Vis full versjon : Farvel!
Jeg meldte meg inn i hordene sammen med noen kompiser i 2004 og etter å hatt respekt for hva Hordene gjør i lengre tid. Men i år har jeg blitt flauere og flauere for hver kamp med hordene, og nå er det nok.
Det begynte med en av de første kampene i sesongen der en av Hordene medlemmene presterte og kalle familier med 5-6 åringer i hånden "Jævla horete vannhover" eller noe. Kompisene og jeg fikk enorm bismak av denne situasjonen og dette ble på en måte toppen av kaken, vi har sunget og stått på i lengre tid, men det er uansett negative ting som omringer Hordene hele tiden, rasisme, fyll, sjikane osv.
I de siste kampene har vi holdt oss til langsiden, vi synger og klapper fortsatt, men er rett og slett drit lei av å bli flau av ting som skjer. Hordene har egentlig en god leder i Geir Inge, men det er umulig å plukke ut de råtne eggene som oppstår hver sesong. Ting trenger å skje før Hordene blir respektert av resten av Norge.
Men det beste hadde nok å vært å lage en annen gruppering fra scratch.
Situasjonen mot Niang er også ganske flau, tenk at "vi" synker så lavt at vi faktisk buer ut vår egen spiller. "Vi" er supportere, "vi" er ikke den vanlige mannen i gata. Vi ER hardcore fans, som skal stå i ryggen til Viking uansett.
Takk til alle de som står fram som gode eksempler, som blir sett av resten av Hordene, men ikke lagt merke til av resten av fotball-Norge.
Auf Wiedersehn!
dumlekongen
31-08-2009, 02:19
Jeg tror at du ikke blir den siste som gjør dette. Dagen i dag var det absolutte lavmål fra Hordenes side.
Det ser ikke ut som om Hordene noen gang skal kunne bli en skikkelig supporter klubb. Til det finnes det alt for manga lavpanna agurkhoder som har en IQ på nivå med en død døgnflue.
Det er en gruppering innenfor Hordene som får lov å ødelegge omdømmet til Hordene totalt. Jeg vet også at mange sentrale personer i Hordene ønsker disse personene bort, men sliter med å bli kvitt disse elementene pga kameratskap til den og den.
Nei på stadion i dag så gjorde Hordene sitt til at det var flaut å være tilstede. Og Fiskebekk kan ta så mye avstand som han vil. Så lenge ugresset får gro, så blir aldri hagen finere.
Lavmål? Helt på sin plass å pipe på Niang i går, og det var ikke bare Hordene som pep. Viking som klubb ga sin reaksjon, i går fikk han reaksjonen fra publikum.
dumlekongen
31-08-2009, 10:11
Lavmål? Helt på sin plass å pipe på Niang i går, og det var ikke bare Hordene som pep. Viking som klubb ga sin reaksjon, i går fikk han reaksjonen fra publikum.
Må si meg sterkt uenig med deg her. Det er aldri på sin plass å pipe på en enkelt spiller på laget. At det blir pepet på hele laget er ok,men aldri på en enkel spiller.
Jeg støtter fullt ut at det ble sunget på Høyland. Det signaliserer til treneren hva publikun ønsker og mener, men pipingen på Niang var direkte ufyselig. Og det var kanskje ikke bare Hordene som pep, men det var helt klart at det startet i Hordene og at de dro med seg deler av stadion. Men det er ingen tvil om at hovedtyngden av pipingen kom fra Hordene.
Dette beviser bare nok en gang at Hordene er en annenrangs supporterklubb med en stor gjeng håpløse folk.
Det har etter min mening vært for alt for mange uheldige episoder de siste årene og jeg tror ikke det er mange utenfor Hordene som har respekt for denne supporter klubben.
Og det er synd, for Viking trenger en supporterklubb som fungerer og som støtter laget og alle spillerene på laget
Til slutt. hadde Hordene pepet ut Jone om det var han som hadde gjort noe slikt med en annen spiller på laget?
Jeg tør vedde 10 000 kr på at det aldri hadde skjedd!!!
Det eneste som var flaut igår, var når folk ikke synger med på jone-sangen, fordi det kan oppfattes som provoserende og slemt mot niang, mens de samtidig synger og klapper for niang når han blir bytta inn. Det er flaut! De som ikke mener at det er på sin plass og la niang og Viking få vite hva man syns, om førstnevntes oppførsel, og sistnevntes milde straff, o.l. Det er flaut! Folk som drar opp rasismekortet, og alt mulig hva om, tenk hvis. Det er flaut!
fantavigå
31-08-2009, 21:20
Stemningen blir aldri bedre når folk hele veien driver å trekker seg. Istedet kan du gjøre en innsats for å forandre det du synes er galt. Få me deg folk du vet kunne tenke seg å synge og gjøre en innsats for laget på kamp.
Det er i hvert fall ren løgn at buingen starter hos Hordene. Den startet faktisk på hjørnet mot den ene langsiden, jeg har ganske god oversikt siden jeg står nesten helt opperst og får med meg det meste. Men de fleste buer faktisk på at Mame blir valgt foran en ung og sulten Tommy Høiland. Det som overrasker med enda mer er at Fiskebekk presterer å si på sporten at det ble sendt rundt folk for å få supportere til å slutte å bue, hvem var de folka som ble sendt rundt? Så ikke en eneste sjel jeg. Men uansett, er ditt valg om du slutter i Hordene, men vi blir aldri bedre om folk skal ha den holdningen om de slutter om det er enkeltpersoner man ikke liker, selv om jeg har vurdert det selv. Jeg er av den oppfatning om at folk må få bruke ytringsfriheten sin og bue om de vil, han skallet trossalt ned en Vikingspiller, og slik gjør man ikke i en klubb der man skal kjempe sammen.
Men uansett, om Fiskebekk skal ta seg en ringerunde rundt til folk som buet, så har han nok å gjøre de neste dagene, for den lista må være lang!
Har nå vært i Hordene siden 2004 nå, føler jeg har gjort min del av kaka. Stemningen er ikke problemet, men så lenge Hordene er kanskje den dårligste supporterklubben i Norge. Vi er langt over 1500 rundt Hordene feltet og vi er 50 som synger. Det har vært et problem siden jeg begynte og det endrer seg ikke. Har forøvrig vervet flere folk til Hordene som også velger å komme seg ut nå pga. det er flaut og være en horde med alle de idiotiske tingene som skjer. Og det skjer hvert fall 3 ting hver bidige sesong.
Jeg er ikke lenger interessert i å bli sett sammen med den gjengen, har egentlig mistet motet. og har litt for mye å gjøre ellers som å jobbe to jobber, drive egetforetak og studere. Det er nok slik de fleste tenker, og det skaper problemer for fremtiden til Hordene. Som sagt tidligere så burde det bli starten ny gruppe fra scratch.
KallePalander
01-09-2009, 03:43
Som sagt tidligere så burde det bli starten ny gruppe fra scratch.
Kanskje du vil være med å starte en Ultras-gruppering? Ta gjerne med deg far din også...
Nå er det stor misnøye med; dårlig shopping i overgangsperioden, dårlig spill, dårlige resultater, dårlig stemning på stadion, Røsler, enkeltspillere, de som buer på enkeltspillere, mandagskamper osv. Plutselig skal flere sentrale personer her på Vikingforumet melde seg ut fra Hordene, slutte å dra på kamper, og syte om alt og alle. Selv om dette foregår på et tastatur på en internettside, har dere et ansvar for medsupportere. Det er ikke akkurat kø for å få sendt inn innlegg her, men det er alikevel ganske mange som titter innom denne siden. Og akkurat som entusiasme, smitter det motsatte like fort over på andre.
Ja, vi er alle skuffet. Ja, vi er alle misfornøyd med mye for tiden. Ja, det er mulig denne sesongen går til helvete. Ja, det er har den forsåvidt allerede gjort. Så nå skal vi faen meg knuse brann! Gjør vi ikke det, så knuser vi start! Gjør vi ikke det heller, så vinner vi de siste fem kampene! Nå skal vi faen meg lage liv på tribunen! Nå skal vi som elsker Viking, støtte klubben! Uansett hva som har skjedd, eller kommer til å skje!
KOM IGJEN VIKING!!
Jeg kommer fortsatt til å være her og drive på. Og alle de som jeg kjenner som flykter fra Hordene kommer fortsatt til å gå på stadion. Vi er fortsatt supportere bare ikke horder.
Håper da også at alle som vurderer og gi seg både her og på stadion, tenker seg godt om videre. Synes det er flott at folk ikke liker å høre at andre slutter, men når motivasjonen forsvinner så blir det vanskelig å leke fornøyd.
fantavigå
02-09-2009, 16:49
Er det noen som har noen teorier på hvorfor bare 50 av 1500 synger ? Eller hvordan det kan bedres ? sånn alvorlig.
Det er nok noe som kommer til å ta tid. Men å få inn nye lederskikkelser i hordene, eller å få til en ny supporter-gruppering i tillegg til hordene, er noe som ville hjulpet mye tror jeg. Å ha denne tenkelige grupperingen på et annet sted på kortsiden enn der hordene står, mener jeg ville vært det optimale. Jo flere som står/sitter ved siden av en syngende gruppering, jo fler blir med. Og de som ikke "føler" hordene 100%, har da et annet alternativ. Og såklart er man avhengig av godt samarbeid på stadion mellom den evt. grupperingen og hordene.
Bare for å lufte mine drømmer;)
AltForViking
09-10-2009, 14:54
Tror det hadde hjulpet å få hordene helt ned på tribunen, i stedet for dagens plassering. Har ved noen tilfeller vært på stadion, hvor han med trommen har gått ned og fått de som sitter under hordene til å reise seg. dette hjalp umiddelbart når det angår stemmningen. selv om man vil bli våt når det regner, er dette noe man bør ofre når man er en såkallt "hardcore supporter"!!!
Med en gang man får folk til å reise seg, virker det som de har lettere for å bli med å lage liv. Hordene burde ta kontakt med ledelsen i viking, og diskutere en ny plassering.
fantavigå
10-10-2009, 02:44
Totaltmega100% enig mannen. Hordenefeltet bør flyttes helt nede ved banen istedetfor å bli stuet vekk. Hadde noen i hordene hengt her inne kunne vi jo f eks diskutert hvor det passer og om det er mulig å få flyttet det, hvis det er noe flertallet ønsker da.
Skal ta kontakt me Mr. Fiskebekk og Mr. Oseberg etter sesongslutt for en liten idè til neste sesong. Skader ikke å prøve i hvert fall.
fantavigå
10-10-2009, 04:36
?
må det være 15 tegn? heia viking !
fantavigå
10-10-2009, 05:01
De på borte supporterfeltet på Viking stadion får jo stå helt nede ved banen.. for at de bak skal kunne sitte har de jo det gjerde som fikser biffen. Det burde vært et sånn gjerde på vår kortside og, slik at vi kunne stått helt nede ved banen så kunne de som satt oppfor feltet sitte om de ville det. Hvem vet kansje de hadde blitt fritstet til å delta i det de som stod nedfor dreiv med ?
slik som på vip`en på korstisden hadde vært ypperlig : http://www.stadionsiden.com/stadiums/viking/viking26.jpg
vBulletin® v4.0.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.