PDA

Vis full versjon : Hordene på 8.plass i antall medlemmer

Ultras79
06-04-2008, 02:39
Denne oversikten er hentet fra Vi Menn sin Tippeligaspesial denne måneden.
Den viser antall medlemmer i supporterklubbene i 2007-sesongen.

Vålerenga Klanen 12 600
Lillestrøm Kanarifansen 5 000
Brann Bataljonen 4 000
Fredrikstad Plankehaugen 4 000
Lyn Bastionen 2 000
Rosenborg Kjernen 1 900
Godset Godsetunionen 1 700
Viking Vikinghordene 1 600
Aalesund Stormen 1 600
Stabæk Stabæk Support 1 100
Molde Tornekrattet 700
Tromsø Isberget 600
Ham Kam Briskebybanden 600
Glimt Ukjent

Hordene sitt medlemstall står ikke i stil til hverken klubbens eller byens størrelse.
Rosenborg har det samme problemet, folk flest vil ikke assosiere seg med medlemmene
i disse to supporterklubbene.

clockh
06-04-2008, 09:49
Har du noen tall på hvor mange % av disse medlemmene som står på kampene, eller la meg si det sånn, hvor mange ståplasser hver enkel supporterklubb har? Det er jo og litt interessant, i forhold til antall medlemmer.

PS: Rundt 8.plass var der jeg hadde tippet Hordene. Og det er selvfølgelig ALT for dårlig

kilden
06-04-2008, 12:18
Tallet stemmer heller ikke, lurer på hvilken kilde de har. De er langt over 2000 medlemmer.

Ultras79
06-04-2008, 12:26
Tallet stemmer heller ikke, lurer på hvilken kilde de har. De er langt over 2000 medlemmer.
Ja, tror at Hordene nærmer seg eller har passert 2000 medlemmer i år. Men tallene er basert på hvor mange medlemmer de hadde i 2007, og da kan det nok stemme at Hordene var 1600 medlemmer. Og hvis Hordene har økt i medlemstall så er det god sannsynlighet for at mange av de andre supporterklubbene også har det.

Ultras79
06-04-2008, 12:28
Har du noen tall på hvor mange % av disse medlemmene som står på kampene, eller la meg si det sånn, hvor mange ståplasser hver enkel supporterklubb har? Det er jo og litt interessant, i forhold til antall medlemmer.

PS: Rundt 8.plass var der jeg hadde tippet Hordene. Og det er selvfølgelig ALT for dårlig
Som du sier, det hadde vært veldig interessant å se hvor mange ståplasser hver enkel supporterklubb har tilgjengelig. Men så vidt jeg vet så finnes det ingen oversikt over nettopp dette.

JAKO
17-04-2008, 08:32
Hva vil du oppnå med ditt utspill Ultras79, bare få klage og syte litt? ?
Isåfall skal du holde deg til sofen din.
Vi skal holde oss til 2008 nå, og da har vi en fine gjeng som møte på vær kamp enten om vi står eller ei.
At Rosenborg har nesten 11000 mindre suportere en VIF har jeg lote tro på.
Brann har 8000 mindre .
Tror ikke helt dine tall stemmer med dagens virkelighet.

Konsentrer deg heller om VÅRE TROFASTE som går på VÅR stadion, bli med å lage liv der .

clockh
17-04-2008, 08:41
Tallene stemmer nok for 2007. Hordene har vel i år rett rundt 2000 medlemmer så vidt jeg har forstått.

Ultras79
17-04-2008, 09:44
Hva vil du oppnå med ditt utspill Ultras79, bare få klage og syte litt?http://vikingforum.no/richedit/smileys/YahooIM/104.gif ?
Isåfall skal du holde deg til sofen din.
Vi skal holde oss til 2008 nå, og da har vi en fine gjeng som møte på vær kamp enten om vi står eller ei.
At Rosenborg har nesten 11000 mindre suportere en VIF har jeg lote tro på.
Brann har 8000 mindrehttp://vikingforum.no/richedit/smileys/YahooIM/24.gif .
Tror ikke helt dine tall stemmer med dagens virkelighet.

Konsentrer deg heller om VÅRE TROFASTE som går på VÅR stadion, bli med å lage liv derhttp://vikingforum.no/richedit/smileys/YahooIM/41.gif .
Har du det helt bra eller? Hva jeg vil oppnå? Det eneste jeg gjorde var å skrive inn en oversikt hentet fra Vi Menn som burde interessere mange. Det er ikke noen tall som jeg har hostet opp, de er fra 2007 sesongen og er korrekte. Det ville vært det samme som å skrive inn en oversikt over budsjettene til lagene, tilskuersnittene eller hvor mye penger de har brukt. Det eneste jeg sa var at supporterklubben til VIking burde både med tanke på bye, regionen og klubbens størrelse vært høyere oppe på den listen.