Vis full versjon : Nye sanger
Hei og hopp!
Meg og Line har tatt oss den friheten at vi har laget oss to nye Viking sanger, fordi vi mente at det kunne trenges. Er egentlig ganske så fornøyde med dem! Så mye har vi å gjøre på skolen.
Mel: Jesus elsker alle barna
Uwe elske elske Viking
Viking Viking elske han
Både forsvar, midt og spiss
Viking e kje någe piss
Ja me elske elske Viking te me dør
Mel: Gøy på landet
Gøy me Viking
Gøy me Viking
Sånt no he kje Rosenborg
Nei de he di ikje
Gøy me Viking
Gøy me Viking
Norges beste foball lag!
fantavigå
18-09-2009, 15:58
Den dagen det synges "nei det he di ikje" på Viking stadion , er dagen man ser slålomløyper i helvette :)
Såååå pessimistisk. Er lov å håpe vel :)
Den dagen det synges "nei det he di ikje" på Viking stadion , er dagen man ser slålomløyper i helvette :)
Serriøst, hørt om ein liden skrive feil?? Me komme faktisk frå Egersund, å skreiv det på egersundsk. Va jo ikje meininge at det sko bli någe big deal uda det. Me jore det jo bare på tull fårr me kjeda åkke i ein time... å kem vett kanskje dar e "slålomløyper" i helvette:)
Bambusjens
20-09-2009, 02:47
Det kan jeg skive under på at det er.
Lykke til med å få folk med på å synge til Rösler. Og Rosenborg har mye mer enn Viking, de har vinnerkultur i laget.
dumlekongen
20-09-2009, 13:34
Blir litt overrasket av dobbelmoralen til enkelte her inne.
Her kommer 2 stk med et utspill og et ærlig forsøk på å lage sanger. Vi kan alltids diskutere hvor bra de er, men det som skjer er at de blir slaktet og kalt useriøst og det blir kritisert på at de skriver dialekt.
Jeg er heller ikke for dialekt bruk på forumet, men her i denne situasjonen kunne en heller kommet med konstuktiv kritikk.
Og denne reaksjonen kommer etter at veldig mange her inne har klaget på Hordene. Klaget på at man ikke kommer til, ikke blir tatt seriøst og at Hordene ikke tar nye sanger og tribuneliv forslag seriøst.
Godt forsøk Emilie og Line. Dere tør prøve og jeg tar av meg hatten for det. Kanskje dere ikke lykkes med denne sangen,men den neste dere lager kan bli en hit på store stå, så stå på jenter.
fantavigå
21-09-2009, 01:57
Kommentaren min var vel ikke akkurat så jævla kritisk må jeg få si. Trodde ikke det var så farlig å si ifra om at egersund-dialekt bli for drøyt. Avsluttet til og med en smiley jo.
dumlekongen
21-09-2009, 09:27
Kommentaren min var vel ikke akkurat så jævla kritisk må jeg få si. Trodde ikke det var så farlig å si ifra om at egersund-dialekt bli for drøyt. Avsluttet til og med en smiley jo.
Var ikke spesiellt rettet mot deg. Og smiley er flott. Men har og ved tidligere anledninger sett at forslag som er kommet inn er blitt avfeid på mer eller mindre usakelige måter.
Jeg synes at det alt for ofte er negative og smått hoverende kommentarer på nye forslag som kommer inn.
Jeg sier ikke at jeg er bedre enn andre,men at vi alle her inne må tenke litt på at dette ikke er det meste aktive forumet for fotball og derfor ikke bør være så alt for krasse med nye som kaster seg ut i det.
Det blir ofte slik at en ler av forslag som en ikke mener er bra,og derfor lett kan skremme bort nye skribenter.
Og når det gjelder dialekt så har jeg tidligere gitt klar beskjed om hva jeg mener om slikt. En BØR prøve å skrive på et av våre 2 hovedspråk.
Skyld på Ivar Aasen, det er han som har lagt dialekter! Neida, over til mer seriøse greier.
Altså, jeg regner med at dere vil synge på stavangersk, og det er greit. Men, det er ikke den aller største forskjellen mellom egersund og stavanger dialekt, derfor fant vi ut at det gjerne var like greit å bare ha dem på vår hals. Det var ikke meningen at disse sangene skulle bli sunget for full hals på Viking Stadion, som jeg sa tidligere var dette noe meg og Line lagde i en skoletime fordi vi kjedet oss og disse sangene ga oss en god latter. Det har kommentarene på disse sangene også gjort, nemlig fordi at disse sangene bare er lagte for morsomhetens skyld.
Men - det er sant at både nykommere og folk som prøver å komme med forslag bare blir trykket ned nesten med en gang, og dette er dumt. Vet om mange som er misfornøyde med denne siden, og det er dumt at det skal være sånn fordi dette skaper bare negative meninger. Vi prøvde å komme med noe som kunne lyse opp litt og være positivt og morsomt, det er det eneste vi ville.
Håper for all del ikke disse sangene blir sunget på kamp. Ærlig og godt ment, men sangene er dessverre ikke gode. Dårlige og patetiske rim. Det er nettopp slike harrysanger som gjør at Hordene har det harryryktet de har rundt i supporter-Norge!
Hadde du giddet å lese resten av saken hadde du vel forstått at det bare var tullesanger? Og faktisk, vi prøvde hvertfall, kan nesten vedde på at du ikke har kommet med et eneste forslag, virker hvertfall ikke sånn på holdningen din! ;)
Hadde du giddet å lese resten av saken hadde du vel forstått at det bare var tullesanger? Og faktisk, vi prøvde hvertfall, kan nesten vedde på at du ikke har kommet med et eneste forslag, virker hvertfall ikke sånn på holdningen din! ;)
Ja, det var veldig morsomt...he...he...he..
Nei, har ikke kommet med forslag, da slike "jeg-har-en-ny-sang"-tråder ofte bare blir helt patetiske.
Ja, det var veldig morsomt...he...he...he..
Nei, har ikke kommet med forslag, da slike "jeg-har-en-ny-sang"-tråder ofte bare blir helt patetiske.
Kanskje de ikke var morsomme for deg, men vi syntes de var morsomme, og som jeg har sagt før var det ikke meningen at det skulle bli noe big deal ut av det. Velvel, kall det patetisk om du vil, hver sin smak, men jeg prøver hvertfall, noe som tydeligvis er mer enn en kan si om deg.
Kanskje de ikke var morsomme for deg, men vi syntes de var morsomme, og som jeg har sagt før var det ikke meningen at det skulle bli noe big deal ut av det. Velvel, kall det patetisk om du vil, hver sin smak, men jeg prøver hvertfall, noe som tydeligvis er mer enn en kan si om deg.
Greit, jeg skal ikke krangle mer. Heia Viking Emilie :)
Bambusjens
22-09-2009, 00:49
Jeg har ett kanon heiarop vi kunne tatt i bruk.I kirka så går den slik som dette :
La oss prise herren ( syng høyt ) ,halleluja halleluja halleluuuuuja.
På stadion vil jeg høre den slik :
Me elske alle Viking ( galhøyt ),ja det gjør me,ja visst pokker,elske Viiiiiking.
Syng an før du dømm an.Høres sikkert litt snålt ut hvis du bare les an.Viktig og synge den,først da legger man merke til hvilken hit dette kan bli.
Bambusjens
22-09-2009, 00:56
Her e og ein me litt fytt i : Eg har mysta klinkekulå av Kristian Valen e melodien.
Me e Kvite me e blåe,
å på tribunen e me råe.
Ja,me elske alle Viking,
Uten Viking ingen skriiiking.
Ref : Heia heia heia Viking,Heia heia heia heia Viiikiing,heia heia heia Viking,heia heia heia heia Viiikiing.
Hva er greia med å sitte og ha det morsomt med seg selv og en venn på et forum? Jeg blir irritert. Og Dumle, du mener nok meg om dobbeltmoralen. Men jeg synes rett og slett at disse forslagene var ræva, og jeg er nok så ærlig om ting og sier det rett ut. Men igjen, var jo bare en morsom ting dette i følge disse jentene som sitter foran pcn i Egersund. Blir gal.
dumlekongen
23-09-2009, 22:16
Hva er greia med å sitte og ha det morsomt med seg selv og en venn på et forum? Jeg blir irritert. Og Dumle, du mener nok meg om dobbeltmoralen. Men jeg synes rett og slett at disse forslagene var ræva, og jeg er nok så ærlig om ting og sier det rett ut. Men igjen, var jo bare en morsom ting dette i følge disse jentene som sitter foran pcn i Egersund. Blir gal.
Det var ikke nødvendigvis rettet mot deg, men hvor mange ganger har ikke forskjellige folk her inne klager på liten aktivitet på forumet?
Så kommer det inn noen og prøver seg med et forslag (ok,så oppfattet ikke jeg at det skulle være humor). De blir så hamret ned med diverse halvspydige kommentarer isteden for konstruktiv kritikk.
Ikke rart at folk velger å holde seg borte fra forumet da!
Og i en tidligere tråd fikk en som postet et nytt innlegg følgende kommentar " Jeg må få spørre deg, hvorfor i all verden du lager en kamptråd, når du stiller med denne innstillingen. Du føler at forumet trenger enda mer av denne typen entusiasme?"
Hvordan tror du følelsen av en slik kommentar kan virke? Det skaffer i hvertfall ikke nye debatanter til dette forumet.
Det er mulig at jeg overreagerer,men jeg savner den gang da man gikk inn på Viking forumet på kveldstid og en fikk mld om at det var 10-12 nye innlegg, og forumet hadde et daglig høyt besøkstall.
Faen, nostalgien kicker inn her :-)
dumlekongen
13-12-2009, 11:28
Slik kan det gå når det er en rolig dag på jobben. Åge Hareide må få en sang som fenger.
Laget et forslag til sang. Hør melodien i linken og prøv med teksten. Passer det? Kom gjerne med feedback eller skriv om teksten om du har et bedre forslag.
" Åge Hareide e vår trener,
Åge Hareide han e blå,
Åge Hareide e på benken vår,
og Viking storme på.
La,la,la..... Hele verset nynnes mens en hopper og vifter med flagg og skjerf.
En kald dag i Januar,
kom Åge til vår klubb,
og med Åge som vår trener nå,
me bare gull kan få."
La,la,la,la...........
http://www.fanchants.com/football-songs/liverpool-chants/new-stevie-gerrard-song/
Dialekter er vel totalt irrelevant. Spesielt i samme region?
Om de skriver sin tekst på egersundsk eller stavangersk har vel lite med budskapet å gjøre. Og tror nok hordene som skal synge sangen synger på sin egen dialekt uansett? :)
Hjelper ikke noen med krass kritikk, konstruktiv kritikk derimot, kan man komme svært så langt med :)
dumlekongen
23-02-2010, 12:10
Kan ikke se annet at sangen til Boy Waterman kun passer til 1 melodi.
Boy Boy Boy, I Vikingburet han står
Boy Boy Boy hjelpe oss til gull i år.
Boy Boy Boy han redde heile kampen
Boy Boy Boy ................................
Trenger hjelp med siste linjen, men melodien sier seg selv:-)
Synd den ikke kan brukes :)
Kanskje ved en senere anledning :D
fantavigå
09-03-2010, 17:18
Hørte rykter om en Nevland versjon av "Football`s coming home". Isåfall, to tommler opp.
Viking di har henta Nevi hjeeem
Nevi komme hjem
Nevi komme hjem
Nå e d bare Hangis igjeeen
Me han på lage bler me jafall topp feeem
Hangis ska komma hjem
Hangis ska komma hjem
Då robbe me nok Fulham igjen
Melodi: Byttå hjem iår - Roughnecks/Oilers
Ka syns folke? :D
Trodde det skulle være
"He's coming home
He's coming home
He's coming...
Nevland's / Nevi's coming home....".......
osv? :P
Hakke hørt melodien du snakker om så vanskelig å bedømme. Sikkert bra! :D
Begge e goe, men vett jafall at melodien fra Oilers funke sygt fett på tribunen :D Vettkje koss coming home hörres ud på tribunen, men bler sikkårt bra d og ^^
Hehe, melodi fra Oilers? Stavanger By ble vel sunget for første gang allerede for 3-4 år siden men den ble aldri noe hitt da. Så den var på tribunen en god stund før Roughnecks startet med den.
evt den norske ......
han komme hjem
han komme hjem
han komme
nevland \ nevi komme hjem
Det er lave toner så bør runge fint på stadion vil jeg tippe.
Hehe, melodi fra Oilers? Stavanger By ble vel sunget for første gang allerede for 3-4 år siden men den ble aldri noe hitt da. Så den var på tribunen en god stund før Roughnecks startet med den.
Heter sangen Stavanger by??? :P Eg tenke altså ikkje på sangen så går:
Ooooilers, oiiiilers, d e lage me respekt og ry
Ooooilers, oiiiilers, d e lage fra stavangår by
virka som d var den du tenkte på ... :P
Nei. Sikter til Roughnecks som også bruker melodien til Stavanger By sangen vi har. "Me banke storhamar og sparta kver ein dag". Den.
vBulletin® v4.0.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.