PDA

Vis full versjon : Tribunemøte 02.04.

Capo
01-04-2010, 21:57
Kort varsel. Men still opp alle dere som kan på Sportscafen i morgen 02.04 klokken 15:00. Les på Vikinghordene.com for mer info.

fantavigå
03-04-2010, 18:53
Hvordan gikk det?

Capo
03-04-2010, 23:22
Det skal settes mer fokus på organisering og bruk av nye sanger. Det ble bestemt at vi skal ha 4-5 forsangere som skal plasseres slik at de kan ha kontakt med de andre forsangene og kommunisere slik at det ikke blir flere rader som starter sanger samtidig. Sånn jeg forsto det skal de forsangene spres utover en rekke og ha kontroll på hvert sitt hjørne. Gjengen som står på rad 19 får ansvar for å dra med seg folk som står der oppe, samt være med på å hjelpe forsangerene når det startes sanger. Et veldig positivt møte hvor det møtte opp 10 personer, noe som i og for seg var helt greit midt i påsken. Skal også settes fokus på å ikke drepe enkelte sanger ved å synge alt for fort, sangene skal synges i et tempo hvor det faktisk høres hva man synger.

Vi skal møtes flere ganger utover sesongen og ha møter hvor vi diskuterer nye sanger og ikke minst tar med forslag fra tidligere tråder her på forumet. Det kommer referat på Vikinghordene.com fra møtet snart.

Ultras
03-04-2010, 23:50
Høres veldig bra ut. Jeg tror at hemmeligheten for at Hordene og andre supporterklubber i Norge skal lykkes, blir at flere og flere medlemmer
må ofre det å se kampene for å få de andre supporterne med seg. Er mye på kamper i Italia og sørger alltid for å få billett i svingen. Det er fascinerende hvordan tribunelivet blir organisert. Og det er likt både når jeg er på Serie A kamper eller Serie C1 kamper. I hver sving har supporterklubbene 5-6 stk som står med ryggen mot banen hele kampen. Noen av de mest ivrige snur seg til og med ikke for å se straffespark.

Jeg spurte en av disse om det ikke irriterte ham at han ikke fikk sett kampene, men da svarte han at han så kampene i opptak når han kom hjem. Det som ga ham glede var hvis han hadde bidratt til at svingen hade laget stor stemning. Dette setter jo ting litt i perspektiv. En annen stor forskjell på tribunekultur i Sør-Europa og i Norge er at hvis du går i svingen i f.eks Italia så må du være forberedt på å se kampen svært dårlig. Dette fordi at i svingene er det alltid 7-8 gigantiske flagg som svaier foran deg hele tiden. For meg har dette aldri vært et problem, fordi jeg har kjøpt billetter i svingen for å oppleve stemningen, ikke for å se mest mulig av kampen. Noen observerte kanskje svingen til Bayern Munchen mot Manchester United? Der var det akkurat det samme, store flagg som svaiet i svingen i 90 minutter. På Hordene feltet opplever folk å få kjeft på felt E og G fordi de reiser seg for mye når Viking angriper, eller fordi de står for lenge oppreist og klapper etter at Viking scorer.
Så hvis disse 4-5 forsangerne på feltet vårt kan ofre litt av kampopplevelsen sin så kan dette bli bra for spillerne våre og for stemingen på stadion.
Men organisering er nøkkelen. Streng organisering, det er noe av det jeg har observert i Italia.

fantavigå
04-04-2010, 03:01
Det skal settes mer fokus på organisering og bruk av nye sanger. Det ble bestemt at vi skal ha 4-5 forsangere som skal plasseres slik at de kan ha kontakt med de andre forsangene og kommunisere slik at det ikke blir flere rader som starter sanger samtidig. Sånn jeg forsto det skal de forsangene spres utover en rekke og ha kontroll på hvert sitt hjørne. Gjengen som står på rad 19 får ansvar for å dra med seg folk som står der oppe, samt være med på å hjelpe forsangerene når det startes sanger. Et veldig positivt møte hvor det møtte opp 10 personer, noe som i og for seg var helt greit midt i påsken. Skal også settes fokus på å ikke drepe enkelte sanger ved å synge alt for fort, sangene skal synges i et tempo hvor det faktisk høres hva man synger.

Vi skal møtes flere ganger utover sesongen og ha møter hvor vi diskuterer nye sanger og ikke minst tar med forslag fra tidligere tråder her på forumet. Det kommer referat på Vikinghordene.com fra møtet snart.

Grusomt imponerende.

fantavigå
04-04-2010, 21:13
Haha, innser at svaret mitt kansje kunne virke en smule sarkastisk, noe det overhodet ikke var. Herlige tiltak.

huale768
09-09-2010, 10:30
Jeg spurte en av disse om det ikke irriterte ham at han ikke fikk sett kampene, men da svarte han at han så kampene i opptak når han kom hjem. Det som ga ham glede var hvis han hadde bidratt til at svingen hade laget stor stemning. Dette setter jo ting litt i perspektiv. En annen stor forskjell på tribunekultur i Sør-Europa og i Norge er at hvis du går i svingen i f.eks Italia så må du være forberedt på å se kampen svært dårlig. Dette fordi at i svingene er det alltid 7-8 gigantiske flagg som svaier foran deg hele tiden. For meg har dette aldri vært et problem, fordi jeg har kjøpt billetter i svingen for å oppleve stemningen, ikke for å se mest mulig av kampen. Noen observerte kanskje svingen til Bayern Munchen mot Manchester United? Der var det akkurat det samme, store flagg som svaiet i svingen i 90 minutter. På Hordene feltet opplever folk å få kjeft på felt E og G fordi de reiser seg for mye når Viking angriper, eller fordi de står for lenge oppreist og klapper etter at Viking scorer.Så hvis disse 4-5 forsangerne på feltet vårt kan ofre litt av kampopplevelsen sin så kan dette bli bra for spillerne våre og for stemingen på stadion.

Capo
10-09-2010, 11:19
Feil plass......