PDA

Vis full versjon : Labert med innlegg

steffenviking
14-03-2010, 22:56
Synes folk e sløve med å gje sin meining om viking her på forumet.. håpe på at någen ildsjeler bler med meg og får fart på forumet.

sga jobba i halden neste uga så harkje mulighet te å diskutera Viking sjøl i neste uka.. men komme sterkt tbage.. Håpe på 3 poeng mot vif i morga mandag..

HEIA V I K I N G

Wiggum
14-03-2010, 23:28
Jeg er med i VIking-tråden på VGD, men hadde også tenkt til å gi dette forumet en sjanse. Men når meget alvorlige og graverende innlegg om Thomas Myhre kan stå uslettet i over en uke, så sier det seg selv at man mister motet litt. Det er tydelig ingen som tar seg bryet å administere dette forumet.

aslak
14-03-2010, 23:46
Eller kanskje vi ikke deler ditt syn på hva som skal sensureres. Det er forøvrig mulig å markere innlegg som upassende. Trykk på trekanten med utropstegn i så vil det bli sendt melding til moderatorene om det.

dumlekongen
15-03-2010, 01:01
Eller kanskje vi ikke deler ditt syn på hva som skal sensureres. Det er forøvrig mulig å markere innlegg som upassende. Trykk på trekanten med utropstegn i så vil det bli sendt melding til moderatorene om det.

Jeg sendte en mld til moderator med en begrunnelse på hvorfor jeg mente at dette innlegget burde slettes. Om moderator er enig med meg eller ei, så synes jeg at det burde kommet en tilbake melding. Det er nå ca 1 uke siden min mld til moderator og fortsatt intet svar.

Wiggum
15-03-2010, 02:50

Da omfurmeler jeg: Hvis du mener at så alvorlige spekulasjoner som det har vært i Myhre-tråden ikke skal sensureres, så har man lagt lista på dette forumet på et så lavt nivå at det blir vanskelig å få med seg folk til å diskutere her inne.

aslak
15-03-2010, 11:15
Hvilke beskyldninger er det som er så alvorlige at de ikke burde kunne diskuteres? Om han ble dopet eller om han dopet seg selv? Jeg har slettet tråden om Myhre, men jeg er ikke sikker på om jeg er enig i at det var for drøyt. Det blir uansett en annen diskusjon.

dumlekongen
15-03-2010, 11:49
Hvilke beskyldninger er det som er så alvorlige at de ikke burde kunne diskuteres? Om han ble dopet eller om han dopet seg selv?

Det fremkommer inndirekte påstander i innlegget til KallePallander at Myhre skal ha brukt stoff og hatt horer på rommet. Dette er påstander uten noen som helst form for underbyggelse. Han kommer med beskyldninger mot en privatperson med familie om at Myhre skal ha kjøpt horer.

Dette er beskyldninger som er veldig alvorlig og kan være veldig ødeleggende for hans liv om disse er falske. Derfor mener jeg at det er beskyldinger som IKKE skal diskuteres så lenge det ikke fremligger noen som helst bevis.

Når det gjelder at Myhre skal ha dopet seg eller ikke, så kan jeg være med på at dette ligger i grenseland, men av respekt for Myhre som gammel Viking spiller og som privatperson så synes jeg personlig at dette er et tema som bør droppes så lenge en ikke vet mer om saken.

Men for meg er det største problemet her at Myhre beskyldes for å ha kjøpt horer. Hvis en mener at dette er helt greit å kjøre en diskusjon om dette på et offentlig forum, ja da blir jeg overrasket og skuffet over forumets grenser.

En blir kastet ut og sensuret om en beskylder noen for å være homofile eller diskuterer andres legmning, men en skal få lov å muligens ødelegge en persons liv med falske rykter (inntil motsatte er bevist). Husk at tvilen skal komme tiltalte tilgode. Det bør også gjelde i denne saken her.

Jeg skal ikke true med å trekke meg bort fra forumet, men i mine øyne så har forumets seriøsitet allerede tapt seg kraftig i og med at denne saken ikke blir droppet.

Wiggum
15-03-2010, 13:45
Hvilke beskyldninger er det som er så alvorlige at de ikke burde kunne diskuteres? Om han ble dopet eller om han dopet seg selv? Jeg har slettet tråden om Myhre, men jeg er ikke sikker på om jeg er enig i at det var for drøyt. Det blir uansett en annen diskusjon.

Dette er det eneste forumet som har latt slike beskyldninger stå. På klubbens egne offisielle forum. Det er rett og slett tragisk. Å beskylde en mann for å ha kjøpt prostituerte og dopet seg ned er mer enn alvorlig nok til å bli slettet fra et forum. Skremmende at en admin faktisk ikke er enig i det, men bra det er slettet nå om ikke annet.

aslak
15-03-2010, 14:51
Jeg er enig i at det er ufint skrevet, men jeg er ikke nødvendigvis enig i at den rette måten å håndtere det på er å slette det. Men nok om det. Tråden er slettet.

Suppegjøken
17-03-2010, 02:21
jeg har lenge undret meg over at "ingen" skriver her inne.
I går var det kamp i Oslo og det er pt. 7 innlegg i den tråden!

Hva er galt med Vikingfansen?

dumlekongen
17-03-2010, 09:15

Det har vært noen uheldige hendelser oppgjennom årene og dette har nok drevet noen bort. I tillegg så finner mange det mer spennende å være på VG sidene. men du kan jo bare bidra mer selv og for å prøve å dra opp interessen.

Fygaren
17-03-2010, 12:33
For å være helt ærlig tror jeg ikke dette forumet kommer til å få den type status det kanskje burde. For mange uheldige hendelser, SMS og dialekt-språk (se første innlegg i tråden), og at man da rett og slett foretrekker å være i Vikingbloggen til Aftenbladet eller Viking-tråden på VGD. Det hadde vært greit med et velfungerende Vikingforum med mye deltakelse, og man skal jo selvsagt ha for at man prøver å få det til, men dette prosjektet har vedvart i et par år nå og det er ikke akkurat en øredøvende suksess. Regner med å få tilbake "Bidra selv", noe jeg faktisk har prøvd fra tid til annen, men en mister fort lysten her inne. Dette i motsetning til VGD der jeg fort kan skrive 20-30 innlegg bare i Viking-tråden på en dag om diskusjonen er interessant nok. Beklager mangelen på konkrete forslag, men jeg ser ikke helt hva forumet kan gjøre annerledes annet enn å bannlyse dialekt og SMS-språk. Og det vil nok ikke bety så utrolig mye i den store sammenheng.

Jeg er også på den siden som mener det var smått utrolig av klubbens offisielle forum å la beskyldningene mot Myhre være ute såpass lenge som det de var. Uavhengig av sannhetsgehalten i disse. En skulle trodd at klubben ville vært oppmerksom på dette, men dette er vel kanskje den enslige fordelen som kommer ut av et forumet er lite frekventert..ingen i media gadd å ta det opp engang.

aslak
17-03-2010, 13:30
http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/1548741/tittel/thomas-myhre-dopet-ned-og-svindlet/innlegg/26851222/

Regner med at dere som sier at det ikke er aktuelt å være medlem av et forum der noen skriver stygt/"ærekrenkende" om Myhre tar oppgjør med VG?

Fygaren, hvis det er du som heter det samme på VGD så skriver du jo til og med at du ikke tror på ham.

Fygaren
17-03-2010, 13:59
At jeg ikke tror på Myhre har faktisk svært lite med saken å gjøre her.

dumlekongen
17-03-2010, 14:09
Jeg er til dels enig med mye av det Fygaren skriver i innlegget sitt. Det har vært veldig mange innlegg i dette forumet som er skrevet på dialekt eller på SMS språk, men jeg føler det har bedret seg kraftig.

Det som jeg irriterer meg mer over, er innlegg på 500 ord som er skrevet uten komma eller punktum for avsluttede setninger. Jeg blir fristet til å hoppe over innlegg på 12-15 linjer som ser ut som en stor klump med bokstaver.

Vi må ikke gå så langt at vi skal korrigere på feilskrivning, men en bør prøve å få et innlegg til å se oversiktelig og greit ut.

Samtidig så blir det litt for enkelt å bare gi opp dette forumet.
Viking og Viking fansen fortjener et forum hvor det foregår en god debatt rundt klubben og kampene. Jeg følger også med på VG tråden, men føler at jeg fortsatt må prøve å gjøre mitt for at det offisielle Viking forumet skal kunne bli bra.

Dette forumet blir ikke bedre av at " gode og dyktige" debatanter som Fygaren og andre velger å holde seg borte. Hadde bare disse fra VG forumet vært her, så kunne det blitt er riktig så godt forum. Så min oppfordring går igjen til alle debatanter fra VG forum om å bli med å få dette forumet opp å gå igjen. Og ikke prøv med 1-2 innlegg. Bli med over en litt lengre periode slik at vi sammen kan dra opp nivået.

Når det gjelder denne tråden om Myhre, så tok det litt for lang tid før den ble fjernet, men ellers så synes jeg at moderatorer har gjort en bra jobb. Det er alltid en vanskelig balansegang mellom hva som skal godtas og hva som bør slettes.

aslak
17-03-2010, 14:20
Fygaren:
Ja i og for seg, men du sier mye av det samme som det du kritiserer her på forumet, om enn formulert litt penere:

"Fygaren: Hva skal Viking egentlig si? At de sparket keeperen for å bruke kokain, han ble tatt med X antall kontanter og ei hore på hotellrommet, og han hamret på døra til et spillermøte i et kvarter helt ute av det? Dette er ikke Vikings stil, arbeidsgivere gjør ikke slikt."

"Fygaren: Når selv ikke spillergruppen stiller seg bak en kollega etter det denne ifølge seg selv ble utsatt for sier det sitt. Viking har sitt på det tørre. Den er god. På tide å få fokuset over på det sportslige igjen."

Så hva er grunnen til at det er helt OK å skrive slikt på VGD, men forkastelig her? (ikke et retorisk spørsmål, jeg lurer oppriktig)

Dumle:
På meg virker det av og til som man har bestemt seg på forhånd for at det ikke blir gode diskusjoner her, og dermed blir det selvfølgelig sånn. Såvidt jeg kan se på VGD-tråden så består "kjernen" der av fire-fem stykker, alle medlemmer eller tidligere medlemmer av dette forumet, så jeg kan ikke se noen grunn til at man ikke kunne hatt akkurat samme diskusjonskvaliteten her.

Wiggum
17-03-2010, 15:41

Eventuelt hva som er galt med forumet. Her er beviset på at det finnes veldig mange engasjerte Viking-fans på nett:

http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/1553181/tittel/viking-2010-del-6

Wiggum
17-03-2010, 15:45
http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/1548741/tittel/thomas-myhre-dopet-ned-og-svindlet/innlegg/26851222/

Regner med at dere som sier at det ikke er aktuelt å være medlem av et forum der noen skriver stygt/"ærekrenkende" om Myhre tar oppgjør med VG?

Fygaren, hvis det er du som heter det samme på VGD så skriver du jo til og med at du ikke tror på ham.

Det er en haug med innlegg i denne saken som har blitt slettet av VG og flere brukere har fått en advarsel/blitt kastet ut. I tillegg er det forskjell på VGs forum og klubbens offisielle forum. Det er forøvrig også enorm forskjell å si at man ikke tror på Myhre i forhold til å hive ut veldig alvorlig og ærekrenkende beskyldninger uten bevis, jamfør din kommentar til Fygaren.

Fygaren
17-03-2010, 16:10
Fygaren:
Ja i og for seg, men du sier mye av det samme som det du kritiserer her på forumet, om enn formulert litt penere:

"Fygaren: Hva skal Viking egentlig si? At de sparket keeperen for å bruke kokain, han ble tatt med X antall kontanter og ei hore på hotellrommet, og han hamret på døra til et spillermøte i et kvarter helt ute av det? Dette er ikke Vikings stil, arbeidsgivere gjør ikke slikt."

"Fygaren: Når selv ikke spillergruppen stiller seg bak en kollega etter det denne ifølge seg selv ble utsatt for sier det sitt. Viking har sitt på det tørre. Den er god. På tide å få fokuset over på det sportslige igjen."

Så hva er grunnen til at det er helt OK å skrive slikt på VGD, men forkastelig her? (ikke et retorisk spørsmål, jeg lurer oppriktig)

Jeg burde aldri skrevet det første innlegget, som ble skrevet i affekt rett etter utsagnet til Myhre om at han ble neddopet. Uten at det er en unnskyldning. Jeg er forundret over at det ble stående, og regner med at det skyldes at jeg fremstiller det på en måte som tilsier at det er en hypotese fra min side fremfor å si det rett ut.

Det andre utsagnet er helt greit. Det er lov å si at Viking har handlet riktig og en ikke tror på Myhre. Noe av reaksjonen min bunner faktisk i at dette er et offisielt klubbforum, og at forumet bør ha samme linje som klubben om dette.

En kjerne på 4-5? Da har du ikke lest Viking-tråden godt nok.

dumlekongen
17-03-2010, 16:46
Eventuelt hva som er galt med forumet. Her er beviset på at det finnes veldig mange engasjerte Viking-fans på nett:

http://vgd.no/sport/fotball-norsk/tema/1553181/tittel/viking-2010-del-6

Jeg ser ingen som helst grunn for at ikke Viking Forum skal grunne bli like bra og velbrukt som VG. Det går bare på folks motvilje mot å skrive inn her.

Slik som jeg ser det så er det bare 1 stor forskjell på disse to forumene. I Vg forum blir det lettere for at en får inn debatanter fra andre lags supportere. Dette pga linker til debattforum ligger sammen med artikler i nettavisen til VG. Det blir mer "jobb" for andre lags supportere å gå inn på Viking forum.

Men som jeg har sagt i flere innlegg så trenger vi hjelp av debatanter fra VG for å få denne siden opp. Og det er lenge siden det har vært så mange innlegg på kort tid slik som det har vært i dag under denne debatten mellom VG vs Viking forum. Må si jeg liker dette:-)

aslak
17-03-2010, 18:47
Wiggum: Hvis vi ser bort fra det Myhre-innlegget som fikk ligge for lenge uten å bli slettet, hva synes du er galt med forumet?

Fygaren: Det viktigste for meg da ideen om å gjøre vikingforum offisielt kom fra Viking, var (og er) å passe på at det ikke blir et talerør for klubben der man ikke tolererer kritikk eller usakligheter. Med usakligheter så mener jeg ikke utsagnet om Myhre, men at det skal være lov å skrike ut litt i frustrasjon av og til og gjerne angre seg etterpå. Når det er sagt så tar jeg selvkritikk på at jeg ikke har passet godt nok på i det siste. Det har som du vet vært svært lite aktivitet og jeg har nok sovet litt i timen. Jeg har forøvrig også stort sett fått kritikk for å ha vært for streng med moderasjonen tidligere, så det er i alle fall en forandring å få kjeft for det motsatte.

Dumle: Ingen kommentarer utover "enig" :)

Wiggum
18-03-2010, 01:00
Wiggum: Hvis vi ser bort fra det Myhre-innlegget som fikk ligge for lenge uten å bli slettet, hva synes du er galt med forumet?

Egentlig synes jeg ikke det er så mye galt med forumet, men siden det er en haug med engasjerte folk på VG Debatt og ikke her, så er det jo ikke mangel på engasjement som er problemet. Ergo må det være noe med forumet. Problemene har vel Fygaren allerede vært inne på, men jeg tror slike problemer hadde blitt rettet på hvis flere og mer saklige folk begynte å skrive her inne. Da hadde det blitt en slags indre justis, som gjorde at usakligheter og sms-språk hadde blitt borte.

Jeg er forøvrig villig til å glemme saken om Myhre-diskusjonen og gi forumet en ny sjanse. Jeg klarer ikke å gi meg på VG Debatt, men kan i det minste skrive på begge steder.

Hrsmith
18-03-2010, 01:31
Jeg er enig i at det er ufint skrevet, men jeg er ikke nødvendigvis enig i at den rette måten å håndtere det på er å slette det. Men nok om det. Tråden er slettet.

bla, bla, fyllerør

keegan
18-03-2010, 15:28
95 sekunder tok det før ti ukers vinter-forberedelser var slått til jorden, het det i Aftenbladet etter Vålerenga-Viking. Tja. På den ene siden er det gledelig å se at engasjementet også i avisredaksjonen er så stort at skuffelsen er tung og stor etter et nederlag. På den andre siden; vi andre bør i alle fall holde hodet kaldt. En kamp er så vidt jeg kan skjønne 4500 sekunder. Det er 29 slike kamper igjen. Kanskje lar seg seg gjøre å snu det som ble så kraftig torpedert på halvannet minutt i løpet av den tiden.

Uansett tror jeg Viking trenger litt tid i år. Men det ville hjulpet godt med flyt i starten.