Vis full versjon : Norges dårligste supporterforum
Siden den gamle serveren tok kveld her sist har jeg ikke tatt meg bryet med å registrere meg, før i dag.
Har selvfølgelig bladd igjennom noen ganger, og det slår meg, dette må være norges dårligste supporterforum.
Noen som har forklaring på det?
Sett samenlignet med f.eks LSK, Start og Brann er det rett og slett kjedelig. Ingen skriver noe særlig, lite respons og generelt lite besøkende på forumet.
Vi hadde noen diskusjoner tidligere om overmoderering, samt dårlig opplegg med uendelige tråder osv.
Har dere faste brukere slått dere til ro med at dette er bra?
Hvorfor er alle som vil diskutere Viking på VG og ikke her?
mrhaaland
08-04-2008, 16:32
gå inn på bryne sitt. Alt er eit jævla rot der inne
Sjekket noen fora og så hvor mange som var pålogget. Det sier kanskje enda mer enn hvor mange registrerte medlemmer.
Tirsdag 8. april ca kl 19.00
Lyn : 29
LSK:
Start: 22
TIL : 10
AaFK :7
SIF : 14
Stabæk : 296 siste time ????????
kanarifansen sine sider kom jeg ikke inn på. Sikkert overbelastet etter all styret de har for tiden.
Men, her hos oss, på Vikingforum var det 5 pålogget, inkludert uregistrerte gjester.
Hehe. Hvis man ikke er fornøyd med et forum så har man tre åpenlyse (ok fire) valg:
Ikke bruk tid på forumet.
Klag uten å gjøre noe med det.
(Klag og) gjør noe med det. Diskuter. Start tråder. Prøv å få igang diskusjoner.
Bli aktiv og prøv å påvirke. Meld deg som moderator, bidra på andre måter.
Jeg vil mer enn gjerne ha flere over i kategori tre og fire, men jeg ønsker ikke å ha et forum der det er 80 innloggede medlemmer som skriver 90% intetsigende pjatt.
Kokkos-Sleggå
09-04-2008, 01:44
Dette forumet er dessverre veldigt dårligt.Finnes jo ikke trafikk her til tider.
Kanskje folk i resten av landet er bare latere enn Stavanger-folk og vi har ikke tid til å sitte her hele dagen og diskutere...hehe
nyogtha, du har vel vært her evig.....
Husker du hvor mange registrerte brukere det var på det gamle forumet? Ikke bare på den gamle serveren, men før du byttet software.
Dette forumet er dessverre veldigt dårligt.Finnes jo ikke trafikk her til tider.
Med ni innlegg var jo dette ekstremt konstruktiv kritikk...eller kanskje ikke. Forumet er ikke bedre enn medlemmene og den til enhver tids pågående diskusjon.
Kokkos-Sleggå
09-04-2008, 21:20
Hårsår for litt kritikk ??
Med så lite hår som jeg har er ikke hårsårhet mitt største problem Derimot kan jeg være litt skjeggsår av og til...
Nuvel, poenget mitt var at det ikke hjelper å skrive: Dette er dårlige greier, dessuten er det altfor få som skriver ogsåvidereogsåvidere. Forum generelt vil aldri bli bedre enn kombinasjonen medlemmer(som skriver)og det som faktisk blir skrevet.
Du må gjerne klage, det er ikke det, men det hjelper ikke så mye. Da kan du jo heller sette igang med innlegg med innhold, meningsytringer, innlegg, osv. osv. osv.
Det minner litt om de som syter på at Hordene er så dårlige, men ikke vil være med, som prater og prater og prater om hvor kjekt det ville være med sin egen fantastiske supporterklubb som skal være sånn superbra-elefantastisk.
Jeg så gjerne at vi hadde flere som skrev innlegg her, bare vi slipper å få sånne diskusjoner som det går 13 på dusinet av på vg.no eller dagbladet.no. Du vet, sånne som sklir ut i innlegg av typen: "Ja, særlig, og mora di også" eller "du skjønner jo intenging din idjot" eller ting i den gaten.
Så kom igjen, ja ikke bare du altså, om du ønsker et bedre forum må du bidra.
Hårsår for litt kritikk ??
Det du kom med kan knapt kalles kritikk.
http://no.wikipedia.org/wiki/Kritikk
Fotballidio10
02-05-2008, 21:46
Nå har dette forumet dessverre tapt seg enormt mye siden endringen i fjor, men VGD blir tåpelig da det er 3-4-5 personer som tror de eier forumet. Innspill uten å være enig med de er som å reise til Nord-Korea å innføre den norske russefeiringen!
Helt enig med Krangaz, fotballidio10 og de andre som kritiserer Vikingforumet. Det gamle forumet var mye bedre - etter at det ble endret har jo medlemsmassen og deres aktivitet fallt betraktelig.
1.Få den gamle formen tilbake! Er ikke vits å kategorisere alle diskusjonene i forskjellige grupper - blir jo bare vanskelig å følge med hvor det blir diskutert. Et eks. Eg leste denne diskusjonen - måtte registrere meg - for så å bruke et min på å finne tråden igjen.
2. En annen grunn til at det er lite folk er, er useriøsiteten. Mye "ungt" som bruke smilefjes og gudbedre. Vanskelig å gjør noe med, men ser ikke vitsen med at folk skal kunne skrive med king size blå bokstaver. Me andre kan jo være med på å overse de.
3. Ja, dåkk har rett i at det e de som e her som lage diskusjonane. Men det må jo gjøres noe for å få folk tilbake først.
4. Er og enig at dette forumet overmodereres av og til - tråder klistrers i hytt og pine.
5. Se hvordan den gamle tråden var - og få den tilbake. Her uansett ikke mer enn fire/fem tråder det blir diskutert på samtidig. Så kan du heller delle opp i to katagorier når folk blir nok aktive. VikingFK og Vikinghordene. Liverpool og mor di kan du diskutera på VG.
6. Diskusjonskvaliteten på VG e jo veldig bra - bare litt uoversiktelig når det bare e ein trå.
7. Kakå va når alle spillerene sko ha egen trå.
Konklusjon: Få tilbake det gamle forumet.
Og til Nyogtha - og svare på kritikken med:
1. Bl.a en henvisning på å ikke komme mer på forumet
2. en link til Wikipedia med hva kritikk er
er bare barnselig.
Kan og huska at navnet ditt er et av de som har vært her siden "det gamle" forumet ble forandret. Etter det har det bare godt en vei - og det er nedover.
Bra at noen er adm - men det er jo sant det som skrives. Det er og en grunn hvorfor Vikingtråden på VG forumet er 10 ganger større en de andre klubbenes tråder. Fordi andre folk holder seg til supporternklubbene sitt diskusjonsforum
Det er litt for enkelt å hevde at man kommer med kritikk ved å si: "Det er så dårlig her" uten å komme med noen argumenter, og kanskje til og med noen forslag til hvordan man kan gjøre det bedre. I så måte er Kvalen sitt innlegg et eksempel på kritikk som i hvertfall jeg synes er bra.
Jeg synes at det til tider har vært moderert vel hardt her, men så har det også vært tider der det har vist seg å være nødvendig. Jeg skjønner ikke hvorfor vi kan ha så mange tråder vi vil, og jeg skjønner heller ikke hvorfor man ikke kan la trådene leve sitt eget liv uten at man på død og liv skal inn å moderere de tilbake på sporet.
Nå er jeg kanskje litt vel bortskjemt fra et annet forum jeg henger endel på som har ekstremt mye trafikk og mange aktive brukere der det såklart finnes moderatorer, og jeg kan vel huske at ett eller to innlegg har blitt slettet de siste fire årene...dette på et forum med mellom 500 og 700 nye innlegg/kommentarer om dagen.
Sånn er det ikke her, hverken i antall brukere eller i antall innlegg. Den eneste måten vi kan bli bedre på er at hver og en er aktive, og ikke minst litt kritiske til egne evner både hva angår skriving og muligheten til å poste(eller å la være å poste). Det er sjelden det tilfører forumet noe godt at en bruker eller to skal skrive "enig" og utelukkende det til et innlegg.
Det hjelper heller ikke at man øser seg opp over at noen velger å kommentere ting som man muligens ikke er helt enig i der og da. Det beste eksemplet er de få innleggene som har gått på hvorvidt den ene eller den andre spilleren på Viking er kjekk eller ei. Kanskje ikke innlegg som vi trenger på forumet, men vi trenger i hvertfall ikke tre-fire innlegg som skriver slike ting som "herregud så fjortiss", "kan vi slippe sånt" osv. osv. Det KAN jo tenkes at det er mer drepende på skrivelysten både for den som lager innlegget og de som leser og i hvertfall ikke får lyst til å skrive siden de kan risikere sånne kommentarer.
jeg tror på stor takhøyde hva angår tema, tråder og ikke minst avsporinger, så må de som skriver være litt selvkritiske i forhold til hva de ønsker å tilføre ved å poste et innlegg eller to her.
Hmmmm, det ble lenger enn jeg hadde tenkt...jaja.
MacGyver
08-05-2008, 20:59
gå inn på bryne sitt. Alt er eit jævla rot der inne
Syns ikke vi kan sammenligne forumet vårt med forumet til en middelsmådig 1. divisjonsklubb.
Og til Nyogtha - og svare på kritikken med:
1. Bl.a en henvisning på å ikke komme mer på forumet
2. en link til Wikipedia med hva kritikk er
er bare barnselig.
Kan og huska at navnet ditt er et av de som har vært her siden "det gamle" forumet ble forandret. Etter det har det bare godt en vei - og det er nedover.
Bra at noen er adm - men det er jo sant det som skrives. Det er og en grunn hvorfor Vikingtråden på VG forumet er 10 ganger større en de andre klubbenes tråder. Fordi andre folk holder seg til supporternklubbene sitt diskusjonsforum
Det er ikke alltid jeg er like tålmodig som Gare, som forklarer hvorfor "det suger her" ikke er veldig konstruktiv kritikk.
Jeg tror hovedgrunnen til at mange fortsatt debatterer Viking andre steder i stedet for her er at dårlig rykte tar laaaaang tid å bli kvitt (mye lenger enn godt rykte). Så blir det litt sånn at de ikke gidder å bidra og som en konsekvens av det synes det er lite aktivitet her.
Ikke så mye å gjøre med det annet enn å forsøke å bidra så godt man kan til å gjøre dette til et aktivt og godt forum igjen.
Det er forøvrig veldig lenge siden sist jeg kjeftet på noen, stengte en tråd eller flyttet på noe.
Når det gjelder mine kommentarer om at hvis man ikke liker seg her kan man finne seg et annet sted så er det fortsatt noe jeg mener. Mitt mål er ikke å få flest mulig medlemmer men at man føler at dette er et forum der man kan diskutere interessante ting på en OK måte. Så når et medlem med et fåtall innlegg (kanskje ingen som handler om Viking) kommer med sleivspark ser jeg ikke på det som en viktig oppgave å prøve å få ham/henne til å bli værende.
Skjønner poenget ditt med at vi ikke trenger å endre forumet, fordi noen som ikke bidrar ikke liker det. Og er enig med at et dårlig rykte er vanskelig å fjerne.
Men saken er vell at forumet fungerte nokså godt før, så ble det endret og folk forsvant. Nå har forumet vært mer eller mindre dødt i ?? vet ikke så lenge, men minst et år - hvis det ikke er to.
Poenget mitt er at dere som administrerer forumet, kanskje kan se om det går an å justere det tilbake det sånn det var før. Folk vil jo selvsagt ikke komme tilbake med en gang. det tar tid. Som du selv sier. Men dere har jo ingenting å risikere. Vi ønsker vell et like aktivt forum som de andre klubbene?
Når det er sagt? Er vi alle avhengige at flere blir med å bruker forumet, det er vell mange med meg som ikke har giddet å birdra fordi forumet har vært "dødt" og da forblir det jo "dødt"
Mener du gamle Vikingforum eller hordeneforumet før det igjen?
Grunnen til at gamle Vikingforum ble til "nye" var rett og slett at serveren det var på totalkrasjet (diskene ble ødelagt). Da jeg satte opp et nytt bestemte jeg meg først og fremst på grunn av en mengde sikkerhetshull i PHPBB (den gamle programvaren) for å prøve programvare som jeg vet er sikrere (PunBB). Jeg er enig i at det ikke er like fancy og flott som PHPBB og har tenkt noen ganger på å oppgradere/flytte tilbake fra PunBB til den nye versjonen av PHPBB. Dessverre er dette en ganske omfattende jobb, da databasene ikke er kompatible uten videre. Jeg skal se litt mer på det fremover.
Når det gjelder endringer på underfora og strukturen på selve forumet er jeg selvfølgelig åpen for forslag, men jeg kan som alle andre bli provosert av usakligheter og det jeg føler er unødvendig kritikk. Hvis noen har ideer og forslag så kom med det! Er det allmen oppfatning om at det er en god ide så vil det nok bli en realitet :)
kalleklovn
21-05-2008, 01:44
Dette forumet slaktes på VGD tråden.
Fra dato 20.05 og utover.
http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=118&Group=Fotball+%2D+Norsk&ThreadID=1368422&Thread=Viking+2008+%2D+del+8&Page=124
Du har tydeligvis en litt annen oppfatning av begrepet "slaktes" enn jeg har. Ser ikke noe nytt der som ikke har blitt sagt i VG-tråden før. En del som klager over at det er lavt nivå på debatten her som ikke har prøvd å bidra selv og noen som snakker om å starte et nytt forum og tror at de skal få velsignelse fra Viking. Lykke til sier bare jeg.
Dette forumet slaktes på VGD tråden.
Fra dato 20.05 og utover.
http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=118&Group=Fotball+%2D+Norsk&ThreadID=1368422&Thread=Viking+2008+%2D+del+8&Page=124
På helt generell basis, og uten å lese noe av det som står på VG-nett, er jeg av den oppfatning av at om noen hevder noe på VG-nett, så er jeg nesten uten unntak uenig
Utover det, så må de som klager over dårlig innhold bidra med innhold(eller for den saks skyld gjerne starte egen/egne forum/fora, det blir som folk som sitter med hendene langs siden, stumme og mutte på langsiden og klager over dårlig stemning på stadion!
MacGyver
12-06-2008, 15:33
Først og fremst syns jeg (uten å fornærme noen) at designet er rimelig kjipt.
Først og fremst syns jeg (uten å fornærme noen) at designet er rimelig kjipt.
Det er jeg forsåvidt enig i, men jeg er ingen designer :) Hvis du (eller noen andre) vil bidra til å forbedre designet så er det bare å skrike ut!
dumlekongen
11-10-2008, 21:30
Hva er det som skjer med dette forumet??? Det er jo helt dødt. Jeg er inne her hver dag for å se om det er noe nytt som skjer, men det kommer knapt 1 ny post i uken.
Jeg har vært innom en del andre klubber sine forum, og der er det full aktivitet i diskusjoner rundt spillere,kamper og klubben.
Er vi Vikingsupportere mye treger i data verden eller er det noe med dette forumet som ikke appelerer siden det ikke finner noen aktivitet her.
For det skjer da nok rundt klubben vår til at det burde være mulig å diskutere litt.
Jeg har fulgt med på både det gamle forumet og dette og har merket meg ting som jeg mener kan være noe av årsaken til at folk uteblir fra dette forumet.
* Det har i de tidligere innleggene vært tydelig at snittalderen på de som skriver innlegg ikke har vært særlig høy,og derav så har kvaliteten variert voldsomt. (unge kan og ha gode meninger, men litt mer enn "han var deilige" og "faen så bra")
* Har du kommet med innlegg her som andre ikke liker,ja så har du av enkelte blitt stemplet som dum,idiot,bedreviter o.l.
* Det er ofte de samme folkene som har påkrevd alt vettet og litt til. Disse personene sjikanerer med innlegg andre meningytere og skremmer dermed bort nye debatanter.
Må si jeg savner slik diskusjon som oppstod da temaet Casuals ble diskutert. Mange gode,saklige og fornuftige innlegg kom fram og forumet hadde den misjonen det skal ha, nemlig å diskutere Viking og fotball.
Håper å få fart på dette forumet igjen slik at vi kan lufte våre meninger om klubben vi elsker.
PS Hvor er du blitt av Jönsson-Ligan?
* Det har i de tidligere innleggene vært tydelig at snittalderen på de som skriver innlegg ikke har vært særlig høy,og derav så har kvaliteten variert voldsomt. (unge kan og ha gode meninger, men litt mer enn "han var deilige" og "faen så bra")
Jepp :) Samtidig er det ofte de som har vært mest aktive, og som også har skreket høyest når de har følt seg urettferdig behandlet.
* Har du kommet med innlegg her som andre ikke liker,ja så har du av enkelte blitt stemplet som dum,idiot,bedreviter o.l.
Igjen, jepp, men det er noe man bare må leve med på åpne fora på nettet. Det som har skjedd av slikt her er bare barnemat i forhold til andre fora jeg er medlem av. En god regel for fora på nettet (og andre steder) er å følge med en stund på tonen og debatten før man uttaler seg. Det er det mange som ikke har lært seg. Samtidig er det alltid medlemmer på et forum som synes det å "drite ut" nykommere er det beste som finnes.
* Det er ofte de samme folkene som har påkrevd alt vettet og litt til. Disse personene sjikanerer med innlegg andre meningytere og skremmer dermed bort nye debatanter
Lett å være verdensmester når ingen kan sjekke om det du sier stemmer. Jeg prøver å slå ned på slikt så fort jeg kan, men det er umulig å unngå at sånt skjer nå og da.
Det hadde gledet meg å se noen av de gamle debattantene returnere og å fått litt sving på sakene igjen, men samtidig var det veldig vanskelig å gjøre dem fornøyde. Virket som det ble mye klaging bare for å klage til slutt.
Det blir også litt merkelig når jeg leser at man på f.eks. VG forumet klager over at dette forumet er dårlig. Da klager man jo bare på seg selv egentlig :) Hvis alle som skriver der hadde skrevet her isteden så hadde det blitt akkurat like "bra".
dumlekongen
19-10-2008, 21:31
Mitt innlegg var på ingen måte rettet som kritikk av driver,moderator eller noen enkel person. Det var bare et genuint ønske om at et forum hvor jeg var en fast leser,skulle oppstå.
For noen år siden så gledet jeg meg til å komme hjem fra jobb for å sjekke hva som hadde skjedd med de forskjellige diskusjonene.
Jeg hadde før "kræsjet" på det gamle forumet flere hundre innlegg på en relativt kort tid. Nå er jeg glad om jeg gidder å skrive inn 1 innlegg pr 14 dag. Og det av den enkle grunn at jeg ikke har nok splittet personlighet til å debatere med meg selv. (ikke enda ihverfall)
Håper alle disse "fantastiske" debatantene finner veien tilbake til dette forumet. For skal jeg være ærlig,ja så er ikke de innleggene på VG noe bedre en de som var her.
Faktisk så vil jeg gå så langt å si at jeg tror mange av disse faktisk ble skremt vekk av flere gode motargumenter her.
Casuals debatten skremte nok bort en del personer. Det var mange av disse sympatisørene som ble skremt bort av mange gode mot argumenter,og de fant det som letteste utvei å stikke av.
Storhaug
25-10-2008, 00:38
Casuals debatten skremte nok bort en del personer. Det var mange av disse sympatisørene som ble skremt bort av mange gode mot argumenter,og de fant det som letteste utvei å stikke av.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Om jeg skal være litt beskjeden så vil jeg påstå at jeg holder et ok debattant-nivå, og om du sikter til meg som en av disse personene så er jeg ikke enig i at jeg ble skremt bort av gode motargumenter.
Det er ingen tvil om at Vikingtråden på VGD oftest holder et mye høyere nivå enn vikingforum. Nå for tiden er jo Vikingforum ikke engang en reell "konkurrent".
Jeg tror et grep man burde gjøre er å kreve at et av våre to skriftsspråk må benyttes for at innleggene skal få stå. Det er utrolig slitsomt å lese dialekt. Dette er kanskje ikke et enormt problem her, men kanskje det vil heve kvaliteten. Ihvertfall leselysten.
Jeg for egen del diskuterer helst aspekter rundt fotball. Er såpass mange som er latterlig mye sterkere enn meg på det fotballfaglige at jeg ikke gidder å diskutere dette på internett.
Synes avslutningsvis at det er synd at forumet har "falt sammen" og håper frekvensen øker i silly season.
dumlekongen
25-10-2008, 02:23
Jeg hintet ikke til noen bestemt person. Men det er ikke tvil om at vi hadde innom en del medl med litt,ja la oss kalle det "egne holdninger"
Jeg er helt enig med deg Storhaug at Bokmål eller nynorsk bør være eneste godkjente skrivemåte på forumet. Å lese et innlegg på ca 300 bokstaver kan være veldig slitsomt når det er brukt dialekt,null komma eller punktum og ikke mellomrom.
At folk ikke skriver ordrett er helt greit forekommer, men som sagt så bør innleggene være på bokmål eller nynorsk.
Når det gjelder nivået på VG-nett og Aftenbladet nett sine diskusjoner, så vil jeg påstå at nivået til tider der er langt under hva som forekom på Hordene sitt forum.
Men enhver velger selv hvor han/hun vil debatere. Bare synd det er så liten aktivitet på dette forumet.
Storhaug
25-10-2008, 17:15
Selvfølgelig skal man ikke kreve at alt er grammatisk riktig, selv om det kan være en gyllen regel for alle og enhver å lese gjennom innlegget sitt før man poster. Jeg mener på ingen måte at et fotballforum skal være en elitistisk greie, men man vil oppnå mer med sine bidrag dersom man legger ned et minimum av arbeid i postene.
Angående andre debatt-steder på nettet, så mener jeg at VGD går Aftenbladet en høy gang, men det er fordi tre-fire debattanter der hever nivå enormt. I tillegg til at man har lykkes med å etablere noen normer for tråden som stort sett blir fulgt. (ikke dialekt, sjelden rene personangrep, saklig tone mm)
Det er trist at en så stor klubb som Viking, med ditto supportermasse, er så dysfunskjonelle på nett.
Vikingboy_89
24-01-2009, 03:25
Er tilbake på forumet etter en del måneder's "pause". Er nesten sjokket over den lave aktiviteten. Hvor er alle folka? HALLO?
dumlekongen
24-01-2009, 11:10
Er tilbake på forumet etter en del måneder's "pause". Er nesten sjokket over den lave aktiviteten. Hvor er alle folka? HALLO?
Sikker flere enn deg som har hatt pause. Jeg føler at gjennom desember så er det 3-4 stk som har stått for de få innleggene som har kommet. Men kjekt at du er tilbake og bidrar. Vi trenger folk her inne for å få litt liv.
vBulletin® v4.0.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.