PDA

Vis full versjon : Ka me trenge for å ble et topplag

Mørkeblått
24-10-2008, 18:17
Jada, eg vett at Viking e ein av de gamle store, me har økonomien på plass og høgt tilskuertall. Det einaste eg me mangle, det e skikkelige supporterkultur.

Eg vett at Vikinghordene prøve og prøve, men det e vanskelig å få heila kortsiå te å stå og synga. Me nærme oss sesongslutt, og me har klart oss rimelig greit på banen i forhold te brann, VIF, LSK osv.

Kver gang eg e på kamp, så har eg lyst te å synga med hordene. Eg og kameratene mine sette oss ofte på felt F, så nærme hordene så muligt. Men det e liksom ein ting så gjørr at det ikje "går" an å synga med. Alle sitte jo?! For folk så gjennom ein årrekke har stått i Hordene og skapt liv, så e det kanskje ikje så lett å forstå den barriæren. Når eg e heldige og finne ein plass kor eg kan stå med hordenen, då synge eg høgt og uavbrutt uten at det føles galt.

På tromsø-kampen bestemte me oss for å prøva å gjørr ein liden forskjell. Me reiste oss skjøl om me satt 5 rader forran de frammerste hordene. Me mestemte oss for at me sko stå, samma faen ka. Og gjett om de rett bag oss stod heila andre omgang og. Smilte og va formøyde. Ka om hordene gjorde någe sånt? Samla ei gruppa på 10-20 stykk så ska stå foran nesten alle på det midterste feltet på kortsiå? Då må de jo reisa seg de andre om de vil se någe! Synga komme de t å gjørr og.

Elske Viking. E et høydepunkt i ugå å verr på kamp. Kanskje Hordene kan forbedra opplevelsen ennå merr med et sånt tiltag på søndag mot HamKam? Ikje grill meg nå, husk at dette e bare et forslag! :)

Storhaug
25-10-2008, 17:36
I utgangspunktet en god idè du kommer med her. Selv om jeg kunne ønsket at fremgangsmåten kunne vært noe annerledes. Foran neste sesong burde hele feltet bli ståplasser. Dersom den harde kjernen av syngende supportere hadde trukket ned en hel del rader så ville dette automatisk ført til at flere måtte ha stått.

Dette er ikke noe man bare kan gjøre før en kamp. Mange har hatt sitteplasser på feltet i noen år nå, og de har kanskje ikke noe ønske om å stå, men dersom man kun subsiderer stående plasser for Hordene ville det nok ført til et av to scenarioer: Enten ville man bare blitt kvitt en god del "gratispassasjerer", som måtte ha funnet nye "normalprisede" plasser, eller så ville man fått flere syngende, stående supportere. Personlig tror jeg det ville blitt en kombinasjon av disse scenarioene, der endel ville reist seg og endel ville måttet overlate plassen sin til andre.

Jeg vil påstå at det er rimelig etablert i supporterkretser at terskelen for å bidra vokalt er mye mindre dersom man står i gruppe, enn om man sitter på sitt eget "isolerte" sete.

Jeg kan ikke for alt i verden forstå hvorfor Viking skal subsidiere seter for sittende "medlemmer" av Hordene og dette bør definitivt være et grep man innfører før neste sesong.

Mørkeblått
25-10-2008, 21:21
Ja, hordene gjørr ein god jobb med sang of TIFO, men å ofra oversikten for å få opp stemningen, det syns eg hordene må konne få te. Det e sikkert kjipt å måtte sei farvel te den nydelige udsikten, men herregud for ein stemning det hadde blitt. Ver så snill å prøv dette, vikinghordene, eg e heilt øvebeviste om at det komme te å funka. Hadde vert så deiligt hvis det hadde blitt "standard" at alle så oppholde seg på E, F og G står heila kampen... :o

EDIT: Det du seie om at de så har kjøpt sesongkort ikje vil stå, eg tror ikje så mange protestere hvis de e flerre så vil stå enn sitta. For det e det. Samtidigt så e det alltid ledig på någen av de frammårste setene, de esje tatt opp av sesongkort.
Hordene sko hatt de frammårste setene fra neste sesong, men eg e redd for at de så e høgåre oppe i systemet ikkje tør å ta i brug så drastiske tiltag.

aslak
28-10-2008, 12:18
Det beste hadde vært om Vikinghordene hadde fått med Viking på at "på F-feltet står man". Det sagt, man kan selvfølgelig sitte om man vil, men du skal på en måte forstå at det kan godt hende de foran deg står, så det er poengløst, og det skal heller ikke kjeftes på de som står. Man trenger forsåvidt ikke få med Viking på det heller. Hvis vi gjør som det blir foreslått her, og sprer litt stående horder rundt på F-feltet, så må jo nødvendigvis resten også stå for å se noe :)

Et annet sted på forumet blir det nevnt at det kan være en god ide å spre små grupper med syngende supportere rundt på kortsiden. Det er noe jeg har støttet i flere sesonger og jeg tror det vil ha en øyeblikkelig og merkbar effekt. Det er nok mange som gjerne vil være med å synge og stå, men som ikke tør å gjøre det helt på egen hånd.

Mørkeblått
30-10-2008, 20:08
Enig. Masse lapper fyste hjemmekamp neste år på felt E, F og G, om at kortsidå egentlig va meint som en ståande seksjon + ein oppfordring te alle på kortsiå om å stå og synge med på alle sanger de kan. Det kan ha ein effekt. Når det oppfordres te å stå bler det så du seie, ein norm at ingen sutre for det.

Någen høgt oppe i systemet så har guts te å gjennomføra det her...?

EDIT: Ånei.. det e hordene me snakke om..

Bambusjens
13-05-2009, 01:28
Enig. Masse lapper fyste hjemmekamp neste år på felt E, F og G, om at kortsidå egentlig va meint som en ståande seksjon + ein oppfordring te alle på kortsiå om å stå og synge med på alle sanger de kan. Det kan ha ein effekt. Når det oppfordres te å stå bler det så du seie, ein norm at ingen sutre for det.

Någen høgt oppe i systemet så har guts te å gjennomføra det her...?

EDIT: Ånei.. det e hordene me snakke om..

Hordene blir aldri større sånn d e nå.stadion er lagt dg for håndballkampar.E der sete,ja då sette di dafne vikingkroppane seg ner på di.