PDA

Vis full versjon : Lite lyd ?

HaaK
05-03-2009, 21:48
Jeg hører stadig rykter om at hodene nesten aldri lager noe lyd, men jeg forstår ikke hvorfor folk mener det, jeg hører de hele tiden jeg :D

Viking Fan
05-03-2009, 21:58
Jeg pleier å sitte på andre side av Viking hordene. Der er det ikke mye å høre

JK!!
05-03-2009, 23:31
Hodene vet jeg ikke mye om ,men Hordene pleier vertfall ikke lage mye lyd. Dette i hovedsak fordi det kun er 100-200 av ca2000 medlemmer som åpner kjeften. Til og med blandt de få som står er det utrolig mange som ikke åpner munnen en eneste gang. Eneste måten å få det bedre på er jo faktisk med at folk rundt og de få stående som ikke synger begynner å delta, vise at de ikke bare er medlemmer for billig sesongkort(right). Hvordan dette skal gjøres er en litt annen sak....

Brandur
06-03-2009, 00:46
Skulle jo vært en slags regel rundt det der, men det er jo helt umulig og få til. Håper at vi stiller enda sterkere i år, jeg skal som alltid synge for full hals.

dms91
13-03-2009, 16:48
Har stått med hordene i 2 sesonger og er blitt offisielt medlem i år. Hordene synger og prøver å skape så mye liv de får til, men når mange står der bare for å få billig sesongkort hjelper ikke det. Og i tilleg så er resten av stadion alt for tause! De kan i det minste bli med på sangene eller vertfall i det minste ta på seg et pledd elle sjerf som minner om at de er vikingsupporter!

dumlekongen
14-03-2009, 00:17
Har stått med hordene i 2 sesonger og er blitt offisielt medlem i år. Hordene synger og prøver å skape så mye liv de får til, men når mange står der bare for å få billig sesongkort hjelper ikke det. Og i tilleg så er resten av stadion alt for tause! De kan i det minste bli med på sangene eller vertfall i det minste ta på seg et pledd elle sjerf som minner om at de er vikingsupporter!

Hvordan forventer du at resten av stadion skal synge med når de ikke kan sangene? Sanghefter har blitt delt ut et par ganger,men det er ikke nok.
Og folk gidder ikke lete frem tekstene på nettet.

Skal du få med resten av stadion på sang,så må det deles ut sanghefte foran hver kamp.

dms91
14-03-2009, 20:38
Ja kanskje, men sangene er ikke så vanskelige å lære og de trenger ikke bli med på alle. Men det som irriterer meg er at folk som er på stadion krittiserer og sier at vi ikke synger høyt nok. Da kan de i det minste bli med å synge for å gjøre noe med problemet!

Brandur
15-03-2009, 01:24
Problemet er at de fleste ikke vil gjøre noe selv, men la andre gjøre det. Alle liker god stemning, men få gidder å lage den stemningen før de er enten drita fulle eller at kampen er sinnsykt bra. På Viking - Chelsea må alle ha vært enten eller pga. ørene mine pep i 1 dag etterpå og jeg hadde en 70-80 år gammel mann foran meg som sang høyt på hver sjanse han fikk, sammen med resten av de 5555 tilskuerene som var det:)

dms91
15-03-2009, 12:27
Hehe ja dumt at det må så mye til :P men satser på vi klarer å lage litt lyd idag da.

Vikingboy_89
15-03-2009, 19:45
Sitter og følger tippeligaen på TV2 nå, og hver gang de er innom Stavanger er det grei lyd fra publikum. Høres bra ut, og vi leder i øyeblikket 3-0. stå på og skrik dere hese.

dumlekongen
15-03-2009, 21:39
Var god lyd i Hordene idag. Spesiellt da "blåe dag" runget. Da sang flere på langsiden med og appluderte sangen.
Sangen var klar og tydelig og jeg fikk frysninger. Håper denne blir en gjennganger og at mer og mer av langsidene etterhvert synger med.

dms91
15-03-2009, 22:43
Ja det var en herlig følelse idag! Bra lyd og godt giret publikum :D!

kakao
16-03-2009, 01:24
Fantastisk idag da "Ein blåe dag" ble sunget av Hordene! Merket at flere andre på langsiden sang med, og mange av de som ikke sang satt for en gangs skyld og betraktet Hordene som noe positivt. Tror aldri før jeg har hørt folk fra langsiden applaudere innsats fra Hordene, knapt nok på TIFO-arbeid. Så dette må forsangere i Hordene ta med seg og bygge videre på.

"Ein blåe dag" ble sunget i rolig tempo, høyt volum og med klar og tydelig tekst, slik at det ikke var noen tvil om hva som ble sunget. DA er det enklere for folk på langsiden å la seg rive med, også!

Brandur
18-03-2009, 18:11
Jeg synes det virket litt flaut når vi sang den, jeg håper at vi fortsetter på den og lar det bli en sang vi synger..

kakao
18-03-2009, 18:24
Jeg synes det virket litt flaut når vi sang den, jeg håper at vi fortsetter på den og lar det bli en sang vi synger..

Flaut? Hvorfor?

JK!!
18-03-2009, 23:58
Det merkelige her er jo at Hordene og resten av publikum besviste en gang for alle at det er mulig å få ett høyt volum på sangene. Dermed er vell bare spørsmålet hvordan det skal gå an å videreføre dette til andre sanger. For nå virker i vertfall ikke unnskyldninger om at man ikke tørr eller er for få lengre.......

fantavigå
19-03-2009, 00:15
Publikum blir nok lettere med på EIN BLÅ DAG og andre sanger det lukter allsang av. Noe det finnes lite av (muligens bare ein blåe dag og tore tang). Tror aldri man vil få oppleve at langsidene synger fillo-sangen eller "jone sitt hjerta det e blått". Men en sang holder det. Det viktigeste er å få hele kortsiden og ikke bare 10-15% av den til å delta. Hadde blitt sinnsykt trykk om brorparten av de som sitter der ble med.

men uansett, fortsett med EIN BLÅE DAG under kamp. For den kan spre seg til å bli allsang.. så kunne gjerna noen etterhvert lagt inn ord om at en tar andre refreng uten musikk på anlegget før kampen osv. Man hører jo ikke en dritt av publikum mens det spiller.

PS de som drømmer om langsidene, tenk om hele kortsiden bak mål deltok. Da hadde det hvertfall vært mulig agt en del av det spredde seg til langsidene. Skal det skje tror jeg Fredrik må gjøre som mot Odd litt oftere.

JK!!
19-03-2009, 00:26
Det har tidligere vert ett stort problem med det å ha forsangere forann hele feltet. Nemlig at klubben eller enkeltpersoner i klubben har satt seg i mot dette og bestemt at det ikke skal være slik. Dermed har det faktisk tidligere skjedd at personer som har forsøkt å dra i gang på denne måten har blitt "hysjet" på eller blitt bedt om å slutte av vakter. Om det er slik lengre eller om det var spessielle grunner til at det tidligere har blitt stoppet er en annen sak.
Stemmer det at det tidligere har vert vanlige vakter hoss Hordene? Iså fall kan dette ha noe med saken å gjøre siden Hordene nå visstnok har hele kontrollen selv......

VikingWolves
30-03-2009, 23:03
Så jeg likte at Hordenelederen eller hvem det nå enn var stakk ned til gjerdet og fyrte alle opp litt.
Jeg sitt på H sammen med guttungen og jeg merket at det var flere som ble med å synge nettopp pga av ham.

Så hvorfor ikke begynne i det små i alle fall....Få en kar til å stille seg nederst mot gjerdet i hele svingen med Hordene så vil vi nok se at det smitter raskt bortover langsidene. Altså felt D til og med H
Her er det stort sett litt mer interesserte supportere som sitter og som sikkert har vbeldig lyst til å synge inni seg men tør ikke :)

Uansett...fortsett i samme spor som fra Odd kampen...dette kan bli bra

Line
23-09-2009, 14:28
Hei:)
Jeg bare lurte på hvordan Martin Fillo sin sang var? Jeg får aldri med meg hva dere synger. Hadde vært greit å vite

Takk på forhånd

Bambusjens
23-09-2009, 14:59
Fillo Fillo Fillo,
han e Vikinggutt Martin Fillo,
for di kvite å blå,det e her an e nå,
han e Vikinggutt Martin Fillo.
åhhhhåhhhåhhhååhhh.

Noe slikt som dette tror jeg.

fantavigå
29-09-2009, 19:19
Må være nedtur for Ragnvald Soma å komme fra Viking stadion til den ekstremt dårlige stemningen på tribunene i Wien

http://www.youtube.com/watch?v=T5goeMY7l-4&feature=related
(http://http//www.youtube.com/watch?v=T5goeMY7l-4&feature=related)

Bambusjens
30-09-2009, 16:31
Sant nok men det er ikke så helt gale med den stemninga ned i Østerrike heller da.