PDA

Vis full versjon : Forslag til TIFO

bjornar83
01-06-2008, 00:56
Her kommer et forslag til TIFO fra en bortkommen Vikingsupporter i København. Vi har mye å lære av di gutta der!

http://uk.youtube.com/v/n-RppVRPgaI&feature=related

mrhaaland
01-06-2008, 12:17
Imponerande.
Rett å slett imponerande

VikingKebab
01-06-2008, 12:25
Det der var kort sagt fantastisk . Hadde vært utrolig om vi hadde fått til noe slikt på vår kjære Viking stadion.

bjornar83
01-06-2008, 17:43
Ja, d hadde vært heilt fantastisk tøft. Tenk å bjunna på den der mens spelarane sitte i garderoben å hørre hjerterytmen, så ser di den feide tifoen når di komme ud! Å d e jo fullt mulig, så lenge der e stappfollt me folk på å rondt f-feltet. Me må opp t Steinar i speakerboksen, å få an t å spela den hjerterytmen. Hjerta plassert i midten av f-feltet, og resten av tifoen må strekka seg heilt ud i hjørnene.

Nå e kje eg heilt skråsikker på koss det nya "ritualet" t NFF e, siden eg ikkje har våre på kamp si godset kampen, men så vidt eg vett blir spillerene presentert mens di står å vente på å kom inn. Spele di någe offisiell musikk mens spelarane går på banen? I tilfelle, så e d jo bare t å finna någen heftig feide trommeslagere, så dride me i høyttalerene, hvis d ikkje blir godtatt.

Ka tror dokk om å få t d i RBK kampen i juli? Eventuelt LSK kampen i august, hvis der ikkje e follt på RBK kampen som e en onsdag.

Fredrik
09-06-2008, 23:45
Få de små flaggene tilbake på tribunen!!

There´s only one KEANO
10-06-2008, 07:20
Få de små flaggene tilbake på tribunen!!
Støtter meg til Fredriks forslag her

fanten
16-06-2008, 04:53
e det noen i det heila tatt som drive med tifo delen i hordene ?
virke som håplaust slakke folk jaffal

få folk som virkelig vil ta tak i det te å ta øve

jkjk
16-06-2008, 12:19

Vet ikke om jeg engang skal svare alvorlig på dette innlegget. For det første lurer jeg på om du i det hele tatt går på kampene? Dersom du faktisk hadde vert til stede hadde du nok sett at det har vært tifo på alle hjemmekampene unntatt siste kamp. Da har det både vært seil over Hordene, seil som strakk seg fra E til G feltet og ikke minst har det vært mosaikk over hele kortsiden. Blir forøvrig bare mer og mer sikker på at du ikke har vært på stadion i år når jeg skriver dette.

Så over til den delen der du kaller meg og flere for "håplaust slakke". For å lage seilet med "Viking te me dør" var vi en god gjeng som brukte nesten hele påskeferien til tegning, sying og maling. Hvor var du? Du som tydeligvis gjør så mye mere? Til og med det litt mindre seilet med "Ingen banke oss på stadion" tok nesten hver ettermiddag i en hel uke å lage til. Igjen, hvor var du? For å få til mosaikken brukte vi faktisk to lange kvelder på å gjøre klar arkene, deretter flerfoldige timer på stadion for å få det på plass. Hvor var du?
Forann hver eneste hjemmekamp er vi alle mann på stadion for å gjøre klar tifoen lenge før portene åpner. Hvor er du?

Og siden du tydeligvis vill ha andre som "vill ta tak i dette" til å ta over gleder jeg meg til du står klar til å ofre ferier, mye av den fritiden du har mellom skole og jobb og ikke minste flere timer før kamp.

Vanligvis gidder jeg ikke svare innlegg som ser ut som om de er skrevet av en seksåring, men her var det så mye ubegrunnete usakligheter at du fortjener å bli satt på plass.

mrhaaland
16-06-2008, 12:59

Vet ikke om jeg engang skal svare alvorlig på dette innlegget. For det første lurer jeg på om du i det hele tatt går på kampene? Dersom du faktisk hadde vert til stede hadde du nok sett at det har vært tifo på alle hjemmekampene unntatt siste kamp. Da har det både vært seil over Hordene, seil som strakk seg fra E til G feltet og ikke minst har det vært mosaikk over hele kortsiden. Blir forøvrig bare mer og mer sikker på at du ikke har vært på stadion i år når jeg skriver dette.

Så over til den delen der du kaller meg og flere for "håplaust slakke". For å lage seilet med "Viking te me dør" var vi en god gjeng som brukte nesten hele påskeferien til tegning, sying og maling. Hvor var du? Du som tydeligvis gjør så mye mere? Til og med det litt mindre seilet med "Ingen banke oss på stadion" tok nesten hver ettermiddag i en hel uke å lage til. Igjen, hvor var du? For å få til mosaikken brukte vi faktisk to lange kvelder på å gjøre klar arkene, deretter flerfoldige timer på stadion for å få det på plass. Hvor var du?
Forann hver eneste hjemmekamp er vi alle mann på stadion for å gjøre klar tifoen lenge før portene åpner. Hvor er du?

Og siden du tydeligvis vill ha andre som "vill ta tak i dette" til å ta over gleder jeg meg til du står klar til å ofre ferier, mye av den fritiden du har mellom skole og jobb og ikke minste flere timer før kamp.

Vanligvis gidder jeg ikke svare innlegg som ser ut som om de er skrevet av en seksåring, men her var det så mye ubegrunnete usakligheter at du fortjener å bli satt på plass.

dumlekongen
16-06-2008, 21:18
Vil bsre støtte jkjk her. Har vært bra det TIFO som har vært i år. Likte spes mosaikken.

gare
17-06-2008, 09:18
Vil bsre støtte jkjk her. Har vært bra det TIFO som har vært i år. Likte spes mosaikken.
Jepp, all ære til TIFO-gjengen som har gjort en strålende innsats i år. Mosaikken var knallbra, de som sutrer over mangel på TIFO må ta seg en bolle(eller komme seg på kamp).

Et ydmykt ønske, la oss atter en gang få se et seil der det står: "Blått blod på tronen" Det hadde vært knallbra.

Nemenja
18-06-2008, 17:15

Hvor usaklig går det ann å bli?
Som JkJk sa, det er folk som er med i tifoen, og vi har som nevnt også brukt MASSE av fritiden vår til de forskjellige kampene.

Om du har noe å bidra med er du hjertelig velkommen til å ta kontakt med oss i Tifo gruppen.

Du skal ikke slenge ut med kritikk uten en eneste begrunnelse, eller kanskje du ikke har noen siden du aldri har vært på kamp og sett alt vi har laget?

- Nemenja

Nemenja
18-06-2008, 17:18
Gare:
Jepp, all ære til TIFO-gjengen som har gjort en strålende innsats i år. Mosaikken var knallbra, de som sutrer over mangel på TIFO må ta seg en bolle(eller komme seg på kamp).

Et ydmykt ønske, la oss atter en gang få se et seil der det står: "Blått blod på tronen" Det hadde vært knallbra.

Dette er noe vi senest diskuterte igår da vi hadde dugnad på stadioen. Men, vi bør kanskje se denne ann litt, siden vi er i "ingenmanns land" for øyeblikke :) Men hva hadde vel vært bedre å fått til når vi tar imot Stabæk i slutten av sesongen og snyter dem for gullet?

gare
19-06-2008, 09:47
Gare:

Dette er noe vi senest diskuterte igår da vi hadde dugnad på stadioen. Men, vi bør kanskje se denne ann litt, siden vi er i "ingenmanns land" for øyeblikke :) Men hva hadde vel vært bedre å fått til når vi tar imot Stabæk i slutten av sesongen og snyter dem for gullet?
Pøh, poengene og tabellplassen har da vel intet å si for et banner med "Blått blod på tronen" ei heller synging av sanger som indikerer at vi er det beste laget i Norge(for det er vi jo helt uavhengig av tabellen).

Når det er sagt, så tar jeg poenget ditt

fanten
19-06-2008, 18:55
hahaha kødde du ? ka slaks tifoer det har våre ? kinfer egg size ?
sitte på felt E rad 6 KVER KAMP

har isje fått me meg noge aent enn VFK`en mot aalesund !!!

Nemenja
19-06-2008, 19:59
hahaha kødde du ? ka slaks tifoer det har våre ? kinfer egg size ?
sitte på felt E rad 6 KVER KAMP

har isje fått me meg noge aent enn VFK`en mot aalesund !!!
Vi har brukt banneret "Ingen banker oss på stadioen" mot Godset og mot VIF. Vi brukte også bannere "Viking t me dør" mot Brann. "Viking t me dør" strakk seg over e-f-g feltene, mens "ingen banker oss på stadioen" strakk seg over halve F feltet.

Grunnen til at du kanskje ikke fikk med deg "Viking t me dør" var at dette bannere var ifra rad 13 og opp :)

Milburn
20-06-2008, 07:04
Gjenbruk gang på gang. Heia TIFO-gruppen, for en fantastisk jobb dere gjør

gare
20-06-2008, 09:52
Gjenbruk gang på gang. Heia TIFO-gruppen, for en fantastisk jobb dere gjør
Hmmmm, jeg velger å tolke dette ironisk, og da kan jo DU gjøre noe bedre selv Milburn?

Homer
20-06-2008, 16:38
Alle som har negative meninger om TIFO-gruppen i Viking trenger vel ikke å melde seg til tjeneste?! Da ville isåfall TIFO-gruppen blitt verdens største. Er ikke alltid man skal kalle inn de som klager til dyst.

VikingKebab
20-06-2008, 20:56
Men når noen bare slenger dritt om andre uten å egentlig vite hva som er fakta, er det veldig provoserende. Saklig begrunnet kritikk er bare bra og positivt, men når f eks fanten bare slenger dritt om oss i tifogruppa, uten å vite at vi har faktisk hadde lagt titalls timer arbeid allerede før sesongen var i gang, er det direkte provoserende.

MLE
21-06-2008, 18:08
Eg bare lure på en ting, kor gjør dokk av alle seilå bannerane så bler lagt fra kamp til kamp? e jo mulighed for å ta opp de gamle så e lagt før og bruka de om igjen eller må det ver lagt et nytt fra kamp t kamp? e utruligt mange stilige så he våre lagt fra før så konne blitt tatt opp igjen og brukt om igjen.

Vil og legga t at TIFO gruppå jør en heilt utrulige jobb, å eg e ivertfall takknemlige for at folk vil bruka fritidå si på å laga sånne flotte kunstverk på stadion før kamp ;)

Nemenja
22-06-2008, 20:36
Eg bare lure på en ting, kor gjør dokk av alle seilå bannerane så bler lagt fra kamp til kamp? e jo mulighed for å ta opp de gamle så e lagt før og bruka de om igjen eller må det ver lagt et nytt fra kamp t kamp? e utruligt mange stilige så he våre lagt fra før så konne blitt tatt opp igjen og brukt om igjen.

Vil og legga t at TIFO gruppå jør en heilt utrulige jobb, å eg e ivertfall takknemlige for at folk vil bruka fritidå si på å laga sånne flotte kunstverk på stadion før kamp ;)
Vi legger de på stadioen :) Men, mange har blitt kastet av en eller annen grunn :/
Er enig at av mange av de gamle hadde vært kult å brukt om igjen.

fanten
23-06-2008, 13:20
slenge dritt nei,men når en sammenligne med andre lag e d isje såååååå imponeranes asså

regne med at tifo gruppå vil bli bedre

VikingKebab
23-06-2008, 17:12
Hvis du f eks tenke på klanen, har de(hvis eg ikkje tar heilt feil) 14000-15000 medlemmer, mens i vikinghordene er det rundt 2000-2500 medlemmer. Da er det større sannsynlighet for at det er flere som jobber med tifo i klanen enn det er i vikinghordene.

bjornar83
24-06-2008, 01:43
En ting som e sikkert e at dette hadde fungert mye bedre hvis me bare kunne latt ver å fokusera på di som e negative. En kan ikkje gjør alle t lags uansett.

Nytt forslag: Legg ut kvide å blå ark på langsiå fra I te N feltet med bokstavene VIKING i blått. Plasser en person med instrukser foran kvert felt. Så drar Fredrik i gang med å brøla en å en bokstav, hordene respondere, åsså ska bokstaven komma t syne en å en på langsiå. Itte siste bokstav e ropt opp, får alle beskjed (av personen foran feltet) om å senka arkå. Så brøle Fredrik å hordene VIKING någen ganger på rad som vanlig, å kver gang di gjør d, ska arkå opp!

E d for ambisiøst? Hadde våre kult å fått med stadion litt!

Milburn
24-06-2008, 04:38
Men når noen bare slenger dritt om andre uten å egentlig vite hva som er fakta, er det veldig provoserende. Saklig begrunnet kritikk er bare bra og positivt, men når f eks fanten bare slenger dritt om oss i tifogruppa, uten å vite at vi har faktisk hadde lagt titalls timer arbeid allerede før sesongen var i gang, er det direkte provoserende.
Slenger dritt? Jeg skreiv at dere bruker gjenbruk gang på gang, noe som er fakta. Synd, for det ødelegger mye av tifoen.

VikingKebab
24-06-2008, 12:36
Tenkte egentlig på fanten når jeg skrev det innlegget. Men at vi har hatt mye gjenbruk i det siste, vet jeg ikke hvor du har ifra. I år har vi enda ikke brukt et banner eller noe annet to ganger. Unntaket er vikingdrakten som nesten brukes hver kamp.

fanten
25-06-2008, 03:52
viking drakten e fet.. men rigg opp mer BIG stuff

sakan bler snadder på ullevaaaaaaaaaaaaaaaall på lørdag !!!!!!

fanten
25-06-2008, 10:16
se her

http://www.vikinghordene.com/index.cfm?id=102684

drit mange fete her... gjenbruk e isje så farli spør du meg

størrelse e tingen..

poenget mitt va bare at det virke som tifo gjengen har blitt slakkere!

Nemenja
25-06-2008, 15:41
Angående gjenbruk, vi hadde planer om å bruke "Viking te me dør" på Ålesund kampen (tror eg), men, pga minnemarkering før kampen, hadde det blitt feil. Derfor brukte vi "Ingen banker oss på stadioen" om igjen.

Klanen sin tifo er bra, men, de får bestilt inn alle bannere ferdig, så de trenge ikkje ha så masse dugnad som vi. Bruker ikke dette som unnskyldning, men det gjør saken litt lettere for dem.

fanten
25-06-2008, 19:05
vaffel og lemonade salg... så kan vi etterhvert og få ferdig lagde ?

Nemenja
25-06-2008, 20:27
vaffel og lemonade salg... så kan vi etterhvert og få ferdig lagde ?
Det er vel kanskje ikkje rett måte å gjør det på, men ser poenge ditt :)
En annen mulighet er å få enda flere folk til tifo gruppa så vi får gjort enda mer

Homer
26-06-2008, 16:38
Meget godt forslag, du må bare huske hvilken mentalitet som bor i fleste parten av personene på de nevnte feltene. Dette blir nok bare en drøm, dessverre

Milburn
28-06-2008, 19:28
Tenkte egentlig på fanten når jeg skrev det innlegget. Men at vi har hatt mye gjenbruk i det siste, vet jeg ikke hvor du har ifra. I år har vi enda ikke brukt et banner eller noe annet to ganger. Unntaket er vikingdrakten som nesten brukes hver kamp.
Dere skriver jo selv at dere brukte samme banneret flere ganger:

"Vi har brukt banneret "Ingen banker oss på stadioen" mot Godset og motVIF. Vi brukte også bannere "Viking t me dør" mot Brann. "Viking t medør" strakk seg over e-f-g feltene, mens "ingen banker oss på stadioen"strakk seg over halve F feltet."

Milburn
28-06-2008, 19:30
Klanen sin tifo er bra, men, de får bestilt inn alle bannere ferdig, så de trenge ikkje ha så masse dugnad som vi. Bruker ikke dette som unnskyldning, men det gjør saken litt lettere for dem.
Tror du virkelig at Klanen ikke lager noe tifo selv?

fanten
30-06-2008, 04:26
eg vil isje virka negative eg vertfall

vil bare folk ska høra på sånne så deg....
herligt forslag

Nemenja
01-07-2008, 16:02
Tror du virkelig at Klanen ikke lager noe tifo selv?
Jo selfølgelig, men, håper og tror du tar poenge mitt