PDA

Vis full versjon : Viking 2012 - Den lange Vikingtråden, alt som ikke trenger en egen tråd.

aslak
06-01-2011, 16:19
God nyttår (litt forsinket) folkens!

Hvilke ønsker har dere for 2011? Først og fremst relatert til Viking ;)

Jeg hørte rykter om at det kommer storskjermer i år mot slutten av forrige sesong. Noen som har hørt mer om dette?

Sportslig skulle jeg ønske Østenstad ikke var fullt så interessert i å selge spillere og heller forsterket troppen.

jowki91
07-01-2011, 22:34
Sportslig skulle jeg ønske Østenstad ikke var fullt så interessert i å selge spillere og heller forsterket troppen.

Helt enig, men det hjelper svært lite når det ikke fins penger til å kjøpe brukbare spillere for.

Ønsker for 2011 hmm.. Må vel være både cup og seriegull, men ønskene mine har en lei tendens til å bli ganske motsatt, spesielt når det gjelder Viking. Ellers så ønsker jeg at vi får inn et par brukbare forsvarsspillere som kan få opp konkuransen litt på de plassene. Resten av posisjonene synes jeg vi er ganske godt befolket med gode nok spillere. Forventer at vi klarer en topp 6 plassering og kvart/semifinale i cupen. Får vi det, vil jeg se på 2011 sesongen som velykket, og forlenger Hareide kontrakten etter det tror jeg vi kan begynne å kjempe om topp 3 og europa spill igjen.

Nikolaimeling
08-01-2011, 00:20
hvorfor kan du ikke bare begynne og tenke at vi rykker ned, og ryker etter første omgang i cupen ?
kansje resultatet blir motsatt da også :D
men vær så snill og ikke tenk sånt, for jeg tviler det fungerer :P

Kenneth
09-01-2011, 02:01
2011 har så vidt begynt, og det har allerede skjedd mye i tippeligaen. Eller mye blir vel å ta litt i, men litt skjer det i alle fall. Viking har signert rutinerte Sæternes og har allerede besluttet seg for og ikke å fortsette forhandlingene med Gislason. Men er dette nå så lurt? For hvis man ser på kampene som han var med å spille, vil man se at resultatene ble betraktelig bedre med han på banen. 7 seire, 3 uavgjort og 1 tap. Altså 7 av Vikings 10 seire i 2010 var med Gislason på banen i en eller annen form, enten fra start eller som innbytter. Riktig nok var det ikke alltid fin spill når de vant, men hva har det å si hvis man snur 0-2 til 3-2 borte mot Stabæk i “deres” nye storstue. For vi som følger Viking forventer nesten at de skal både vinne og vinne med stil.
Men i den moderne fotballen er det ikke finspillet som sikrer seirer, bare se på Rosenborg eller det beste eksempelet i denne sammenhengen, det Norske fotball-landslaget. Men uansett, det virker som at Viking er inne i et generasjonsskifte, hvor Ødegaard og de “eldre” spillerne forsvinner sakte men sikkert ut og nye og yngre spillere som de Lanley og Berisha kommer inn.

Og jeg tror faktisk at vi kommer til å tjene på dette, både kortsiktig og ikke minst langsiktig.
For i siste kamp hjemme mot Kongsvinger kunne man se at disse spillerne hadde MYE inne og til tider ydmyket kongsvinger spillerne. Kanskje får vi også selveste Andreas U. Andersen og tilbake i form før neste sesong, fordi vi trenger noen som kan legge inn skikkelige innlegg.
Neste sesong kan vi kanskje håpe på en formasjon noen lignende denne:

(4-3-3)

JARSTEIN
-
SIGURDSSON
GISLASON
STEENSLID
SKOGSEID
-
BJARNARSON
SOKOLOWSKI
DANIELSEN
-
BERISHA
INGELSTEN
DE LANLEY

Benken: Østbø, Høiland, Nevland, Andersen, Bertelsen.

Det er i alle fall det jeg sitter igjen med etter årets sesong, og håper at Hareide prøver ut ulike formasjoner og kombinasjoner av spillere (deriblant denne). Hvis han får dette systemet til å fungere, tror jeg det vil fungere veldig bra fordi spillerne utfyller hverandre veldig bra og i tillegg er det ikke et alt for gammelt eller for treigt lag. En av de eneste svakhetene jeg kan frem peke vil være farten til Gislason, men slik som de løste det i fjor var jo eksemplarisk.

Så jeg håper at Viking skjønner at han er og blir en viktig spiller og gjør alt de kan for å hente han (har lest at de holder døren oppe enda). Men uansett forutsetter det jo at alle spillerne blir og at Fillo forsvinner ut, fordi han ikke lenger er interessert å spille for oss, og Viking er et lag for spillerne skal ofre blod, svette og tårer for den hellige mørkeblå drakten.
Samtidig har for eksempel Vålerenga signert Fredrik Stoor, som Viking ønsket seg i fjor sommer. Og Molde har også store ting på gang med Solskjær og store penger pumpet inn i systemet der. Og det gjør jo sitt til at nivået sannsynligvis må økes. Men jeg håper og tror på en bedre sesong i 2011. Kanskje også en blant de 4 beste?

Kenneth
10-01-2011, 18:08
I dag ble det endelig bekreftet: Viktoria Plzen kjøper Martin Fillo tilbake, etter kun tre år i utlandet.

Det nevnes ikke noe pris eller noen ting, men håper at Viking tjener litt på dette her slik at man kanskje kan bruke det til forsvars kjempen eller å spare dem for å bevare den gode økonomi.

Hva synes dere?

0yvis
11-01-2011, 12:40
Ønsker god og underholdende fotball. Var tidvis svært fornøyd med hva vi viste på bortebane i år, selvom poengfangsten ble strippet ned av personlige feil. Men hva så?
Ønsker også innsats som i kampen mot Stabæk (borte) hvor vi slo tilbake og vant kampen 3-2 etter å ha ligget under med 2(?). Det er virkelig kamper som det man lever for :)
Ønsker også å se generell innsats fra samtlige, og vil se unge spillere mest mulig. Hva så om vi er middelhavsfarer noen år, for så å ta tippeligaen med storm med lokale spillere som har fått noen år i TL og har erfaringen som da skal til? :D

0yvis
11-01-2011, 12:43
Ikke for å plage deg, men Gislasonpratet er jeg ganske lei av. Viking prøver faktisk det de kan for å hente han, men blir han for dyr så blir han for dyr. Det er ikke noe man kan gjøre.
Håper heller de finner noen unge (gjerne lokale) som etterhvert kan bli som gislason ;)

0yvis
11-01-2011, 12:44
Greit nok. Så lenge han ville hjem så er det ikke noe man kan gjøre. Han ble heller aldri den gigantsuksessen vi håpet han skulle bli.
Han viste at han kan fotball, men han prøvde for hardt virket det som.
Og dessverre gir ikke 3-4 mill oss noe særlig til erstatter heller :\

Kenneth
11-01-2011, 23:40
Joda, men hvis du ser hvordan viking presterte på banen med han, så er det vanskelig å overse han...

De har jo sagt at de fortsatt holder døren åpen for han, så de kan jo bruke mill'ene fra fillo salget til å finansiere lønnen hans :)

Men hvis det skal være noen lokale gode spillere med erfaring, så er det jo ikke så mange andre enn Hangeland og tildels Bjørdal...
Men, som du sier, så bør man forberede seg på at han ikke kommer også heller ta det som en bonus hvis han faktisk gjør det.

jowki91
12-01-2011, 00:35
Og dessverre gir ikke 3-4 mill oss noe særlig til erstatter heller :\

Jeg ville nå tro at 3-4 millioner, eller 4-5 som det også nevnes, kan åpne for innkjøp av en spiller som kan gå rett inn på laget og forsterke i dagens fotball økonomi.

Men ellers, helt greit at Fillo ble solgt. Skulle gjerne hatt han med videre, men når en spiller ikke vil spille for klubben, vil det over tid virke inn negativt på resten av troppen, og ingenting godt kommer ut av det. Nå håper jeg Viking får tak i to nye spillere, en høyreback og en midstopper.

ALEV
12-01-2011, 11:34
Syns det er synd han ble solgt. Han var en av de virkelig gode spillerne på laget, selv om han ikke fikk vist det i alle kampene. Håper han lykkes i Plzen, og får bedre suksess enn han hadde i Viking, for det er han god nok til! Takk for alt og lykke til, Martin Fillo!

steffenviking
12-01-2011, 18:57
Helt enig, men det hjelper svært lite når det ikke fins penger til å kjøpe brukbare spillere for.

Ønsker for 2011 hmm.. Må vel være både cup og seriegull, men ønskene mine har en lei tendens til å bli ganske motsatt, spesielt når det gjelder Viking. Ellers så ønsker jeg at vi får inn et par brukbare forsvarsspillere som kan få opp konkuransen litt på de plassene. Resten av posisjonene synes jeg vi er ganske godt befolket med gode nok spillere. Forventer at vi klarer en topp 6 plassering og kvart/semifinale i cupen. Får vi det, vil jeg se på 2011 sesongen som velykket, og forlenger Hareide kontrakten etter det tror jeg vi kan begynne å kjempe om topp 3 og europa spill igjen.
..

veldig bra svar. er enig i 5-6plass er innenfor realiteten. men blir egentlig ikke fornøyd med det.. håper på ihvertfall medalje (men så eg jeg veldig godtroende og då). er veldig fornøyd med angrepet og midtbanen mistet fillo men har nisja,birkir,andi, tomasz,berisha og de lanlay.. er 4 veldig gode spillere og 2 spennende spillere der.. nå blir vel steenslid solgt. Syntes det var vannvittigt kjipt med en gang. men Bjørn Andersson virker spennede http://www.youtube.com/watch?v=qmpaNLxDkfE

er vel ikke så veldig skråsikker på en altfor høy plassering for viking men hvem vet.. uten skader og med litt medvind vinner vi fort hele skiten ;)

steffenviking
12-01-2011, 19:10
ehrm.. jarstein
skogseid-anderson-indi-berti
andi-soko-birkir
nisja-nevi-ingelsten

innb. falch-berisha-de lanlay-ødegaard-cll-sæternes
?

eller litt usikker på nisja/de lanlay.. liker nisja på sitt beste er han veldig god. har fortsatt troen på ødegaard.. på sitt beste er han i første elleveren.. men har mistet litt form/selvtillit tror viking kan bli spennede i år.. vi får se...

håper hareide blir noen år til synes viking spiller bra fotball under fridtjofs ledelse. mye stang ut og skader ødela en del i fjor

lykke til viking gjør meg stolt hilsen en siddis i oslo ;)

steffenviking
12-01-2011, 19:11
biter ifra seeg i år.. viste i de 2 siste kampene at han har noe på en fotballbane å gjøre :)

keegan
15-01-2011, 20:41
2-1 mot Brann var i alle fall en god start. Arild Østbø kan steppe inn for Jarstein. Landu Landu for Skogseid. de Lanlay for hvem som helst, og Berisha like så. Og så kan godt Björn Andersson og Ville Koskimaa vise seg å være stoppere som styrker forsvaret. Rett vei, synes jeg.

aslak
16-01-2011, 10:22
Har troen på Berisha i år. Han kommer til å bli stor.

aslak
19-01-2011, 13:18
Registrerer at vi sliter med å stille lag til treningskampene de neste dagene fordi vi har Sigurdsson ute med skade. Jeg kjenner at jeg får lyst til å rive meg litt i håret over at vi tilsynelatende er så opptatt av å spare penger at vi rett og slett ikke har nok spillere i troppen. Man kan argumentere med at det ikke er så viktig siden det er snakk om treningskamper, men jeg kjøper ikke helt den. Det må da være viktig for laget at vi får spilt inn en fast forsvarsfirer i stedet for å måtte spille med folk vi låner fra Randaberg og Sandnes?

0yvis
20-01-2011, 13:46
Er vel litt spesielt akkurat nå som vi har solgt og ikke kjøpt. De forhandler jo såvidt jeg vet med en midtstopper (-helst høyrebent) så forventer at det kommer inn minst 1 som styrker der.

Regner jo med at innen februar så er laget omtrent satt, så om dem får 15 dager mindre å drille en bakfirer på, bør det alikevel ikke ha noen betydning-

Viking666
20-01-2011, 16:23
Reginiussen vil hjem til Norge. Hadde passet bra for Viking og fått han inn, selv om det er et langskudd.

eaarre
20-01-2011, 16:23
Til alle Viking-supportere: Jeg har startet en ny blog om fotballdrakter. Siden jeg holder med Viking, blir det en del Viking-stoff der. Som n, når jeg har sett på mulige tredjedrakter for våre mørkeblå! http://draktbloggen.wordpress.com

aslak
01-02-2011, 11:09
Fantastisk hvis Viking hadde stilt med så rene drakter. Dessverre ser jeg ikke for meg at det noen gang vil skje. Satt og så sånn halvveis på Chelsea kampen på søndag og tenkte at de bortedraktene hadde vært kanonfine i mørkeblått (men nå har jo ikke Viking adidas lenger da).

eaarre
23-02-2011, 14:42
Har blogget om Vikings bortedrakter i 2007, som faktisk var reklame-t-skjorter: http://draktbloggen.wordpress.com/2011/02/23/da-vikings-bortedrakt-var-en-reklame-t-skjorte/

aslak
15-08-2011, 11:10
Trond Olsen gjorde sin debut i går. Hva synes dere? Jeg fikk et positivt førsteinntrykk. Han jobbet hardt og kom til mange innlegg fra kanten sin. Dessverre var det ingen spiss på banen som kunne omsette dem til mål. For å sitere noen på raden bak meg: "Han er jo eks-Rosenborg spiller, så han er vant til at det er folk i feltet når han legger innleggene sine". Hvis han fortsetter med samme arbeidsmoralen tror jeg det kan bli riktig bra når han blir bedre kjent med resten av spillergruppa.

aslak
23-11-2011, 01:52
Veton Berisha var visst nøkkelspiller i kveld (på G17-landslaget):

http://www.dagbladet.no/2011/11/22/sport/fotball/landslaget/norge/19126037/

aslak
23-04-2012, 14:13
Jeg må innrømme at jeg synes det er litt tøft at Viking kjører man-marking. Noen som vet når vi begynte med det? Var det når vår spanske venn tok over som trener?

Trond
23-04-2012, 23:33
Jeg har iallfall ikke hørt noe om det før i år, så jeg tror det er noe de har kokt opp i vinter. Godt mulig det er Ruiz' verk. Syns også å merke at enkelte fotballeksperter på tv har sansen for det. Håper det virker også etter at de andre lagene får tilpasset seg. At det ikke bare er effektivt en periode fordi norske lag ikke er vant til å spille mot det.

aslak
29-04-2012, 14:36
Etter i går så kan vi vel konkludere med at Viking heller ikke er vant til å spille med det.