PDA

Vis full versjon : "Jarstein er homo"

Divine
23-03-2008, 20:41
Fant denne fra en kommentar på aftenbladet.no

"Hordene må ta et skikkelig oppgjør med seg selv, og kanskje renske opp i gjengen. Maken til flau oppførsel skal man lete lenge etter. Greit det var lyd, men er dt ikke bedre at de bakker opp laget i større grad enn å hetse motspillere. Jeg er overbevist om at Jone ikke får ekstra energi av å høre "Jarstein er homo". Tull, flaut og direkte pinlig!"

Er det virkelig sant at Hordene har sunket så lavt? Kanskje like greit at jeg meldte meg ut i år.

Olliges
23-03-2008, 20:52
Herregud så flaut. Og noen lurer på hvorfor folk ikke gidder å være med i Hordene? Jeg er fullt klar over at det er et mindretall som driver med dette, men det hjelper så fint lite. Her må Fiskebekk ta et skikkelig oppgjør. Man kan ha så mange sangmøter man bare vil. Ingenting blir bedre om ryktet stadig skjemmes av infantile tullinger som er drita kl 17 på en søndag.

PelleB
23-03-2008, 20:52
PURE FUCKIN CLASS!! Jævla bønder

Dudders
23-03-2008, 21:15
eg valgte å se kampen hjemme i dag, fordi eg sliter med sykdom og ville også følge med på Chelsea-Arsenal siden eg er engelsk og Arsenal var "my first love."

Eg ble direkte flau over å være i vikinghordene når eg hørte det, spesielt når de begynte å synge "Jarstein er ræva." Faen, for en oppfinnsom sang...den må vi synge igjen!

Når det gjelder den "Jarstein er homo" så er problemet er at dette er ting vi som står i vikinghordene hører hver kamp...altså en eller annen idiot som skriker ut "jævlig homo" eller "<navn på spiller> er homo." Eneste forskjellen er at mikrofonen var uvanlig nær vikinghordene i dag og man kunne høre hvert eneste ord Fredrik sa.

Eg har aldri vært så flau som eg var i dag, spesielt når kommentatoren etter at de begynte å synge "Jarstein er ræva" sier "De er ikke de mest oppfinnsomme, vikinghordene." Egentlig ville han si "for noen patetiske idioter."

Greit, Jarstein oppførte seg som en idiot i Skien i fjor og det er enkelte av oss som ikke glemmer det...men de kan vel finne på en bedre sang? Hvis de ikke kommer på noe, så hold kjeft...piping når han er nær ballen er greit nok, hvis man ikke finner på noe bedre. Jarstein ble nok skikkelig skremt når han ble kalt homo og ræva! Han lo vel så mye over hvor patetiske vi var!

Tenk hvis vi hadde tenkt litt på dette før kampen og kommet på en skikkelig morsom sang? Da hadde fotball-norge ledd og synes vi var ganske morsomme og oppfinnsomme og vikinghordene hadde kanskje fått noen plusspoeng. Istedenfor har vi (hvis det er mulig) havnet lengere nede i respektligaen.

Det er patetisk og eg skal begynne å nevne det til Geir Inge og andre i styret når eg snakker med dem neste gang, fordi i dag var eg flau over å være en del av hordene.

Divine
23-03-2008, 21:30
Flott å høre en i Hordene står opp, forkaster og tar tak i det. Det må en utrenskning til for å få vekk disse problemene.

Tribunekultur
23-03-2008, 21:33
De drittungene som holdt på å rope dette sto rett under meg, aldri opplevd makan til tullinger. Han ene sto der dritings, mens de andre som ropte var maks 13 år. Direkte flau oppførsel, på tide at vaktene kaster ut de som har høyere alkoholinntak enn iq.

Dudders
23-03-2008, 21:44
Direkte flau oppførsel, på tide at vaktene kaster ut de som har høyere alkoholinntak enn iq.
Enig, dette er noe eg skal nevne til Geir Inge og Mike at hvis de ser drita ut, så kan de faen meg holde seg langt vekk fra kampen. På bortekampene kan vi i vikinghordene ta litt ansvar og hjelpe vaktene her å hive ut de som er oppfører seg som idioter. Eg gidder ikke stå og se på en kamp og være flau mer.

Olliges
23-03-2008, 21:53
De drittungene som holdt på å rope dette sto rett under meg, aldri opplevd makan til tullinger. Han ene sto der dritings, mens de andre som ropte var maks 13 år. Direkte flau oppførsel, på tide at vaktene kaster ut de som har høyere alkoholinntak enn iq.
Fikk de ikke beskjed om å holde kjeft da?

Tribunekultur
23-03-2008, 21:56
Jo, var folk som ba de holde kjeft. Folk som sto å ropte at de burde være mer oppfinsom enn som så, direkte flaut var det.

Steenslid
23-03-2008, 21:59
Dette er flaut. Vurderer om jeg skal være medlem i Hordene i år, om dette fortsetter. Blir direkte flau. Vi lever i 2008, og dette er virkelig sånn oppførsel man forventer av idioter med hjernekapasitet tilsvarende en trehest eller noe lignende. Jeg sier bare grow up.

Steenslid
23-03-2008, 22:03
Har forresten et spørsmål..
Disse som er så idiotiske, hvorfor kaster man de ikke ut? Ta en a la Klanen (når de hadde skinheads), bare kast de ut, nekt de adgang til stadion eller noe?

Erlend
23-03-2008, 22:14
hordene er å kommer alltid til å være TRAGISK, 0,0000000000001 desibel lyd fra dem og det som kommer ut er bare PISS!

Tribunekultur
23-03-2008, 22:15
Og hvorfor i helvete skal folk stå og rope "Jarstein suge?" Er jo direkte pinlig og lite oppfinnsomt. Håper det blir tatt grep her, har jo blitt forsidestoff i RA. Dårlig pr for Hordene dette, virkelig.

Steenslid
23-03-2008, 22:19
Så hvorfor i H*LVETE gjør ikke Hordene-ledelsen noe med det? Få rævå i gir!

(unnskyld usaklig innlegg, men jeg blir virkelig irritert når folk bare står der og "herreguder"..)

Tribunekultur
23-03-2008, 22:26
Forsidestoff i Aftenbladet også nå.

Fotballidio10
23-03-2008, 22:28
offentlig beklagelse, da viser iallefall ledelsen fra Hordene om at dette er totalt uakseptabelt.

jkjk
23-03-2008, 22:36
Dette gjaldt to idioter på maks 14 år som på toppen av det hele stod ved siden av mikrofonen TV2 hadde satt midt blandt hordene. Det var flere som opptil flere ganger ga klar beskjed til disse om at de skulle slutte, men han ene var tydeligvis for full til å vite forskjellen på opp og ned mens han andre synes det var greit å "tøffe" seg for kameraten. Dette er også folk som etter det jeg har hørt nå både på sangmøte og av andre folk to stykker som ikke pleier å stå med hordene og som ikke har stått der tidligere.

Fotballidio10
23-03-2008, 22:47
Meget bra, og ikke minst raskt.

http://fotball.aftenbladet.no/eliteserien/article103175.ece

I tillegg var han på tv2 sporten også...

Jönsson-Ligan
23-03-2008, 23:28
Det verste i denne saken er at det sitter folk på forumet her og nesten bortforklarer det hele og skylder på drittunger. Alle oss som så kampen på TV kunne høre at flere enn to ropte, og at disse må ha vært eldre enn 13-14 år.

Her holder ikke bortforklaringer, dette er så lavmål at det nesten ikke finnes ord.

Tribunekultur
23-03-2008, 23:29
Vel, de som jeg så og hørte er ikke mer enn 13-14 år. Kan ikke nevne folk jeg ikke har sett eller hørt. Folk skriver jo om det de har hørt, Jönsson. Så skjønner ikke helt hvorfor du kaller det for bortforklaring.

viking_maen
23-03-2008, 23:34
I dag hadde hordene virkelig sjans te å visa seg fra sin flotte side, satt og hjemma og så på arsenal, men såg viking de første 6 minuttene i 2. omgang. Så hørre eg: Ey guttar, nå har Jarstein komt øve te våres siå. Så vil eg ikje sei mer om den saken. Det va latterligt.

Eg glede meg virkelig te seriestart, men nå må Hordene ta seg i samen. Einaste kjekka i dag va å hørra: det snør, det snør tidelibom.

Jönsson-Ligan
23-03-2008, 23:37
Vel, de som jeg så og hørte er ikke mer enn 13-14 år. Kan ikke nevne folk jeg ikke har sett eller hørt. Folk skriver jo om det de har hørt, Jönsson. Så skjønner ikke helt hvorfor du kaller det for bortforklaring.
Da kan ikke du ha god hørsel eller fått med deg mye, for det var tydelig på tv iallefall.

Tribunekultur
23-03-2008, 23:39
Ørene var blitt til is, så kanskje derfor. Hehe ;) Sto helt opperst, nesten bakerst - De fleste sto jo på midten.

Steenslid
23-03-2008, 23:42
Skaff dere lue. Eller pannebånd i verste fall.
Og btw, hvorfor selger ikke Vikingbutikken skikkelige windbreak-luer med fôr og ull og sånn? Så slipper vi isører og dumme unger som synger skitt.

kilden
23-03-2008, 23:50
http://www.vikinghordene.com/index.cfm?id=183420

Ultras79
24-03-2008, 01:21
Etter episoden med Nordlie så var det virkelig beklagelig at Hordene skulle få negativ omtale nok en gang. Ryktet er jo det Hordene sliter mest med, og det største problemet er jo at de fleste siddiser har negative assosiasjoner med Hordene og gjør alt for å distansere seg fra dem. Nå har jeg sittet i svingen siden stadion åpnet og i hver eneste kamp i løpet av disse fire sesongene har det vært 3-4 stykker på Felt F som slenger dritt til mostanderne hver eneste kamp. To av dem tror de er stand up komikere, men jeg har ikke tenkt å nevne navn. I løpet av disse fire sesongene har jeg aldri hørt noen som har turt å si i mot dem.

Hordene mangler internjustis. Det som Klanen gjorde og fortsatt gjør er beundringsverdig og et eksempel for alle andre. Hvis noen virkelig prøvde å få dem til å slutte, og de nektet å gjøre det så burde noen fjernet dem ut av stadion med makt. Problemet er jo også at når Hordene først blir opptatt av å hetse motspillere så glemmer de helt å heie på Viking. Ropet "Rune Jarstein ha ha ha" var uskyldig og akseptabelt. Alt det som kom etterpå var direkte latterlig. Nå må noen i ledelsen ta tak.

Dudders
24-03-2008, 02:12
I dag hadde hordene virkelig sjans te å visa seg fra sin flotte side, satt og hjemma og så på arsenal, men såg viking de første 6 minuttene i 2. omgang. Så hørre eg: Ey guttar, nå har Jarstein komt øve te våres siå. Så vil eg ikje sei mer om den saken. Det va latterligt.
Alle kjente nok igjen stemmen også og vet hvem denne personen er. Selv om det kanskje ikke var han som kom med det verste hetsen, så hjelper det ikke å komme med slike kommentarer.

Nevner ikke navn, men denne personen har problemer med å glemme ting som har skjedd i tidligere år. Eg var på cupkampen i fjor og ja Jarstein viste fingeren og gjorde andre ting med hendene som gjorde at til og med meg holdt på å fly på banen, men herregud...det var i fjor, det går vel ann å glemme det.

Hvorfor skal vi henge oss opp i ting som skjedde i fjor...det går ann å pipe på en spiller, eller finne på en oppfinnsom sang som er morsom, greit nok...men å kommentere som "denne personen" gjorde, startet det hele og med tanke på hvor høyt oppe i rekkene han er, så burde han vite bedre.

Eg er for å kaste disse ut. Gi dem en advarsel når de blir kastet ut og hvis de gjør det samme i den neste kampen, så kast dem ut for sesongen! Ikke verre.

Nå skal eg se på hvordan styret takler denne saken og hvis det ikke blir bedre tar eg saken i egen hender, for eg gidder ikke å lese om flere dårlige historier om vikinghordene, spesielt fordi de fleste er verdens herligste personer! Eg skal i hvertfall holde ørene oppe på både bortekampene og begynne å si noe når eg hører noe eg ikke er fornøyd med. Eg håper flere i vikinghordene vil gjøre det samme, spesielt siden eg ikke står på hordene feltet under hjemmekampene fordi eg jobber og sitter på pressetribunen!

mrhaaland
24-03-2008, 13:55
dette æ så jævligt flaot. Nå får æg høyra dæ så jævligt. Men for å sei det sånn. Di så holte på å synga dette fekk høyra det av dei fleste rundt,

Truck16
24-03-2008, 14:17
Ledelsen i "Hordene" er jo en stor vits. Når var de en del av supportergjengen sist?

sjekk hva Oftedal klarer lire av seg:

"- Selv satt jeg på E-feltet og opplevde ikke sjikanen så sterkt, men det somhar skjedd er helt uakseptabelt. Dette gidder jeg ikke være med på, og viskal ta en intern runde og et styremøte etter det som nå har skjedd."

Er det ikke F-feltet som er der de mest høylytte supporterene samles?

For gale at idioten F.B. (vandraren) skal være toneangivende i denne mongogjengen, ingenting vil endres til det bedre før han forsvinner til E-feltet han og.

Men egentlig er dette en storm i et bittelite vannglass. Må faen få skrike litt på kampene de som er tilbakestående også. Ærlig talt. Vi lever i et fritt land.

kilden
24-03-2008, 14:59
http://www.vikinghordene.com/index.cfm?id=183431

Steenslid
24-03-2008, 14:59
Ytringsfriheten har sine grenser den også.
Og det er ikke bedre om du kaller de som sjikanerer Jarstein med homohets for mongolide heller. Si meg, du var ikke en av de?

Tribunekultur
24-03-2008, 15:59
Nå får folk bare møte opp på årsmøte på Fredag, så får dere si hva dere mener om ditt og datt. Oppslutningen de siste årene har vel heller vært label på årsmøtene om jeg ikke tar helt feil?

vikingen21
24-03-2008, 16:37
Alle er tøffe på et forum vet du men ingen tør mene noe face to face sånn er det bare

Dette forumet er jo blitt en vits. Er jo mer liv på oilersforumet jo selv om sesongen der er slutt.

aslak
24-03-2008, 18:15
Dette forumet er jo blitt en vits. Er jo mer liv på oilersforumet jo selv om sesongen der er slutt.
Fint, da foreslår jeg at du stikker tilbake dit.

Truck16
24-03-2008, 18:32
Og det er ikke bedre om du kaller de som sjikanerer Jarstein med homohets for mongolide heller. Si meg, du var ikke en av de?
Om jeg var en av de? Ja det hadde tatt seg ut. Lenge siden jeg har blitt lei av den jævla barnehagen. Det var langt bedre i Bermentida spør du meg. Da hadde vi ialllefall noen oppegående folk med - både fysisk og mentalt.

Men den stilen som kjøres i NOrge nå for tida med "unnskyld, vi mente ikke å såre noen", "alle er venner og ingen skal være slemme på Stadion" stilen som kjøres gjør meg kvalm.

Ta en tur på hvilkensomhelst arena i Europa så forstår man fort at fotball handler om følelser og engasjement. PÅ kamp der og da. Skjellsord hagler (sammen med små gjenstander) gjennom hele kampene. Folk får utløp for sine følelser på godt og vondt. Slik er fotball for helvete! Her til lands skal jo helst ha rosa ballonger og kun famile/VIP-tribuner snart.

Disse tullingene som skal forstå alt i hjel og være politisk korrekte hele veien bør ryddes unna til Norsk fotballs beste. Gi fotballen tilbake til mannfolka!

vikingen21
24-03-2008, 18:32
hehe går da ann å være på begge :) men det må jo vær en grunn for at mange fra det gamle forumet ikke gidder være aktive her lengre?

olec
24-03-2008, 18:56
Sånn har det vært i årevis!

Ser at enkelte mener at styret(Oftedal) var raskt ute å beklaget dette i media. Det har vi hørt i årevis, men ingen ting har skjedd. Det eneste som kan gjøre denne supporterklubben seriøs er at årsmøte kaster Fiskebekk, Oftedal og Bratteli og får inn folk som kan ta tak i ting!

Jeg har forlengst meldt meg ut av supporterklubben pga styret

vikingen21
24-03-2008, 18:59
Styret er ikke det største problemet.

problemet er folk som ikke kan oppføre seg.

Ganske mange ting har faktisk skjedd, det er ikke alt som kommer ut offentlig vet dere

jeg vet om 3-4 eksempler på medlemer som er blitt utestengt grunnen dårlig oppførsel, så å si at styret ikke prøver å ordne opp i uønskelige elementer blir litt feil..

Tribunekultur
24-03-2008, 19:01
Må si jeg liker Dudders sine holdninger. Så vidt jeg vet har ikke han vært med i Hordene mange år, men de fleste vet allerede hvem han er og han gjør en kjempeinnsats for de. Skulle likt å sett han i styret, tror han ville gjort en fremragende jobb!

Milburn
24-03-2008, 19:05
Om jeg var en av de? Ja det hadde tatt seg ut. Lenge siden jeg har blitt lei av den jævla barnehagen. Det var langt bedre i Bermentida spør du meg. Da hadde vi ialllefall noen oppegående folk med - både fysisk og mentalt.

Men den stilen som kjøres i NOrge nå for tida med "unnskyld, vi mente ikke å såre noen", "alle er venner og ingen skal være slemme på Stadion" stilen som kjøres gjør meg kvalm.

Ta en tur på hvilkensomhelst arena i Europa så forstår man fort at fotball handler om følelser og engasjement. PÅ kamp der og da. Skjellsord hagler (sammen med små gjenstander) gjennom hele kampene. Folk får utløp for sine følelser på godt og vondt. Slik er fotball for helvete! Her til lands skal jo helst ha rosa ballonger og kun famile/VIP-tribuner snart.

Disse tullingene som skal forstå alt i hjel og være politisk korrekte hele veien bør ryddes unna til Norsk fotballs beste. Gi fotballen tilbake til mannfolka!
100 % enig!!! Ikke lenge før alle kampene må sendes i reprise slik at de får luket vekk alle ukvemsord som kommer fra tribunen...

Forøvrig enig med Olec også.. Virker som om hver gang det skjer noe negativt så begynner Oftedal å mase om at ingen av de som gjør noe galt er medlem i Hordene.. Skal vedde på at hvis Fredrik ikke hadde vært avbildet i den Hordenedrakten sin mot LSK, så hadde han påstått at han heller ikke var medlem.. Nytt styre kunne nok vært en idè, men ikke særlig vits når ingen andre vil stille til valg..

vikingen21
24-03-2008, 19:09
Må si jeg liker Dudders sine holdninger. Så vidt jeg vet har ikke han vært med i Hordene mange år, men de fleste vet allerede hvem han er og han gjør en kjempeinnsats for de. Skulle likt å sett han i styret, tror han ville gjort en fremragende jobb!
ganske så enig .kanskje me må prøve å få han til å stille på valg?

et godt poeng har også millburn, Det hjelper lite med nytt styre når ingen andre stiller til valg.

olec
24-03-2008, 19:11
Når Fredrik Bratteli kan kalle medsupportere, dommere motstandere for horer/horunger som han har drevet med ihvertfall i 10 og fortsatt kan sitte i styret(Greit han har ikke vært i styret i 10 år). Men da tar ikke styret grep!!!!

Det bør det samme om det er Jørgen Hattemaker eller Kong Salomo som skriker, straffen må være den samme!!!

Styret er ikke det største problemet.

problemet er folk som ikke kan oppføre seg.

Ganske mange ting har faktisk skjedd, det er ikke alt som kommer ut offentlig vet dere

jeg vet om 3-4 eksempler på medlemer som er blitt utestengt grunnen dårlig oppførsel, så å si at styret ikke prøver å ordne opp i uønskelige elementer blir litt feil..

vikingen21
24-03-2008, 19:18
Hehe Olec ..

Fredrik har fått klar beskjed om dette at han må roe ned disse utsagna og jeg har også merket god forbedring innenfor dette området ,men du mener kanskje han må utestenges ? Da er det f... mange som bør utestenges før FB

Medsupportere? Det er nok i din egen fantasiverden

dommere og spillere ja, men fotball engasjerer da kommer det desverre ord som noen blir støtt av , sånn er det overalt og sånn vil det alltid være

Er rart det egentlig ikke er mer så dårlige som dommerene i tippeligaen er fortiden..

VikingKebab
24-03-2008, 19:27
Ein ting eg legge merke til e kordan folk tiltrekke seg alt det negative disse folkene i styret gjør. Ingen e perfekte, og alle har et eller et annet de kunne gjort mye bedre. Men de fleste her glemme den utrolige innsatsen enkelte i styret har lagt ned. Det e ikkje bare fryd og gammen å ver med i styret til hordene. Det e masse "drittarbeid" de legge ner for oss andre medlemmer.

vikingen21
24-03-2008, 19:27
meget godt poeng kebab :)

Olliges
24-03-2008, 19:28
Hvis man skal ha den holdningen at slik er det bare, så vil Hordene aldri bli noe de fleste vil være en del av i Stavanger. Dessverre ser det ut til at det er akkurat det mange sentrale i Hordene ønsker.

olec
24-03-2008, 19:36
I min fantasi verden?
Jeg som medlem av Vikinghordene ble kalt for horunge av Fredrikk Bratteli, tok dette opp med styret som ikke gjorde noe som helst. Da meldte jeg meg ut og jeg var ikke den eneste som ble kalt for det og som meldte seg ut!
Dette kom fordi jeg var uenig om ekstra betaling for tur pga han og andre ville ekstra stopp!

Hehe Olec ..

Fredrik har fått klar beskjed om dette at han må roe ned disse utsagna og jeg har også merket god forbedring innenfor dette området ,men du mener kanskje han må utestenges ? Da er det f... mange som bør utestenges før FB

dommere og spillere ja, men fotball engasjerer da kommer det desverre ord som noen blir støtt av , sånn er det overalt og sånn vil det alltid være

Er rart det egentlig ikke er mer så dårlige som dommerene i tippeligaen er fortiden..

mrhaaland
24-03-2008, 19:40
I min fantasi verden?
Jeg som medlem av Vikinghordene ble kalt for horunge av Fredrikk Bratteli, tok dette opp med styret som ikke gjorde noe som helst. Da meldte jeg meg ut og jeg var ikke den eneste som ble kalt for det og som meldte seg ut!
Dette kom fordi jeg var uenig om ekstra betaling for tur pga han og andre ville ekstra stopp!

Hehe Olec ..

Fredrik ga i hvertfall klar besjed i går om at han ikkje ville høyre noe Homo snakk.
Han ga også klar besjed om at det ikkje er lov å røyke på Stadion

olec
24-03-2008, 19:43
Har han endret seg etter å kalt Norli for feita hora?
Selfølgelig kan folk forbedre seg. Men hvorfor fikk ikke styremedlem Bratteli vakter til å kaste denne pesonen/personene ut da?

I min fantasi verden?

Hehe Olec ..

Fredrik ga i hvertfall klar besjed i går om at han ikkje ville høyre noe Homo snakk.
Han ga også klar besjed om at det ikkje er lov å røyke på Stadion

vikingen21
24-03-2008, 19:47
I min fantasi verden?

Send meg gjerne en pm med hvilken tur dette var og hvorfor det skjedde da?

olec
24-03-2008, 20:07
Da har jeg sendt pm til deg med det

I min fantasi verden?

Send meg gjerne en pm med hvilken tur dette var og hvorfor det skjedde da?

vikingen21
24-03-2008, 20:20
ja og jeg beklager jeg sa at du levde i en fantasiverden

Den turen husker jeg og jeg betalte heller ikke ei kr , det å betale ekstra var jo valgfritt rett og slett litt tips til sjåføren som jobba ekstra som du sier.

olec
24-03-2008, 20:37
Jeg sa jeg var uenig i stoppen og dermed lirte Styremedlem Bratteli av seg glosene!

ja og jeg beklager jeg sa at du levde i en fantasiverden

Den turen husker jeg og jeg betalte heller ikke ei kr , det å betale ekstra var jo valgfritt rett og slett litt tips til sjåføren som jobba ekstra som du sier.

VIKING
25-03-2008, 00:52
Ikke la dette bli ett person angrep på navngitte personer som ikke hadde noe med hetsen av Jarstein å gjøre.

Dudders
25-03-2008, 02:22
Å si at styret gjør en dårlig jobb er langt bak mål, for Geir Inge & co gjør masse for vikinghordene som ingen hører en jævlig drit om. Det er likevel på tide at ting blir gjort annerledes og nå vil eg ha "null toleranse" for alt som heter homohets, dårlig oppførsel, rasism osv.

Sier de det en gang, så er det ut med en gang. ingen unnskyldninger. Eg kan godt ta på meg rollen ved å kaste de ut, og da går eg til nærmeste vakt og gi beskjed fordi hvis eg prøver alt på egenhånd så ser det jo ut som en slosskamp...hehe. Mike (vaktsjef) er kanskje litt merkelig med noen ting, men som vakt finns det ingen bedre. Får han beskjed om en "null toleranse" så er det ikke verre enn å si til han at noen driver og sier det og det og så kaster vaktene han ut.

På bortekampene er det verre, siden hordene vaktene ikke er med på de fleste. Derfor må vi supportere som er der ta ansvar og gi beskjed til de lokal vaktene og politiet om vår "null toloranse."

Det andre som er veldig viktig og som er kanskje det viktigste med "null toloransen" og dette gjøres i england og det er å nekte adgang til kampen til alle som ser ut til å ha drukket for mye. Ok, dette er vel en regel vi allerede har, men eg tror spesielt i hordene inngangen at det er alt for lett å komme inn der. Når unggutter på 15-16 år som ser drita ut kommer inn på kampen, så er det et problem. De skal stoppes, fordi det er i denne alderen at gutter skal tøffe seg og da kommer de dumme kommentarene. HER MÅ VAKTENE BLI STRENGERE!!!

Det er ikke vanskelig å få dette til og nå sier ikke eg at vi bli mammadalter og slutte å hetse motspillere, tvert imot...eg liker å hetse motspillere, men bare hvis det er en oppfinnsom sang og ikke noen dårlige sanger som "jarstein er raua" og "Rune Jarstein hahaha." Folk kan selvfølgelig synge disse to siste sangene uten å bli kastet ut, men eg synes de er så dårlige at eg blir flau, men det er en annen sak.

Uansett, enkle regler for null toloranse.
1) Ser en person beruset ut kan han nektes adgang til kampen av vaktene.
2) Hvis du som supporter hører noe homohets, rasisme eller annen diskriminering, ikke lat som ingenting. gi beskjed til nærmeste vakt og da blir de kastet ut. Styret bestemmer hvilken straff han skal få etter dette, hvis det er virkelig dårlig oppførsel.

OG INGEN UNNSKYLDNINGER! Null toloranse betyr null toloranse. Få opp skilt med regler om null toloranse over hele tribunen, så det er umulig å ikke se det.

Hvis eg var en politiker så ville dette ha vært en av mine saker eg brant for, men heldigvis så er eg ikke politiker...hehe. Eg skal i hvertfall møte opp på fredag og foreslå dette. Håper flere kommer.

Og takk for støtten om å stille til valg...eg vil gjerne inn i styret en gang i fremtiden, fordi det trengs litt yngere blod i rekkene.

I år skal eg begynne å ta kontakt med de "stille" medlemmene, kanskje ha en anonym spørreundersøkelse på internett? Snakke med folk på facebook også og gjøre meg tilgjenglig der så folk kan ta kontakt. Som det har blitt sagt her på forumet flere ganger, det er lettere for noen å skrive ting på en data enn å snakke face-to-face...Eg vil høre hva folk vil med vikinghordene og tåler å høre kritikk og vil gjøre noe med det. Eg elsker å snakke med folk om Viking og vil gjerne at folk kommer til meg med spørsmål, kritikk eller bare for å komme med ideer til ting som kan gjøres. Eg biter ikke!

Eg stiller ikke i år fordi eg har mye annet å gjøre i år og kan ikke gi 100%, og skal eg gjøre noe skal det gjøres med 110% ikke bare 50%. I år ble eg redaktør for sjelå og vikinghordene.com og derfor skal eg konsentrere på det i år og til neste år hvis eg føler det er riktig så stiller eg til valg, men i år er for tidlig for min del. Må bli litt "eldere" i hodet først!

Fotballidio10
25-03-2008, 03:21
Energisk innlegg Dudders!
Tror du vil være en meget nyttig skikkelse inn i styret, stå på.
Men den røde lua du nevnte tror jeg du bare skal levne hjemme...

olec
25-03-2008, 10:17
Dudders (http://vikingforum.no/profile.php?id=7)! Du mener null tolleranse, men den bør gjelde jørgen hattemaker og Kong Salomo. et Styremedlem har vært langt over den streken i mange tilfeller, om styremedlem var med på Jarstein hetsen skal være usagt av meg, men de gjorde ingen ting annet enn å be de holde kjeft. Hva med å kaste de ut når de ikke følger advarselene de får.

aslak
25-03-2008, 10:32
Dudders (http://vikingforum.no/profile.php?id=7)! Du mener null tolleranse, men den bør gjelde jørgen hattemaker og Kong Salomo. et Styremedlem har vært langt over den streken i mange tilfeller, om styremedlem var med på Jarstein hetsen skal være usagt av meg, men de gjorde ingen ting annet enn å be de holde kjeft. Hva med å kaste de ut når de ikke følger advarselene de får.
Enig. Det burde være unødvendig å nevne at regler som skal gjelde for medlemmene i enda større grad gjelder for mennesker i maktposisjoner i organisasjonen som tross alt er forbilder for en god del mennesker, enten de vil eller ikke.

Dudders
25-03-2008, 13:14
Ja, et styremeldem er som en politiker i en maktposisjon. De har et større ansvar og bryter de null tolleranse regelen skal de kastes ut og faktisk bør gå ut frivillig. Da skal de også miste sin posisjon i styret, fordi vi skal ikke ha personer som bryter denne regelen.

Nå vet ikke eg om vi tenker på samme personen, men vi gjør nok det, og siden i fjor var egenlig det første året eg begynte å bli skikkelig engasjert i hordene, så har eg nok ikke fått med meg alt som har skjedd. Han har nok fått advarsler og eg er helt enig med deg at nok er nok, styret må ha baller og vise at de mener alvor. Ja, han kom nok ikke med homohetsen, men å stå der og ikke gjøre noe for å få de ut, når man vet at det er en mikrofon blandt dem er rene selvmord.

For meg er det like galt å stå å ikke gjøre noe med de som sier det, som å komme med homohetsen. Det er det samme som å mobbe, å stå der og se på og ikke gjøre noe stopper det ikke. På tide at folk tar ansvar.

olec
08-04-2008, 23:27
Ja, et styremeldem er som en politiker i en maktposisjon. De har et større ansvar og bryter de null tolleranse regelen skal de kastes ut og faktisk bør gå ut frivillig. Da skal de også miste sin posisjon i styret, fordi vi skal ikke ha personer som bryter denne regelen.

Nå vet ikke eg om vi tenker på samme personen, men vi gjør nok det, og siden i fjor var egenlig det første året eg begynte å bli skikkelig engasjert i hordene, så har eg nok ikke fått med meg alt som har skjedd. Han har nok fått advarsler og eg er helt enig med deg at nok er nok, styret må ha baller og vise at de mener alvor. Ja, han kom nok ikke med homohetsen, men å stå der og ikke gjøre noe for å få de ut, når man vet at det er en mikrofon blandt dem er rene selvmord.

For meg er det like galt å stå å ikke gjøre noe med de som sier det, som å komme med homohetsen. Det er det samme som å mobbe, å stå der og se på og ikke gjøre noe stopper det ikke. På tide at folk tar ansvar.
Får håpe årsmøte kan starte på oppryddingen i styret og velge inn nytt blod!