Vis full versjon : Tifo 2009
Nå nermer vi oss sesongstart både på banen og tribunen. Derfor har vi også igjen blåst liv i tifoen og fått lagd en god del planer klare til sesongen.
I år har vi store planer for tifo på stadion innkludert en tifo som nok blir blandt de største på Viking stadion noen gang. Men jo mer vi planlegger og jo større vi vill ha det jo mer arbeid blir det. Dermed trenger vi i tifogruppen som alltid nye folk. Dette gjelder til arbeid både på kampdager og ellers der vi maler, syr, stifter, flagger osv.
Dersom du er intressert hadde det vert kjekt om du hadde sendt meg en PM eller tar kontakt med hvem som helst av oss i Tifoen.
Ellers er det alltid kjekt med ris, ros og gode forslag, så ikke nøl med å sende eller skrive denslags heller. Ha en god tribunesesong;)
Edit: kan også ta med at vi har meget stor bruk for noen som kan sy, eller som i det minste vet hva som er opp og ned på en symaskin.;)
Jeg ønsker meg et nytt banner med teksten "Blått blod på tronen" Den likte jeg godt, trist at det ikke gikk an å bruke den omigjen. Kom igjen da, lag en ny!!?!
Hehe, vi hadde jo ett helt identisk banner i fjor bare med påskriften "Viking te me dør". Liker heller ikke å bruke ting for mange ganger, vertfall ikke dersom vi skal lage noe identisk fra grunnen av to ganger, men vi har notert i fra flere at det er ett ønske.;) Kanskje siste kamp med gullsermonien?
Har foreslått dette her før, selv om dette sikkert er utrolig vanskelig å få til så er dette mitt største ønske rundt hele Tifoen i år, det hadde vært så sinnsykt kult og fått til noe lignende:
http://www.youtube.com/watch?v=U5wZUS3F-wY
Vi diskuterte faktisk den videoen under planleggingen. Det store problemet her er vell helst å få folk på tribunen tidlig nok og ikke minst å få det utrolig tafatte publikumet til å delta. Men det er en som skal prøve å tegne ett utkast til noe liknende så får vi se om det blir gjennomført.;)
Det er bra, jeg gleder meg!:)
Vikingboy_89
07-03-2009, 12:27
Er det noen spesielle planer for TIFO på bortebane?
Vi har tenkt å vertfall ha ett banner på bortebane. Eneste er at vi ikke helt har klart hva vi skal ha. De aktuelle kampene er forøvrig borte mot brann og start.
Vikingboy_89
07-03-2009, 18:32
Ok. Skal dere fortsette å bruke flagg o.l på bortekamper også denne sesongen?
Flaggene brukte vi fjor på hver bortekamp der noen i tifoen var til stede og vi hadde mulighet til å ta de med oss.... Det kommer vi til å gjøre også i år;)
Forøvrig en annen ting med disse flaggene. Bare lurer hvorfor det stort sett er ingen som er villige til å stå med ett flagg i 2 min hver kamp. Utrolig frustrerende at vi i tifoen skal bruke så mye tid som vi gjør på å spørre folk.;)
fantavigå
18-03-2009, 20:36
Ingen som har bilder av tifoen mot Odd ?
Har desverre ikke bilder ,men det var ett veldig lite banner med bilde av hordemaskoten og påskriften "ingen baker oss på stadion". En veldig forsiktig og liten start på tifoåret ,men vi kommer sterkere tilbake mot start. ;)
Har desverre ikke bilder ,men det var ett veldig lite banner med bilde av hordemaskoten og påskriften "ingen baker oss på stadion". En veldig forsiktig og liten start på tifoåret ,men vi kommer sterkere tilbake mot start. ;)
"Ingen baker oss på stadion"? Hm. Får da inderlig ikke håpe det.
"Ingen baker oss på stadion"? Hm. Får da inderlig ikke håpe det.
Men om det nå stod "Ingen baker oss på stadion" så er i det minste riktig :)
fantavigå
19-03-2009, 14:54
Sto under tifoen selv så fikk ikke sett den da. Men fikk et glimt av den på TV og den så jævli fet ut. Litt liten men fet. Noen må jo få bekjente på langsidene til å knipse bilder eller noe slik at man kan nyte dem i ettertid. Lage en topic der bildene legges ut.
Til kampen mot start har vi nå den siste tiden holdt på å forberede det største tifoarrangementet på Viking stadion noen gang. Men for at alt skal gå bra er vi avhengige av at _alle_ som har noe på plassen sin bruker dette. Er sinnsykt surt å se større arbeid bli ødelagt begrunn av personer som bare ikke gidder. Men så bra som det til tider har gått før reiner vi med at alle også denne gang deltar.
Ellers driver vi samtidig på med forberedelser til det neste store arrangementet som også(etter planen vertfall) skal bli meget stort. Som vanlig når vi lager til tifo går det sinnsykt mye arbeid med, blant annet har vi manuelt med vanlige stiftemaskiner satt 10 000 stifter og sydd noen hundre meter.
Siden dette er veldig mye arbeid trenger vi alltid flere folk både til dugnad og på kampdager. Dersom du har lyst til å bli med på dette hadde det vert kjekt om du sender meg en PM her på forumet eller en mail til tifo@vikinghordene.com
På forhånd takk til alle som deltar på lørdag!!
fantavigå
01-04-2009, 00:14
Få noen til å ta bilder på lørdag da for Guds skyld :)
Hehe, vi har tatt lærdom av tidligere feil å fått en fotograf på plass.
Men med hele 4000 ledige billetter i går begynner jeg å bli veldig skeptisk til hvordan dette skal gå i det hele tatt....
fantavigå
02-04-2009, 14:29
De selger ikke billetter på nett. Ikke back ut nå, det kommer nok mange skal du se.
Blir nok solgt en del frem mot kampen ja..
Seal Kay
02-04-2009, 16:19
Ikke røpe for mye nå du! Tifo skal være hemmelig, vet du.
fantavigå
02-04-2009, 17:04
Danielsen har vært vikinggutt siden han var 13 år men har ikke egen sang. Det er rett og slett katastrofalt. I den anledning blar jeg opp min nykomponerte.
til denne melodien
http://www.youtube.com/watch?v=THt5u-i2d9k
HAN KRIGE OG STÅR PÅ - FOR DE KVIDE OG DE BLÅ
ANDRE DANIELSEEEN - DANIELSEEEN
JA HAN GIR ALDRI OPP - HAN RIVJERNET VÅRT
HAN DER DANIELSEN - DANIELSEEEEN
krige og står på - kvide og de blå
gir aldri opp - rivjernet vårt
det rimer så lekkert så. Synes han fortjener ein sang og teksten passte glimrandes!
Det var faktisk tøft:P men kanskje det blir litt vanskelig å få med mange på den sangen ?
fantavigå
03-04-2009, 14:24
Hmm, teksten er ihvertfall ikke vanskeligere enn Soko og Pereira sangene :)
Finnes det bilder fra tifoen i kampen mot Start?
Hvor ble det av det "Vanvittige bra tifoshowet" Hordene lovet i går?
Etter som jeg har fått med meg har vi ikke lovet noe ekstraordinært show på 16 mai.
"Det har vært enorm interresse for båtbilletter 16. Mai. 2 båter er allerede utsolgt. Enda en ekstra båt er nå klar. Bestill båtbillett, og bli med på et fantastisk Viking-vorspiel på Beverly. Det blir blant annet et vannvittig bra tifo-Show!!"
Ikke for å trekke i dere. Men hvorfor var det egentlig ingen tifo i går? 16. Mai er jo en ypperlig dag å ha tifo på siden det er fulle tribuner, her kunne man hatt mosaikk på langsidene eller rett og slett gått for stripes.
Hmm, aner ikke hvem som har skrevet det, faktisk første gangen jeg så det nå. Grunnen til at det ikke var noe spess i går? Mangel av folk,,,,,, håpløs unnskyldning, og det burde vert bedre, men håper at vi skal "ta oss inn" utover sesongen. Ellers angående mosaikk, det kommer nok til å bli en stund til neste gang det blir noe av på langsiden, men en gang kommer det tilbake. Grunnen til dette er rett å slett fordi folk ikke holder opp arkene. Hadde vi fått folk til å holde de opp hadde det blitt mosaikk omtrent annenhver kamp;)
Ser den. Virker som om det er svært vanskelig for folk på stadion å holde arka opp, selv om de får informasjon om hva de skal gjøre. Hjelper heller ikke at folk er så dritings på Hordenefeltet at de bruker arka til å lage papirfly istedenfor. Tifo er en vakker ting på tribunene, men man blir ikke god på det over natta. Men jeg tror at man har en større utfordring i Stavanger enn hva man har i resten av Norge, folk er litt kjedelige her og redd for nye ting de ikke har peiling på hva er.
Faktisk ganske utrolig at det gikk som det gjorde i startkampen. Stod innstuksjoner på nesten hvert ark, vi gikk rundt å snakket med folk, speaker sa hva folk skulle gjøre og vi sto en oppe på gjerdet forann hvert felt når det kom til stykket. Resultatet var at ca halvparten holdt arka opp. Dersom noen har tips til hvordan vi skal få til dette så tar vi i mot dem med takk:). Stripes som du nevner Capo, plastrull du mener?
http://home.online.no/~s-stryni/TIL/TIFO/tifo-gif-01.jpg
Det er stripes. Er utrolig greit å bruke det om man skal ha et mønster, så kan man dekke til sidene med stripes i klubbens farger som passer til bannere/OH'en tifogruppa lager. Men jeg tror dessverre at dette ligger langt frem i tid i Stavanger, sist gang det ble prøvd ble det bare rot av det fordi folk drev å dro i dem.
Det beste tipset jeg kan gi deg/dere er å gå gjennom Viking-TV for å få formidlet dette fenomenet ut til Stavangers befolkning, for det er veldig mange som ser på det, og da ville folk fått informasjon om hva det er. Beste hadde vært å fått de til å komme og filme dere mens dere er i gang med arbeid til et tifoarrangement.
Er enig at stripes kunne vært stiligt å prøvd ;) Og det med vikingtv var ingen dum ide
vBulletin® v4.0.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.