PDA

Vis full versjon : DRØMMEN OM LANGSIDENE

fanten
15-04-2008, 20:36
Først og fremst,stigning i kvaliteten på tribunlivet fra godset til aalesund kampen,glimrende tifo

så...ser og hører at veldig mange snakker om hvordan man kan få me langsidene på rop og sang....glem det,foreløpig.
i de fleste fotball klubber verden over er det en liten gruppe supportere som står for stemninga,resten er det en vil kalle "vanlige" supportere. sammen med kamp utløpet og sin egen innsats kan denne grupperingen kontrollere resten av stadions innsats.

som en med sesongkort på E feltet vil jeg derfor komme med følgende. Nøkkelen til bedre stemning ligger i å øke innsatsen på kortsia.
Har sett det til nå i år, at folk som sitter overallt på kortsida har døøøøøøøøøøøøøøødslyst å delta,men helt ikke tar å ta den helt ut. fler og fler roper etterhvert. med heftene med sanger og tifoen sist gang,kunne jeg se at folk var OVERLYKKELIGE av at de på en måte ble tvunget til å delta. per idag er det vel 1/4 del av kortsia som er no særli aktive. som en som sitter der selv,må jeg si at det med litt insats kan bli slik at opp mot ALLE driver på som hordene på kortsida. En ting kunne vel vært å flyttet forsangere sakte men sikkert lenger og lenger ned. plassert olk man vet er skikkeli høylytte og ivrige på flankene av grupperingen. mer tifoer som involverer alle,kjøre på med heftene.

viss vi får kontroll på kortsia og øker lydnivået der så så betrakteli som det ligger til rette for. VIL LANGSIDENE BLI MER IVRIGE

klart de ikke deltar når de ser et stoort flertallet på kortsia er like slakk som dem. MEN JEG HÅPER NOEN I HORDENE LESER DETTE OG TAR DET PÅ ALVOR,kansje se etter selv neste kamp..hvoooor utrolig mange det er på denne kortsia som VIL delta men helt ikke tør FORDI SIDE MANNEN TENKER AKKURAT DET SAMME.....

tenke seg til 1500-2000 syngende istedefor 3-400...

KJEEEEELL ??????????? NØKKELEN LIGGE I KORTSIÅ.......JOBB ME DE,OG DE KOMME ....garantert

Ultras79
16-04-2008, 21:57
Veldig bra innlegg Fanten. Er enig med mye av det du skriver. For å skape utrolig bra liv på en stadion så holder det egentlig med EN meget bra kortside. Det er slik i de fleste land. Nesten uansett hvilke lag du ser så er det en kortside eller sving som står bak 90% av sangene eller ropene. Hordene har mange medlemmer som er i dvale, noen er kanskje bare medlemmer på grunn av rabatten de får på sesongkortene.

Men jeg tror at alle på Felt E, F og G trives der først og fremst fordi det er der det er best stemning på stadion. Så når man tenker på at det stort sett kun er felt F som er aktive, så kunne man ved å fått med hele kortsiden faktisk laget tre ganger mer lyd. Men tror da at forsangerene burde stått helt nede slik at de var synlige for alle, og nok en gang foreslår jeg megafonen som virkemiddel for å få flere med og piske opp folk til å synge.

JAKO
17-04-2008, 08:07
Klart vi bør konsentrere oss om våre egne på kortsiden, få de til å synge .
Det er mest sansynlig som du skriver fanten, usikkerheten og faren for å drite seg ut for den som sitter ved siden av. Klart det vil hjelpe om vi kan formidle tekstene på en bedre måte så folk vet hva de synger borte hos oss. Sangen må være kort, enkel å synge, og den må appelere til VÅRE spillere .

Jeg synes tromma vår gjør en fantastisk jobb for å få med folk, men står han på rett plass, og hadde det vært bedre med to? Eller hadde det vært mulig med et annet instrument i tillegg for å dra med folk?

De 4 til 5 forsangerene våre gjør også en drabla jobb, men burde de bevekt seg rundt om mellom alle tre felt og vært mobile på alle felt for å dra med andre enn de som synger mest, mulig en ide.

DET VIKTIGSTE ER AT NETTOPP DU REISER DEG DER DU ER OG SYNGER MED, ikke tenk på alle andre.
VI må starte med oss selv .

clockh
17-04-2008, 08:18
Tror du folk på på E og G hadde vært villig til å stå under hele kampen, deg inkl.? Jeg har sagt det før, mener bestemt det må til, pluss mer aktive forsangere. Det hadde gjort underverket.

JAKO
17-04-2008, 09:17
Selfølgelig står jeg hele kampen, selv om jeg måtte ned etpar rader, men til naboens skrekk står jeg vel lite i ro der .
Om de står eller sitter på E & G er jeg ikke så veldig opptatt av, bare de får god hjelp til å slippe hemningene løs, og være med på sangen og livet rundt seg .
Ja det er viktig at våre prima sangere beveger seg rundt på alle tre feltene vi har, men ennen ting må vi også se litt nøyere på.

Vi må bli flinkere til å ta de som roper ukvemsord & .
Det er mange som reagerer på enkeltes tilrop, og det er vi ikke tjent med.
Vi som elsker VIKING, vis det og ikke bruk tid og krefter på andre ting.

fanten
17-04-2008, 18:19
ja,tror en del er villige til å stå
og tror at å flytte forsangere ned hjelper UTROOOOLIG mye. tror mange vil ha ha mye lettere for å rope med viss de ser ansiktet som manner opp til rop.istedenfor å liksom "herme" etter de som står bak og lager liv..føler det mer som "hei,se der ja..jeg SKAL og være med og rope og synge jo"