Gje meg ein V..osv.." var vel de som gav mest trøkk etter det jeg klarte å bedømme.

Bambusjens
19-08-2009, 14:12
Ja,det er jo en grunn til at det kun er dem som gir trykk.Jeg gjentar meg selv,det må gå an og få slutt på de gamle sviskene som,det ska ver kvitt,det ska ver blått,å denne her,Norges beste fotball-lag ja kem e d.E d så forbanna vanskeligt å kutta ut di 2 sangane ? Di har ingen verdens ting på en fotballstadion å gjør.Drepane kjedelige sangar så passe bedre på et seint nattspel en stadion.Å itte 10-15 år så må andre en mg å en haug te forstå at det e på tide me någe nytt.Då e d bedre me synge di andra sangane så går an et par ganger ekstra.

Bra liv eller ei på mandag,uansett så kan det aldri ta heilt av før heila feltet bak det målet blir ståplassar.Det e d sama så det aldri blir någe trykk i Vikings supportera utøve d så e tilfelle i dag.Då mein eg både E-F-G.

Ros te dåkke så står på å synge kampen gjennom,sjøl brøl eg me eg og men på di nevnte sviskene så blir songe ennå klar eg kje synga me.

Det ropet så så høres høgast e der me avslutte me JA FOR FAEN,har det blitt kutta ut elle ? Blei det for grusomt å høra faen for folk elle ka e d ? Einaste kampropet me har så høres utforbi stadion.Ikje kom me at d e gammalt,for av alt det gamla så blir skreke så e dette kampropet det sista så burde blitt fjerna.

Capo
19-08-2009, 14:44
Nope, det har ikke blitt kutta ut, Bambusjens. Ble i hvert fall brukt i hjemmekampen mot Lyn!

fantavigå
19-08-2009, 17:41
I oktober skal meg og en dude til stockholm og se Djurgården fotball og hokki match samme dag, sammen med noen fans vi ble kjent med i Tyrkia. Fyyyyyyfaen som jeg misunner dem http://www.youtube.com/watch?v=7jZ1IxCsXBA&feature=related

håper vi gjør det bra fremover nå, slik at vi blir jæææævlig mange i kristiansand. "Alle" synger jo på bortekampene.

Marve_F
19-08-2009, 18:38
[QUOTE=Bambusjens;9112]Ja,det er jo en grunn til at det kun er dem som gir trykk.Jeg gjentar meg selv,det må gå an og få slutt på de gamle sviskene som,det ska ver kvitt,det ska ver blått,å denne her,Norges beste fotball-lag ja kem e d.E d så forbanna vanskeligt å kutta ut di 2 sangane ? Di har ingen verdens ting på en fotballstadion å gjør.Drepane kjedelige sangar så passe bedre på et seint nattspel en stadion.Å itte 10-15 år så må andre en mg å en haug te forstå at det e på tide me någe nytt.Då e d bedre me synge di andra sangane så går an et par ganger ekstra.

QUOTE]

Helt enig. "Det ska ver kvitt" og "Norges beste fotballlag ja kin e d?" er gått ut på dato for flere år siden. Harry sanger som ikke skaper noen stemning!

"Mørkeblå" (eller hva heter den egentlig?) funker godt! Er vel noe av det beste som er i Hordene. Selv om andre lagene også har melodien, så gjør ikke det noe. Hordene må først og fremst konsentrere seg om å få til sanger som svinger og sanger som skaper liv og engasjement. Det å finne på nye sanger kan komme etterhvert, synes ikke det gjør noe "å herme" etter de andre supportergrupperingene nå i første omgang.

Bambusjens
19-08-2009, 19:29
Nope, det har ikke blitt kutta ut, Bambusjens. Ble i hvert fall brukt i hjemmekampen mot Lyn!

Jeg kan ikke minnes at den ble tatt på mandag,derfor jeg nevnte det.Den var jo liksom obliatorisk i alle år å det håper jeg den fortsetter og være.

Stemmer for øvrig det som blir sagt angående nye sanger.Det skal mye til og komme med en ny sang å ny melodi i tilegg.Gjør absolutt ingenting at andre er ute før oss med sanger.Di samme sangen blir jo sunget i hele verden.Så at noen var ute før oss skal vi bare hoppe å dride tynt i.Alle supportere tar sanger fra hverandre,hvor den å den sangen har sitt utspring kan man diskutere i det uendeligge.Det viktigeste for oss er at det kommer noe nytt i forhold til enkelte av di gospelsangane vi har i dag.

Emilie
22-08-2009, 17:49
Meg og ei venninna va på Viking-Molde, å me satt på rad 6 i Horde felte. Sjøl om me ikkje sto i gjennom heile kampen, så kan ingen sei at me ikje sang hvertfall, for eg tror aldri eg har hatt så vondt i halsen i heila mitt liv. Eg vett at det e mange som sitte lengre nede i F-felte som synge, men bare ikkje står heila tiå. Å de e synd, men det e bare sånn det e, tydeligvis. Sku eu ønska at alle kunne stå og værmed å synga heila tie, de e så utruligt kjekt når det e skikkelig stemning på tribunen!