PDA

Vis full versjon : Vikinghordene 2011

vikingøst
18-10-2010, 13:46
Sesongen går mot slutten.
Viking har hatt en skuffende sesong med få oppturer og lite folk har møt opp på stadion.
Hva kan hordene gjøre bedre til neste gang?
Hva skal til for å være stolt over å være med i hordene?
Hvordan skal vi igjen klare å fylle busser /båter til bortekampene?
Hvilke ønsker har du?

Jeg foreslår at vi lager en SWOT- analyse på hordene:
Hvilke sterke sider har hordene?
Hvilke svake sider har hordene?
Hvilke muligheter har hordene?
Hvilke trusler har hordene?
Diskuter her:

Capo
19-10-2010, 00:26
Hvilke sterke sider har hordene?:

Jeg kan faktisk helt ærlig ikke finne noen spesielle sterke sider som Hordene har. Supporterklubben er alt for ustabile og leverer jevnt over veldig dårlig, om jeg skal finne en liten sterk side, så må det være at noen av lydtoppene er ganske bra. Men de fleste sangene dør ut kjapt, samt at godt over 60% på feltet er ikke med på sanger.

Alt for mye fyll på kampene, samt at jeg ikke ser noe klar plan fra styret om hvordan de har tenkt å drive Hordene fremover. Det største problemet man har i Hordene er at det ikke ser ut til at det finnes noen spesiel dialog fra fansen og styret. I de fleste supporterklubber deltar styremedlemmer på diskusjonsforumet og svarer på supporteres ytringer og meninger, samt går litt grunnleggende til verks ved å skrive om planer og målsetning, samtidig svare folk på det dem lurer på ellers. Her må det jobbes mye for å få et bedre forhold til hverande. Leder Geir Inge Fiskebekk sa til avisen at det ikke finnes noe forhold mellom Vikingspillerne og fansen, men det finnes ikke noe forhold mellom ledelsen og resten av fansen heller. Skjerpings!

Enorme muligheter har Hordene. Det må jobbes knallhardt for å rekturere flere unge medlemmer, er trossalt de som skal drifte supporterklubben videre de neste årene. Samt at det er snakk om å flytte Hordene til svingen mot langsiden neste sesong, og det kan slå positivt ut, så får vi vente i spenning og se om det kan løfte Hordene som supporterklubb. Jeg skal være såpass hoven at jeg vil påstå at Hordene bør satse videre på oss som står på rad 19 og 20, vi går nå under navnet F 19 Stavanger, noe som har med hvor vi startet vår nye gruppering og hvor vi har stått de to siste sesongene. Vi føler at vi er en drivkraft for Hordene, og har gjort en positiv jobb denne sesongen. Og akkurat det må Hordene jobbe videre med, for det har kommet flere nye sanger inn, samtidig at man har blitt kvitt mye av salmeversene og at det er mindre dødperioder enn hva det har vært før.

Ingen.

vikingøst
19-10-2010, 09:31
Hvilke sterke sider har hordene?:
De har p.t. ca 1500 medlemmer. Men de har ikke en supporterklubb som fungerer.
De har penger på bok og en god mann i Geir Inge.
De har nettverk og en hyggelig fast pub i Stavanger.

Alt er en god fest i hordene. Utrolig mange som er drita fulle og nesten sovner før eller under kampen. Enda verre på bortekampene.
For dårlig oppdatering på hjemmesiden.
Alt for dårlig dialog mellom styret og medlemmene.
Alt for mange som var med i Vikingbermen som fortsatt sitter å styrer og lite fornying.
Interne stridigheter.
Ingen supporterkultur i Stavanger.:(
Avlyser over 50% av turene. Er opplegget for dårlig? Alt for kort påmelding.
Svært lite tifo, trommer, flagg, ultrastendenser.

Mulighetene i Hordene er mange. Hordene har et stort område å finne Vikingfans på.
Jeg ønsker at vi skal se på de beste supporterklubbene å lære.
I klanen sitter du ikke på kamp. Da får du kjeft og blir bedt om å finne deg et annet sete.
Samme gjelder med sang og gjerne bekledning.
Hordene må få til en følelse av at man er stolt av å være medlem i hodene og at man får noe igjen for å være medlem.
De siste årene har det kostet 200 kr å være medlem og man har ikke fått noe for disse pengene, utover å få stå på hordenefeltet.
Hordene har mye penger på konto, hva med å bruke litt mer på tifo og liv?
Hvorfor ikke sette opp borteturer 3-4 måneder i forveien, så om kampen endres må hordene heller gjøre grep da.

Folk melder seg ut og ikke gidder å stå med Hordene lengre.
Oppstart av ny supporterklubb.
At Geir Inge slutter i Hordene. Få solide til å ta over.

Jeg var på Viking vs Lsk i år. Lsk var ca 50 fans og ca. 25 fra Ultras C feltet. De laget mer gang en resten av stadion. Trommer, flagg og felles sang.

Capo
19-10-2010, 11:36
Om du sier at Kanari-fansen kun var 50 fans, så må du ha vært dritings på kampen.

vikingøst
19-10-2010, 11:41
LSK var i år kun ca 50 stk. på bortekampen mot Viking. Satt selv på den siden og kjenner flere i LSK miljøet.

vikingøst
19-10-2010, 12:02
Caop!

Bommet med 24 stk:)

Viking – LSK: 74 (546 km)

Tipper det var 50 som var aktive av de + noen studenter og folk som måtte opp.

Link: http://brannbloggen.bergen360.no/-/bulletin/show/558131_antall-bortefans-i-tippeligaen-2010?ref=mst

Capo
19-10-2010, 12:07
Ah, beklager. Jeg leste feil, trodde du mente at du var på bortekampen. Derfor jeg reagerte med at de bare var 50 supportere!

vikingøst
19-10-2010, 12:19
Nei bortekampen skal jeg på!
Da er vi en god gjeng som bor i Oslo som skal på kamp.

Håper at folk fra stavanger tar turer for å se viking i sin siste bortekamp!

Nsb koster 299 kr pr- vei.

Da er dere i Oslo kl 13:56 og retur etter kampen kl 22.47.

Da får dere nok sove på vei hjem og kan gå rett på jobb:)

Link: http://www.nsb.no/category2734.html?departure=l1&purchase_form-from_station=STAVANGER&purchase_form-to_station=OSLO+S&purchase_form-time_departure=7&purchase_form-time_return=19&purchase_form-ticket_type=return&purchase_form-num_adults=1&purchase_form-cal_start_select=2010-10-31&purchase_form-cal_end_select=2010-10-31&purchase_form-cal_start_month=2010-10-31&purchase_form-cal_end_month=2010-10-31&return=l2

vikingøst
20-10-2010, 16:19
Se og lær:)

http://www.youtube.com/watch?v=eWIdkMXgP48&feature=player_embedded (http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3 DeWIdkMXgP48%26feature%3Dplayer_embedded&h=fef12)

Capo
20-10-2010, 23:30
Hvorfor satt du egentlig på andre siden mot LSK? Hvorfor sto du ikke med Hordene om du ønsker forbedringer? Og hva har vi å lære av UFC? Og du sier det ikke finnes tribunementalitet i Stavanger, da er det tydeligvis lenge siden du har vært på Hordene sitt felt.

vikingøst
21-10-2010, 10:50
Jeg bor i oslo og var hjemme. min familie og venner sitter på den siden, så derfor satt jeg der.
Jeg fikk mail av en på jobb nå, han sa det var 15 stk. bra folk som hadde dannet en liten ultrasgruppe i stavanger.
som jeg har forstått på deg, vil dere ikke gå under navnet ultras. dette er greit, håper flere er med neste år.

F 19 Stavanger vi er 5-6 i Oslo som ønsker å være med!

Tromme, flagg, banner, hettegenser:)

Forza viking!

Capo
21-10-2010, 12:56
Vel, hettegenser er ikke akkurat tingen man må gå i. For meg kan folk egentlig gå i hva dem vil så lenge de viser den rette mentaliteten.

0yvis
21-10-2010, 19:21
Har vært en tråd her tidligere om akkurat det samme. Bare å søke opp.
Kan gjenta det jeg skrev der med to enkle ord (tror jeg:P):
- Tilstedeværelse
- Synlighet

:)

Ultras
09-11-2010, 21:58
Capo:
"Samt at det er snakk om å flytte Hordene til svingen mot langsiden neste sesong, og det kan slå positivt ut, så får vi vente i spenning og se om det kan løfte Hordene som supporterklubb."

Capo, vet du noe mer om en eventuell flytting av Hordene og om det blir ståplasser i svingen?
Det er nok mange som vil vite dette før de fornyer sesongkortet.

Capo
10-11-2010, 00:20
Det har vært snakk om å flytte Hordene til svingen, men såvidt jeg forsto så var dette nå lagt på is. Så man får bare vente og se hva som skjer, hadde vært greit å vite snart om vi skal flytte eller ikke. Når det gjelder ståplasser vet jeg at det jobbes veldig hardt for å få dette til på det nåværende feltet om det ikke blir flytting.

Ultras
12-11-2010, 20:30
Min drøm har alltid vært at supportergruppen/gruppene kunne flyttet til motsatt sving, der hvor bortefansen nå står. Grunnen til dette er at denne svingen er delt inn i to nivåer, slik som på Color Line Stadion. Det betyr at vi alle kunne stått nede, uten at vi ødela sikten for de som satt på øverste nivå. Det ser utrolig mye mer mektig ut med stående supportere rett bak målet(igjen med Ålesund som eksempel). På TV-bildene fra Viking stadion er det jo umulig å se de bortgjemte stående supporterene. Jeg har selv diskutert dette med billettansvarlig i Viking. Han likte idèen, men det lar seg ikke gjennomføre på grunn av at den svingen også er reservert for de handikappede, og det ville blitt svært kostbart for Viking å flytte på dette.

Det enkleste hadde jo selvsagt vært å fått hele Felt E, F og G til å stå. Men det skjer vel ikke før den dagen vi spiller om seriegullet. I 2036 eller noe...