Vis full versjon : Til forsanger osv
fantavigå
18-03-2009, 18:21
Hei Fredrik hvis du leser dette ( hvis ikke someone tell him), du bør gjøre som du gjorde mot Odd oftere. Gå helt ned til gjerde og få alle til å reise seg og bli med å rope litt en liten periode. De fleste så ut som de satte pris på det. Om det så bare er litt per kamp er det en start.
En annen ting er at vi bør fortsette med å synge EIN BLÅE DAG under kamp. Det tok av og jeg så en del folk på langsiden til og med som sang med. Den runget klart og tydelig utover stadion. Når den synges før kamp hører en ikke en dritt av hordenes synging fordi lyden på anlegget er hinsides høyt. Så en ide kunne vært å sunget refrenget enda en gang a capella etter at sangen slutter på anlegget. Det kræsjer vel kansje med tippeliga fanfaren ? isåfall, hva med å synge den akkurat rett etter avspark og ? en hører jo ikke at noen synger den så lenge anlegget er på. Og denne sangen har potensiale til å bli en hymne før kampene. Et potensiale som foreløpig blir knust av et anlegg som er høyere en når pavarotti ble stukket av jordveps.
Overnevnte innlegg støttes 110%!! Enig i alt du sier her!
Jeg så ikke selv at forsangeren gikk ned til gjerdet for å få med alle, men vet at dette er noe som kan bedre stemningen flere hakk, og få flere til å bli med på sanger og rop. Det kan nok ikke forventes at folk står stooore deler av kampen, men i kortere perioder - ja! Veldig mange av de som sitter på kortsiden med Hordene kjøper billett der nettopp fordi det er der det er best stemning, og mange vil nok være med å lage stemning selv, men trenger dette berømte sparket bak for å komme igang. Selv om de må "tvinges" opp fra setet, er det nok mange som gjør det velvillig, kanskje det ikke syns utad, men egentlig er det nok veldig mange som innerst inne vil være med, men lurer på hva naboen hadde sagt hvis og om og men.
Når det gjelder "Ein blåe dag" har jeg poengtert dette i en annen tråd også - ikke engang "Ingen banke oss på stadion" synges så tydelig at alle hører hva som blir sunget, og etterhvert begynner vel alle å kunne teksten på denne potensielle hymnen. Var en helt rar følelse å se at veldig mange fra langsiden applauderte denne sangen, og mange turte til og med å synge med selv.
Så ja, keep up the good work! :-)
fantavigå
18-03-2009, 19:25
Neste hjemmekamp er i tillegg mot Start. Lørdagskamp, og all sunn fornuft sier meg at de nok kommer i store mengder disse rare sørlendinger. Taper vi kampen på tribunen mot dem i eget reir blir jeg flau. Ned til gjerdet og få med alle tidlig i kampen. Lørdagskamp er perfekt annledning. Trenger ikke stå der nede lenge engang. Men kansje en får jumpstartet en del mer supportere til å delta en vanlig. Det er jo lørdag, klokken 4 og strålende vær?
er det noen i hordene som vanker her inne i det hele tatt ?
Stian Michael
20-03-2009, 23:41
Jeg støtter fanavåg 120%.Helt enig i det du sier. Hadde vært tøft å startet å synge "ein blåe dag" rett etter kampen er satt igang...Hadde selv tatt turen på Viking-Odd fra Hokksund. Og det var veldig morro å se langsiden være med å synge!
Bra forslag, ja. Synes Fredrik gjorde en meget god jobb mot Odd sist hjemmekamp, håper han fortsetter med det. Imponerte meg også at det er flere og flere som tør å ta iniativet til å starte sanger/holde sanger i gang. Selv står jeg midt på rad 19, og her var det flere som startet sanger som ble holdt en god stund. Tror Hordene kan få en bra sesong i år, trenger bare et par nye sanger så er det topp.
Vikingboy_89
24-03-2009, 03:30
Høres ut som om det er noe bra på gang. Kommer selv hjem til Viking-Start. Gleder meg ufattelig mye til å se stadion igjen
Fantastisk kjempeforslag!
VikingWolves
30-03-2009, 23:10
Why cant we sing that one....?? Ingen andre i Norge som har den vel? Alle kan den til og med
Enkel og smakfull og kan brukes når som helst under kampen...Skift ut orda med VIKING GO så har vi verdens kuleste supporter vræl...og tenk...alle kan være med for alle kan orda :)
Så hva venter forsanger og Hordene på...La oss dra den i gang ;) Jeg og guttongen hyler fra H
vBulletin® v4.0.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.