PDA

Vis full versjon : ka me denne sangen??

zeiter
20-04-2008, 16:39
melodien t sangen om jone:

me e de kvide å de blåååå
viking tar seriegull i ååår
viking på topp
viking på topp
viking tar seriegull i år!!!

Olliges
20-04-2008, 16:43
Bra sang! Litt dumt at melodien er i bruk da.

zeiter
20-04-2008, 16:55
jaja men lov å prøva:)

kilden
20-04-2008, 22:50
syns an va bra eg, har kje någe å bety at d melodien te an aen.

Tribunekultur
20-04-2008, 22:52
Nja, ikke helt enig, kilden. Synes det holder med melodien til en sang, og sangen til Jone er jo veldig bra. Ikke vits med en ny sang med samme melodi.

JAKO
20-04-2008, 23:05
Melodi: FADER JAKOB FADER JAKOB

Heia Viking
heia Viking
Hvid og blå
hvid og blå
Nå ska me ta gullet
Nå ska me ta gullet
Viking e best
Viking e best

kilden
20-04-2008, 23:07
kanskje, burde hvertfall hatt en seriemester sang som runger.

zeiter
21-04-2008, 00:08
mel. se min kjole

me e viking å me e fra stavanger me vinne serien bare vent å se, d e forde at me har uwe røsler å for d at enga e no dritt.

kan bruke andre navn og, som peter ijeh i steden for røsler eller stabæk i stedenfor enga.

kakao
21-04-2008, 00:35
VELDIG enig!! Burde hatt ein egen gullsang.. Hvis dette spelet fortsette utøve sesongen, og sangen blir stadig mer relevant, kan en garantera at store deler av stadion blir med! Dette e jo bortimot allerede tilfellet med "Ingen banke oss på stadion"..

clockh
21-04-2008, 11:34
Eg har ein gullsang, men slide med å finna melodien.........komme tebage t an

Spurs
21-04-2008, 12:14
Hva med http://www.fanchants.com/football-songs/portsmouth-chants/lets-all-have-a-disco-2/

Viking vinne gulle
Viking vinne gulle
Nah na nah na
Nah na nah na

Tror den kan gi et bra trøkk viss mangen er med:)

Tribunekultur
21-04-2008, 12:17
Hoho, ikke dumt forslag det der. Telle ned fra 10, så synge det. Ikke værst!

Homer
21-04-2008, 13:31
Overvar forrige uke oppgjørde mellom Hertha BSC og HSV. Helt fantastisk atsomsfære og stemning! Det som imponerte meg mest var da Hertha-fansen alle klappet i takt med først 4 sekunders mellomrom, så man bare hørte et enorm dunk. så endte de opp med å klappe fortere og fortere, så kom "HERTHA klappx3"osv. det skal også legges til at gutta fra Hamburg ga fra seg mye lyd. Tenk om vi kunne innført den mentaliteten her i Norge. I have a dream......

clockh
21-04-2008, 13:43
Tyskland er helt fantastiske på tribunleiv sammen med Italia. Jeg mener de to landene er best i Europa på akkurat dette. Det de har fortstått i de to landene er at man må stå for å synge. Også har de utrolig god organisering på tribunen. Det mener jeg er nøkkelen Hordene må jobbe med.

Ellers te Zeiter:

Den melodien meine eg at eg skreiv ein sang te i fjor noe alla dette:
Me e Viking
Viking fra Stavanger
me knuse alle lag i Norges land
det e fordi me e det besta laget
og fordi me elske mørkeblått.

Huske ikje heilt koss ann va, men som sagt noe i den duren

Kaizer
21-04-2008, 15:29
Ka me denne:
Mel. Take me home, United Road

Me e blå
Mørkeblå
Store stå
Synge nå
For nå ska me henta gullet
me e blå
mørkeblå

Blir kanskje litt for sentrert mot Hordene med "Store Stå", men så å si alle kan melodien, i tillegg til at det er få ord i sangen.

Vikingboy_89
21-04-2008, 18:22
Ka me denne:
Mel. Take me home, United Road

Me e blå
Mørkeblå
Store stå
Synge nå
For nå ska me henta gullet
me e blå
mørkeblå

Blir kanskje litt for sentrert mot Hordene med "Store Stå", men så å si alle kan melodien, i tillegg til at det er få ord i sangen.
Faktisk ikke værre enn at du bytter ut "store stå" med "hordene"

Tribunekultur
21-04-2008, 21:39
Passer bedre med store stå synes jeg. Om det skal være en sang som resten av publikum vil bli med på, så er nok store stå det rette ordet.

Olliges
21-04-2008, 23:50
Hva med http://www.fanchants.com/football-songs/portsmouth-chants/lets-all-have-a-disco-2/

Viking vinne gulle
Viking vinne gulle
Nah na nah na
Nah na nah na

Kanonsang det der. Er mest vant med "Let's go fuckin mental" i stedet for den Wham-versjonen der, men det funker godt med din tekst!

Olliges
21-04-2008, 23:59

Viking vinne gulle
Viking vinne gulle
Nah na nah na
Nah na nah na

Men du mangler et siste ord...

Nah nana nah, gull
Nah nana nah, gull

Eller et bedre enstavelsesord...

zeiter
23-04-2008, 15:11
Mel:

Sweet lord, sweet cheerio sangen, vett ikkje ka an hette.

Syng kviitt
syng møørkeblått
viking tar seriegull i år
syng kvitt
syng mørkeblått
viking tar seriegull i år.

Beck
23-04-2008, 19:39
Mel:

Sweet lord, sweet cheerio sangen, vett ikkje ka an hette.

Syng kviitt
syng møørkeblått
viking tar seriegull i år
syng kvitt
syng mørkeblått
viking tar seriegull i år.
Tenke vel på denne melodien:
Swing low, sweet chariot (http://www.youtube.com/watch?v=pnX4L2tKt38)

Dudders
23-04-2008, 21:50
eg kom jo med et forslag til den melodien for mange uker siden, men veit ikke om den er bedre...

Altså Swing Low, sweet chariot melodien.

Syng Med,
Syng Viking F.K
Nå ska me ta seriegull
Syng Med,
Syng Viking F.K
Nå ska me ta seriegull

I cupen kan "ta seriegull" byttes ut med "te ullevål"

kilden
24-04-2008, 00:11
Tror denne heilt klart blir en slager:

Mel: English man in New York

Ååååå seriemester, me bler seriemester, me e Viking Fotball me

Lett å lære og tror det kan bli en slager.

Vi skal ha ett lite sangtreff på fredag, noen som er klar?

Tribunekultur
24-04-2008, 00:17
Jeg tror ikke den vil bli noe slager, kilden. Men det er meg, virker alt for tafatt ut på en. Etter siste setning så føles det feil å gå rett på første setning igjen uten en mellomting. Burde heller vært en sang som fenger skikkelig, en med en melodi som hele stadion føler de vil synge med på.

Feks denne melodien:

http://www.youtube.com/watch?v=IDQ1pp7tOx0&eurl=http://timmez.hyves.net/

kilden
24-04-2008, 00:21
Tror du heile stadion blir me på dette? Tror du må ver spinnhakkade galen eg.

Tribunekultur
24-04-2008, 00:23
Nei, tror ikke det, hehe. Men føler bare at den ikke blir noe slager, jeg har en fet sang på gang, men sliter med tekst til den. Kan fyre den ut snart.

clockh
24-04-2008, 00:37
Kul melodi. Stadion bler vel aldri med på någe, gjør de vel!?

clockh
24-04-2008, 10:43
http://www.youtube.com/watch?v=I0Nt_jM2-48

fra 1:13 til 1:48

Forslag til tekst på denne melodien som jeg synes fenger helt vanvittig.

Me synge høyt
me synge stolt
me synge for de mørkeblå
å hvis du en Vikinggutt
så støtte du laget i tykt å tynt

Ale..aleale ale......osv slutte av med syng nå med for de mørkeblå

også begynne sangen på ny. Må synges ivhertfall 3 ganger på rad!

Tribunekultur
24-04-2008, 12:06
Få med deg Arnesen, så kjører vi den på Mandag, Clockh!

clockh
24-04-2008, 13:55
Ok, den en deal. Skader ikke å prøve:) Skal høre med han i morgen. Bare lær deg teksten du;)

Brandur
24-04-2008, 14:56
Det de gjør med det hjerte og bruk av trommer, er helt sinnssykt. Fantastisk stilig.

zeiter
24-04-2008, 18:13
eg kom jo med et forslag til den melodien for mange uker siden, men veit ikke om den er bedre...

Altså Swing Low, sweet chariot melodien.

Syng Med,
Syng Viking F.K
Nå ska me ta seriegull
Syng Med,
Syng Viking F.K
Nå ska me ta seriegull

I cupen kan "ta seriegull" byttes ut med "te ullevål"
oki "henge" i utgangs punktet ikkje så mye her inne så derfor eg ikkje har sitt d:)

Brandur
24-04-2008, 19:58
Beklager leste ikke datoen..

Tribunekultur
24-04-2008, 22:31
Har lagt den ut.

"http://brondby.tv/brondby_tv-viborg_6-10-2007.wmv

Se den, og legg merke til sangen som starter etter ca 1 min. Oh, magisk. DEN skulle vi hatt tekst til."

clockh
24-04-2008, 23:14
Ska laga ein te den og mister. Gi meg helgå så e an klar på mandag;)

Tribunekultur
24-04-2008, 23:16
Gleder meg, clockh ;)

fanten
25-04-2008, 17:20
fyfaen den så starte itte 1 minutt på brønby videon e så rå.....1000 kroner te han så klare å overtale stabeiså i hordene te å ta i bruk den

fanten
25-04-2008, 17:22
de seie jo et eller aent gul og blå,bytta gul me kvid

clockh
25-04-2008, 18:31
Forslag til tekst på linken ovenfor:

Me har et felles mål
nei det e ingen tvil
Me ska ta gullet hjem te stavanger by
Te de mørkeblå

ale ale......osv

Bare et forslag, selvom eg ikje fekk det te å stemma heilt......kan jo og flerne vers!?

kilden
25-04-2008, 19:20
me ska ha ett lide sangtraff i quell, må komma lockert

clockh
25-04-2008, 19:32
Hm ka klokka, og kor?

fanten
26-04-2008, 06:43
Har lagt den ut.

Se den, og legg merke til sangen som starter etter ca 1 min. Oh, magisk. DEN skulle vi hatt tekst til."
Sist endret av Tribunekultur (24/04-2008 21:32:22)

PLEASE TA Å LAG NOE TE DEN NOEN :) :) :) :) :) :)

clockh
26-04-2008, 12:10
Har lagt den ut.

Sist endret av Tribunekultur (24/04-2008 21:32:22)

PLEASE TA Å LAG NOE TE DEN NOEN :) :) :) :) :) :)
Har vel lagt ein tekst te denne i innlegget rett ovenfor. Se om det går ann å synge sangen med den teksten.

kakao
26-04-2008, 13:51
Forslag til tekst på linken ovenfor:

Me har et felles mål
nei det e ingen tvil
Me ska ta gullet hjem te stavanger by
Te de mørkeblå

ale ale......osv

Bare et forslag, selvom eg ikje fekk det te å stemma heilt......kan jo og flerne vers!?
Bra forslag! Bra å ta utgangspunkt i! Eg får det nå te å stemma.

Hadde vert intet mindre enn konge hvis du/någen klarte få forsangerne te å ver med på denne..

Kordan gjekk det på sangmøtet i går kveld?
Et forslag te de som komme på sånne sangforslag her inne som ser ut t å bli godt mottatt.. Hadde det ikkje gått an å bare printa d på någen få titalls lapper som blir lagt ut på setene rundt der dåkkår står på stadion, så kanskje det e enklere for at det sprer seg.
Trenge vel ikje nødvendigvis printa ut mange hundre ark fysste gangen?

Min personlige meining nå:
Eg e fantastsisk fan av den sangen som begynne itte ca 5 min 30 sek;

"Vi står sammen om vårt hold; Brøndby IF/
Vi står sammen om vårt hold; Brøndby IF - HEYHEYHEY"
Åsså synge de någe mer og, som eg ikkje heilt klare få tak på.. Blei heilt frelst når eg såg Brøndby-kamp i Køben for någen år siå..

Jaa, vett at bl.a. kjernen (og tror klanen) bruke denne, men det e ein enkel melodi som kan holdas gåande ei stonn.

Tribunekultur
26-04-2008, 17:53
Aldri hørt hverken kjernen eller klanen bruke den, Kimmi. Hmm.

kakao
26-04-2008, 19:16
Kjernen synge vel egentlig bare "Shalalalalalala, Ååååå Rosenborg"

http://www.youtube.com/watch?v=_IAkA_d0bYc

Vettkje eg altså, men EG har jaffal sykt sans for den melodien.. :P

fanten
26-04-2008, 22:45
clokh
den der teksten passte jo bra som fan den
bør SERIØST bruka den der...den andre panathanaikos sangen som folk nevne her e og bra

bør ha litt mer sånne som de to,me sjel og driv i,fremfor å ha masse statiske rop

nå vett eg isje om der e folk her på forumet så har noe å sei på ka som blir brukt,men men,hvis der e så e d jo verdt ett forsøk å nevne clokh sin..for den e glimranes

fanten
26-04-2008, 22:47
i tilleg e det fett at isje 13 andre tippeliga lag bruke "ill be watchin you" melodien som i det forslaget

clockh
27-04-2008, 05:23
Ska se om eg ikje prøve meg på den sangen på mandag.....Komme uanz te å kjør an mot Lillestrøm. Trenge bare 5-6 stk som kan ann og som begynne å syng an med meg så sitte tektsen fort for resten av Hordene vil eg tro.

kakao
27-04-2008, 05:35
Glimrande! Godt någen tar tak og faktisk klare å videreføra ting herfra te tribunen! Hvis sangen blir repetert mange nok ganger, så komme flerne og flerne te å lera seg melodien og ka som blir songe. Merka jo det med Fillo-sangen. Utrolig å hørra utviklingen de fysste gangene den blei songe! Kordan trykket blir sterkere for kver gang an begynne på ny, for då e det ytterligere 10-20 stykk som har forstått koss an går.

Repetisjon og tålmodighet!

Tribunekultur
27-04-2008, 11:09
Jepp, klar som et egg til å kjøre den sangen. Er som clockh sier, vi kommer til å prøve på Mandag, men mot LSK også kommer vi til å synge den. Ting skjer faktisk nå i forhold til før, herlige tider :)

Eneste som er synd er at vi ikke har en skikkelig trommeslager i Hordene.

kilden
27-04-2008, 22:42
Jepp, klar som et egg til å kjøre den sangen. Er som clockh sier, vi kommer til å prøve på Mandag, men mot LSK også kommer vi til å synge den. Ting skjer faktisk nå i forhold til før, herlige tider :)

Eneste som er synd er at vi ikke har en skikkelig trommeslager i Hordene.
Dette er meget bra, Det viktigste av alt er prøve å få den ut blant folk, ikke bare legge ut en link på forumet. MEGET BRA igjen !

Sogga
28-04-2008, 10:24
Inn med sangene til clockh, og inn med en skikkelig trommeslager!

clockh
28-04-2008, 10:51
Uff har klart å blitt syk, men kommer på kampen unasett. Spørs om jeg prøver sangene idag, men uansett på Åråsen neste mandag. Ska se om jeg ikke får printet det på noen ark til neste hjemmekamp ihvertfall. Denne kampen kom litt brått på.....

fanten
28-04-2008, 16:43
ræææææv
:(

fanten
28-04-2008, 16:45
uansett,får dokker den sting sangen inn i repetoaret te hordene iv år e dokker my heroes :)

clockh
28-04-2008, 17:10
Får se om eg e i slaget i kveld te å dra ann i gang, men uansett så love å ta ann neste kamp og i kampene fremover.

Tribunekultur
29-04-2008, 22:06
Blir vel tatt i Lillestrøm. Skal du dit, clockh??

clockh
30-04-2008, 10:42
Det spørs. Må se an situasjonen, er foreløpig sykemeldt.:( Så akkurat nå er svaret nei, men det kan jo bedre seg til over helgen. Håper.....

kakao
19-05-2008, 22:58
Hmm, denne har låge død ganske lenge nå.. Blei dette her testa ut på åråsen? E det i det minsta mulighet for å prøva å dra någe sånt igang på kommande søndag?

Når det gjelde å prøva nye sanger, som f.eks. den fck-sangen og evt. Viva Velicka (som e nevnt ein eller aen plass her på forumet, og som eg fekk veldig sansen for), så må det jo ver genialt nå på søndag! Stemningen på brann-kamper e generelt bedre enn ellers, og det e nok enklere å få mange med å stå og synga mot brann enn andre lag. De fleste har jo et snev av rivalisering te brann inni seg, og mange lar seg nok lettere riva med på søndag.

Så test ut disse som har vert nevnt! Spesielt syns eg Velicka snart må få hørra ein skikkelig sang, og det ligge jo et genialt forslag her på forumet, te melodien av "Viva Ronaldo"..

Tribunekultur
19-05-2008, 23:17
Er sangmøte på Fredag, Kimmi :)

Viva Velicka
Drible seg forbi
Skåre mål me stil
Viva Velicka

kakao
20-05-2008, 03:15
Akkurat den sangen ja!! Fantastisk om den konne blitt kjørt. Utrolig fengande, lett å synga!

I forbindelse med at det ska ver sangmøte bare lufte eg denne sangen, som blei forfatta av ein mr HNilsen, tror det va på det gamla forumet. Eg likte an jaffal godt, og sangen blei jo rost i skyene den gang, men det skjedde liksom aldri någe, så nå skrive eg an nå ner, så får evt. nye folk sei ka de syns, og om det e någe bra.
(Vett at me allerede har ein sang te Soma, men e litt spesielt siå det e mt nettopp brann på søndag.

Tekst og melodi va jaffal ca. sånn:

http://www.youtube.com/watch?v=FGG0oFCHd9U&feature=related
(se vekk fra alt det der ompa-greiene, va visst umulig å finna ein grei vidoe med heile melodien..)

Mel.: My Bonnie

Han Soma han reiste te west ham,
han Soma han reiste te brann,
men Soma han ville'kje vera
i alle de fremmande land.

So-ma, So-ma, å Soma du hørre te her hos oss,
So-ma, So-ma, ja Soma e mannen i blått.

I de to fysste linjene kan liksom "Han" byttes ut med "Å" eller någe lignande. Huske ikkje heilt i detalj kordan heeeeile teksten va..

fanten
20-05-2008, 08:50
blei d noge av den brøndby greiå på åråsen eller aker stadion?
hjemma mot vif va vel isje rette tiå å testa ut nye greier

Tribunekultur
20-05-2008, 18:01
Nei, den ble ikke tatt på Åråsen. Var vel egentlig kun meg av de som dro som kunne den, flere som kan den som skal på sangmøte ut fra hva jeg har hørt, så den blir nok testa ut der, for så å bli brukt på Søndag.

Nemenja
23-09-2008, 18:34
warhammer online gold Promotion! Here guarantee the lowest price of warhammer gold (http://www.akgame.com/warhammer-online-c-64.html) in the market! There will can make your wow life rich and we can promise you will be a hero in warhammer online cause you will have more and more wow power leveling (http://www.wow-power-leveling.com/) to get good weapen and other stuff ! we have sell Buy buy warhammer gold (http://www.akgame.com/warhammer-online-eu-c-91.html) the price Slashed again! Unbeatable price from the direct sale. You are buying Warhammer power leveling (http://www.akgame.com/warhammer-power-leveling-c-92.html) from the game developers directly, not from the resellers, no hacking, no cheating, guarantee work ! but please keep your mind clear , don't pay more time and money there ,warcraft gold (http://www.akgame.com) cause you have your live life ! ok that's all thanks for your read .

"YaY"

Er det mulig å få en "blokk" mot slike poster?

Capo
19-06-2009, 02:09
http://www.youtube.com/watch?v=I0Nt_jM2-48

fra 1:13 til 1:48

Forslag til tekst på denne melodien som jeg synes fenger helt vanvittig.

Me synge høyt
me synge stolt
me synge for de mørkeblå
å hvis du en Vikinggutt
så støtte du laget i tykt å tynt

Ale..aleale ale......osv slutte av med syng nå med for de mørkeblå

også begynne sangen på ny. Må synges ivhertfall 3 ganger på rad!

Opp med denne!!

dumlekongen
19-06-2009, 09:09
Opp med denne!!

Den er meget fengende. Hadde den blitt brukt en del på stadion, så tror jeg at denne sangen faktisk hadde klart å dra med flere fra langsidene.

fantavigå
07-03-2010, 22:31
Opp med ann igjen :)