Vis full versjon : ny viking-sang
Hva med å lage en ny viking-sang. en som ikke høres ut som den hører hjemme på ett sirkus, eller er så rølpete at man skulle trodd det var forsøk på country!? syns mange av sangene til viking rett og slett er pinlige.
kunne tenkt meg noe med litt Rock
Har akkurat kjøpt den nye cden te Pompel & Pilt. Viking te me dør e FANTASTISK!!!
Norges beste fotballsang spør du meg. Den e litt rocka og så du liga an kanskje du og homer...
Går d ann å få lasta den Viking te me dør ner?
Vikingboy_89
02-09-2007, 11:00
Eller kanskje støtte Pompel & Pilt med noen kroner ved å kjøpe cd-en deres
Slappav. Kan ver eg tar turen inn på Vikingbutikken i dag og kjøbe an.
Vikingboy_89
02-09-2007, 19:24
Slappav. Kan ver eg tar turen inn på Vikingbutikken i dag og kjøbe an.
hehe. Tenkte å kjøpe den selv og. Så må nok en tur innom selv ;)
Eg ombestemte meg når eg hørrte an.. Va ikkje heeeeeilt forventa akkuratt sånn. Ska me någen gang ha en rocka sang, så hyra an Jan-Ove Ottesen og dider Kaizers-folkå! An heie jo på Viking framfor Bryne og då. :p
Hva med å lage en ny viking-sang. en som ikke høres ut som den hører hjemme på ett sirkus, eller er så rølpete at man skulle trodd det var forsøk på country!? syns mange av sangene til viking rett og slett er pinlige.
kunne tenkt meg noe med litt Rock
bare kom med forslag
Jeg er verken god artist eller har så mye peiling på sanger, det er heller ikke min jobb, ettersom jeg har en sang stemme som hadde fått dommerne på Idol til å legge opp.
Hva med å få laget en tekst til den så er på denne linken http://youtube.com/watch?v=E9EKk2_KpjQ&mode=related&search=
Og hva med å studere supporterene til Crvena Zvezda i det store og det hele? De har noen unoter men er MEGET godt organisert og er vanvittig bra på TIFO.
Mattie J
24-09-2007, 22:56
Hva med å få laget en tekst til den så er på denne linken http://youtube.com/watch?v=E9EKk2_KpjQ&mode=related&search=
Og hva med å studere supporterene til Crvena Zvezda i det store og det hele? De har noen unoter men er MEGET godt organisert og er vanvittig bra på TIFO.
Ser kor Kanaris har henta sin inspirasjon fra - å ta opp den sangen bli jo bare å kopiere Kanaris det og det e jo ikke det vi ønske...Hordene bør og ska ha sitt eget sound, det e kun på den måten vi kan bli best.
MJ
Tribunekultur
24-09-2007, 23:04
Kanari-Fansen har ikke den sangen, men Tornekrattet har. Trøkker som bare det når de dra den igang.
Ser kor Kanaris har henta sin inspirasjon fra - å ta opp den sangen bli jo bare å kopiere Kanaris det og det e jo ikke det vi ønske...Hordene bør og ska ha sitt eget sound, det e kun på den måten vi kan bli best.
MJ
Trenger ikke å kopiere andre norske klubber, eller bruke melodier som 5-6 andre allerede bruker, men med kreativiteten som råder blant hordene, så bør man nok utvide horisonten og hente inspirasjon fra andre land. Var en del gode forslag i sangtråden her tidligere, men er vel bare "Me elske kvitt" som det har blitt gjort et relativt tafatt forsøk på å få igang.
Kan jo starte med å fjerne de verste barnehage sangene og få kjørt inn et par sanger skikkelig? Det er ingen skam å ta et skritt omgangene for å få til et bedre tribuneliv i Stavanger. Me e det besta laget i Norge funka greit i helgå. Få skikkelig gang på Me elske kvitt, og ein te sang som kan holdes i mer en 30 sekunder, så e det allerede et langt skritt på vei mot å få opp stemningen. Langsidene blir med på Me e det besta laget i Norge, og det sama vil de ver om det komme 2 te sanger med like mye trøkk i.
nomodade
25-09-2007, 16:16
MJ
Jeg må innrømme jeg får frysninger av å se denne videoen:
http://youtube.com/watch?v=QMC_fWBX4yo
Men må vel innrømme at noe slikt vil vi aldri komme i nærheten av på Viking Stadion. Mest på grunn av det går alt for mange pripne folk på viking stadion som ALDRI hadde vært med på eller godtatt dette.
Nei vi får fortsette å reise til England for å oppleve god supporter stemning. Det må en holdnings endring til på Viking stadion før d blir bra.Spesielt siden de fleste ønsker helst å sitte godt og varmt under gassovnen og kose seg med kaffien, og ser helst at de rundt seg sitter fint og roligt og ikke lager for mye bråk.
Tribunekultur
25-09-2007, 18:12
Nomodade: Tro meg, om Hordene forandrer seg på det tribunemessige og får bort all grums, så vil folk strømme til. Det finnes folk på stadion med tribunementaliteter, men de vil rett og slett ikke være med i Hordene sånn det er i dag. Hordene har gjentatte ganger prøvd med en tribunegruppe, men det ser ut til at det har blitt like mislykket hver gang. Jeg vil selvfølgelig at Hordene skal bli Norges beste og mest høylytte fans, og det kan faktisk skje en dag. Er bare noen grep som må til.
Hadde man tatt i bruk mange av de sangforslagene som lå ute på det gamle forumet, så tror jeg faktisk Hordene hadde trøkka enda bedre. Synd at gode forsalg ikke tas i bruk pga enkelte ikke liker å fornye seg, triste saker.
nomodade
25-09-2007, 19:52
Nomodade: Tro meg, om Hordene forandrer seg på det tribunemessige og får bort all grums, så vil folk strømme til. Det finnes folk på stadion med tribunementaliteter, men de vil rett og slett ikke være med i Hordene sånn det er i dag. Hordene har gjentatte ganger prøvd med en tribunegruppe, men det ser ut til at det har blitt like mislykket hver gang. Jeg vil selvfølgelig at Hordene skal bli Norges beste og mest høylytte fans, og det kan faktisk skje en dag. Er bare noen grep som må til.
Hadde man tatt i bruk mange av de sangforslagene som lå ute på det gamle forumet, så tror jeg faktisk Hordene hadde trøkka enda bedre. Synd at gode forsalg ikke tas i bruk pga enkelte ikke liker å fornye seg, triste saker.
Godt muligt det du sier der er tilfeller. Men mitt spørsmål er må man virkelig vær medlem i Hordene for å engasjere seg litt på stadion??? Noe så enkelt som å vær med på "viking- klapp klapp klapp" gidder jo folk ikke vær med på en gang.
Tribunekultur
25-09-2007, 19:56
Godt muligt det du sier der er tilfeller. Men mitt spørsmål er må man virkelig vær medlem i Hordene for å engasjere seg litt på stadion??? Noe så enkelt som å vær med på "viking- klapp klapp klapp" gidder jo folk ikke vær med på en gang.
Ah, sånn ja. Nei, man må ikke være medlem i Hordene for å engasjere seg. Synes Vikingpublikummet generelt er veldig sløve når det kommer til å engasjere seg på sanger og rop.
Mattie J
25-09-2007, 20:28
Kanari-Fansen har ikke den sangen, men Tornekrattet har. Trøkker som bare det når de dra den igang.
Nå ble vel egentlig den forrige posten uten poeng da...og poenget e at 'ole ole'- sanger det e kjennemerke til kanaris sjøl om det e tornekrattet som akkurat denne sangen
Er fullstendig enig at vi bør se mer til utlandet, men da bør først folket sette seg ned og finne ut korsen supporter-stil vi vil at hordene ska utvikle og så bør vi se på korsen vi ska komme oss dit, samtidig som vi ser på korsen vi kan dra med oss fler syngende supportere
Kanskje vi bør ha en gruppe likestilte forsangere, og ikke kun 1?
Ja vi trenger å fornye sangmaterialet...vi bør komme opp med en ny sang til Thomas Myhre f.eks....bli litt feil i mine øyne å synge 'gaute bø'-sangen til han...steenslid og der har vci bare gjort om påå 'frode hansen'-sangen...egentlig burde vi ha egne sanger til alle spillerne
Peter Ijeh-sangen er bra men det hadde blitt mer orginalt å synge...Peter Ijeh score mål, mange mål, mot <motstander>(å-f-k)(s-k-brann)...
MJ
<3viking fan<3
29-09-2007, 12:26
E det någen så vett kor eg kan lasta ner Pompel å Pilt-Viking på Maden?
Hvis du sende meg mailen din i ein personlig melding t meg, ska eg senda deg sangen.
vBulletin® v4.0.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.