Vis full versjon : Hva skjer på supporterfronten neste år??
HaraldHaraldsen
08-11-2010, 10:56
Finnes det noen konkrete planer for kommende sesong hva angår å bedre det begredelige tribunelivet?
- Fjerne seter i områder som videre må defineres som stående og syngende plasser?
- Økonomisk tilrettelegging fra Hordenes side når det kommer til subsidiering av bortekamper ( er temmelig sikker på at Hordene kan ta seg råd til noe slikt med de ågerprisene dere har operert med over lengre tid ).
- TIFO-gruppen. Fremdeles død og begravet?
- Dedikerte forsangere, i flertall!! Etter at Brattelie la stemmebåndet på hylla har det ikke ( så vidt meg bekjent/erfart ) vært spesiellt ordnung muss sein på den fronten?
- Det siste punktet jeg kommer på i farten er vel mer en appell til den gjengse medlem av Hordene, men never the less et område hvor det finnes utrolig stort forbedringspotensial;
Prøv å skille mellom sosial flatfyll og det å ta seg noen øl for å yte maksimalt på tribunen!!!
Håper på en vesentlig bedre sesong, sportslig såvel som tribunemessig, kommende år.
Nikolaimeling
08-11-2010, 18:46
er helt enig med det du sier.
selv om jeg ikke er medlem i hordene, så står jeg med hordene hver kamp og blir med på hver sang de kan finne på.
Men det høres så slakt ut, og ujevnt over hordene. Og klappinga er ikke til og skryta over heller, og enda mindre når det gjelder TIFO/ flagg.
HELT klart at hordene er slakkeste supporterklubben i tippeligaen. Men jeg holder meg positiv og har tro på at neste sesong kan det slå skikkelig ann :D
Vi har noe på gang, så det er bare å vente og se.
HaraldHaraldsen
09-11-2010, 15:17
Vi har noe på gang, så det er bare å vente og se.
Har du/dere dialog med med tillitsvalgte i Hordene eller er det noe dere i firer-banden under kameraet koker i hop?
Nikolaimeling
09-11-2010, 20:46
Uansett hva hordene har på gang. Så sier jeg. lykke til :D og gleder meg til neste sesong :D
Noe av grunnen til Hordene sine manglende prestasjoner på tribunen skyldes styret. Geir Inge er en utrolig hyggelig og sympatisk kar. Men han er ikke noen tribuneleder, og det ser ikke
ut som om han er noe spesielt opptatt av tribunekultur heller. Han er mannen som kan organisere, ikke den som kan lede.
Fredrik har også gjort en strålende jobb som forsanger i mange år. Men på meg virket det som om han var lite åpen for nye idèer, trommer og nye sanger.
Den dagen Hordene presterer like bra når Viking taper som når de vinner, den dagen er Hordene blitt en bra supporterklubb. Både laget og Hordene har hatt dårlige resultater i år, med unntak av noen nye gode sanger som vi kan bygge videre på neste sesong.
Jeg setter min lit til at F 19 Stavanger kan bli med og revolusjonere tribunelivet i Stavanger. Da tror jeg det er viktig å snakke om seg selv som F 19 Stavanger og ikke som Viking Hordene.
Ryktet til Hordene i byen er fortsatt katastrofalt dårlig, og mange på Felt E, F og G begrunner sitt medlemskap i Hordene kun med at det gir dem billigere sesongkort. Hordene har et gigantisk imageproblem i byen.
Jeg tror at et F 19 Stavanger med 50 dedikerte medlemmer kan lage bedre liv enn et Vikinghordene med 1400 apatiske medlemmer.
En sterkere supportergruppe kan etter min mening også hjelpe Viking sine prestasjoner på banen.
Har du/dere dialog med med tillitsvalgte i Hordene eller er det noe dere i firer-banden under kameraet koker i hop?
Firerbandet? Det har vært en eller to kamper i år det har vært dårlig oppmøte, utenom det har vi vært opp til 10 stk ++.
HaraldHaraldsen
10-11-2010, 09:35
Ultras.
Jeg er tilbørlig til å dele hovedpunktene dine i beskrivelsen av G.I. og F.B., men mener det er mer nyansert enn hvordan du velger å beskriver det.
En supporterleder som tilbringer mesteparten av tiden på kamp til å selge pølser og brus i kiosken er ikke det aller mest ønskelige, men som du nevner så tror jeg også at organisatoren Geir Inge er en aldri så liten velsignelse for Hordene, han skulle kanskje blitt belønnet med tittelen Driftssjef ?
Når det kommer til utsagnet ditt om F 19 Stavanger og deres uforløste potensial er det et par ting jeg er totalt uenig i.
For det første.
På generellt grunnlag bør det ikke eksistere èn/eller flere grupperinger innad i Hordene, da all erfaring fra lignende situasjoner tilsier at det fort kan skape uro og splittelse.
F 19 Stavanger bør heller gå aktivt i dialog med Hordene ( eller omvendt selvfølgelig ) i den hensikt å gi Viking den supporterklubben et storbylag fortjener.
Per dags dato. Dette er flaut å si, men desverre nødvendig, så har du rett i at de nevnte femti dedikerte kan lage bedre stemning enn resten av kortsiden.
Det er jo blitt opplevd flere ganger denne sesongen, og da har de åtpåtil operert med antall på maks ti stk..
Vi gjør ikke noe som er ulovlig, og retter oss etter reglene Hordene har satt på tribunen. Når det er sagt, folk som har ønska oss dit peppern gror for bare 2 år siden, men som nå lovpriser oss og vil se at vi blir en undergruppering sier sitt. Det har i MANGE år nå blitt snakk om bedringer, men det skjer ikke. Jeg har heller ikke tall på hvor mange ganger jeg har hørt folk si at de ikke står med Hordene før de har en undergruppering. Vi er en kompisgjeng nå hvor alle kjenner alle veldig godt, og vi vil mer enn gjerne ha med nye folk etterhvert, og heller vokse oss store og gjør en tribuneinnsats som er Stavanger og Viking verdig, på lag med Hordene.
Ultras.
Jeg er tilbørlig til å dele hovedpunktene dine i beskrivelsen av G.I. og F.B., men mener det er mer nyansert enn hvordan du velger å beskriver det.
En supporterleder som tilbringer mesteparten av tiden på kamp til å selge pølser og brus i kiosken er ikke det aller mest ønskelige, men som du nevner så tror jeg også at organisatoren Geir Inge er en aldri så liten velsignelse for Hordene, han skulle kanskje blitt belønnet med tittelen Driftssjef ?
Når det kommer til utsagnet ditt om F 19 Stavanger og deres uforløste potensial er det et par ting jeg er totalt uenig i.
For det første.
På generellt grunnlag bør det ikke eksistere èn/eller flere grupperinger innad i Hordene, da all erfaring fra lignende situasjoner tilsier at det fort kan skape uro og splittelse.
F 19 Stavanger bør heller gå aktivt i dialog med Hordene ( eller omvendt selvfølgelig ) i den hensikt å gi Viking den supporterklubben et storbylag fortjener.
Per dags dato. Dette er flaut å si, men desverre nødvendig, så har du rett i at de nevnte femti dedikerte kan lage bedre stemning enn resten av kortsiden.
Det er jo blitt opplevd flere ganger denne sesongen, og da har de åtpåtil operert med antall på maks ti stk..
Det at lederen står i kiosken under kamp ville vært uhørt og latterliggjort i de fleste land. Nettopp derfor
trenger Hordene en ny og ekte leder, mens G.I kan ta seg av det organisatoriske.
Grunnen til at jeg mener at F 19 Stavanger bør profilere seg under dette navnet er fordi dette er noe nytt og spennende som ingen har fordommer mot. Det går f.eks ikke mange ukene mellom hver gang noen skjeller ut Hordene på baksiden av RA. Det er selvfølgelig latterlig at enkelte som sitter på langsiden og holder kjeft skjeller ut de som prøver å lage liv, men det sier jo litt om Hordene sin lave status i byen.
Jeg er ofte på ulike stadioner i Italia. Der er det lag med et snitt på 15-16 000 som har opptil 200 ulike supportergrupper. Og det funker som bare det! De avtaler plassering, bytter på å starte rop, hjelper de andre gruppene sine sangforsøk og samarbeider om borteturene. Så når lag med tilnærmet lik snitt som Viking klarer å operere med hundrevis av ulike grupperinger, så kunne Viking fint fungert med to stk.
Som Capo sier så vet jeg at det er svært mange som er interesserte i å bli med i en ny gruppering og som har gitt opp Hordene.
vBulletin® v4.0.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.