PDA

Vis full versjon : Velkommen til nytt forum!

aslak
31-07-2008, 16:49
Meningene har vært mange om PunBB. De fleste som uttalte seg syntes vel det ble litt kjedelig og begrensende. På den positive siden er det et ukomplisert og rimelig sikkert forum.

Uansett, nå har vi flyttet over på nye jaktmarker. Vi har oppgradert og installert Vbulletin, som jeg til og med måtte betale litt for.

Jeg satt i hele går for å lage et rimelig OK Viking-orientert theme som jeg er ganske fornøyd med, og jeg har lekt en del med de mange (for det er virkelig mange) mulighetene med det nye systemet. Jeg foreslår at de av dere som er mer enn middels interessert i å finne ut hva jeg snakker om tar en titt på vbulletin.com og leser litt der. Ellers er det jo bare å utforske og teste ut de forskjellige tingene.

Grunnfunksjonene bør de fleste plukke opp raskt, da de er mer eller mindre identiske med alle andre fora.

Post i denne tråden eller en mod eller admin hvis dere sliter med noe eller bare har spørsmål eller kommentarer.

Lykke til!

MacGyver.
02-08-2008, 22:05
Forumet så straks mye bedre ut nå, etter at du/dere skiftet til Vbulletin. Er det mulig å få en norsk forumversjon, som hvertfall jeg personlig foretrekker bedre enn denne engelske.

aslak
03-08-2008, 11:57
Jeg ser på det, men foreløpig virker det som en ganske stor jobb å få lagt til norsk språk (virker som man må sette opp hele forumet på nytt). Så fort jeg finner en norsk språkpakke som er bra og ikke så enormt omfattende å legge inn skal jeg fikse det.

MacGyver.
01-09-2008, 00:39
Og jeg må bare få nevne at avataren din, nyoghta, er helt genial!

aslak
06-09-2008, 21:37
Da har jeg oppgradert til ny versjon av vbulletin og lagt til norsk språk (velges i brukerprofil).