Vis full versjon : Hordene - Norges beste på stillhet!
jeg syns det er pinlig at ett lag som viking skal ha en sånn stillhet på kampene. Kanskje hvis vi leder 2-0 og det er igjen 5 minutter så synger en god del for full hals, men hvis vi ligger under eller stillingen er uavgjort er det veldig få som synger. Det er litt ironisk, for det er jo akkurat da de trenger støtten som mest. Kampen på Ullevaal mot Enga var også en flause. Vi kom mannssterke, uten forsangeren, men det må for svarte gå an å synge for full hals for det. Det synges også kanskje 5-6 forskjellige rop iløpet av en kamp, der de fleste er rop jeg kan huske å ha hørt så lenge jeg har stått med hordene. Hva med å ta tak i problemet vi har, og lage noen nye sanger som det ljomer av? Det har blitt sagt at det skulle skje noe med tribunelivet, men jeg har ikke merket vesentlig forskjell over tid. Det er nødt til å skje noe, for jeg føler meg pinlig berørt over hvor dårlig hordene er på å lage liv.
Eg syns d e nok liv når d jelle syngingå. Hvis eg ska verr ego, så e d merr en nok.. E ein liden hordespire rett forran så synge så innihekkans falskt, an stemme me på alle sangar. Haha. Men eg blei GANSKE skuffa når di der folkå hadde den banneren. Men eg seie kje nei te merr synging og liv blandt hordene (og resten av stadion, såklart. ;))
Er ikke lett å lage god lyd når det er 1 åttenedel som synger. Hvis vi har 6 forskjellige rop så er det fortsatt 4 flere sanger enn det Kanarifuglene pleier å synge, men ja vi må skjerpe oss, jeg synes vi har skjerpet oss ganske de siste 2 årene, men vi har enormt potensiale. Spørsmålet er bare hvordan å få alle til å synge.
Vikingboy_89
29-08-2007, 23:33
Men eg blei GANSKE skuffa når di der folkå hadde den banneren. Men eg seie kje nei te merr synging og liv blandt hordene (og resten av stadion, såklart. ;))
Hvilket banner er det snakk om?
LSK hadde ett banner under kampen mot dem ifjor, på stadion der det stod akkurat det som tråden heter.
There´s only one KEANO
01-09-2007, 11:35
Hordene har mange bra sanger som kan og blir brukt under kamp. Men hvorfor i svarte gjentas de så lite. "Viking te me dør", kjempesang, som me vanligvis synge to gongår, og så blir det stilt. Ka me å holda feks. "Viking te me dør" i 5-10 minutt? Det hadde vert någe. Større sjans for at resten av stadion og hadde blitt me då. Og han trommisen som står i hordene må engasjera seg merr. Trommå blir brukt alt for lide.
"Me elske kvitt, me elske blått" e og ein sang som burde blitt syngt møye lengår i strekk enn det me jørr. Og spesielt denne sangen bør trommisen engasjera seg. Eg går utifra at di fleste har sitt klippet på youtube der di tyskerne synge den sangen? Ein av grunnene te at di får an jævlig bra te e at alle synge, pluss at trommisen e ekstremt aktiv.
Det virke som om hordene e redde dor å gjenta sangår. Husk, kanarifansen synge stort sett det samma jønå ein heil kamp, men for ett liv di lage.
Vikingboy_89
02-09-2007, 10:59
There's (http://vikingforum.no/profile.php?id=14) only one KEANO: En av grunnene til at trommisen ikke er så veldig aktiv med tromma er at han sitter rett med noen små unger som ikke er så glad i å sitte nærmest tromma. Men ja, det burde ikke være problem å funnet en ny plass å stå for å få laga skikkelig liv med tromma.
There´s only one KEANO
02-09-2007, 12:45
Viss det er noen unger som jør at trommisen ikke er mer aktiv enn det han er er det direkte tragisk. Felt F er Hordene sitt felt, og viss ett par unger synes det er irriterende med trommer kan di pelle seg vekk. Hordene skal lage liv på tribunen slik at det kan smitte over på laget, ikke sitte barnevakt.
dumlekongen
02-09-2007, 13:37
Jeg har gått på Viking kamper i mange år. Og jeg vil tørre å påstå at Hordene aldri har vært bedre enn de er idag.
Jeg stod ofte med Bermen på Stavanger stadion og følte det var bra trøkk da,men det kom ikke opp mot lyden som er i Hordene idag.
Men det er klart at det alltid er rom for forbedringer. Både iform av mer trommer,mer sang og sterkere trøkk.
Vikingboy_89
02-09-2007, 19:21
Jeg synes lyden har tatt seg veldig opp i forhold til da jeg ble medlem, men vi har og et problem med å holde trøkket oppe i lengre tid. Holde sangene gående lenger, og ikke ha så mange og lange stilletider.
synes det er en inngrodd regel på mange sanger at du synges to ganger, og så stopp.---- tenk om vi kunne sunget dem 6 ganger i strekk i stedet,... da hadde vi sluppet å starte nye sanger hele tiden, og folk som ikke kunne sangene fra før hadde raskere lært seg tekstene og blitt med i sangen...
There´s only one KEANO
04-09-2007, 11:33
En av grunnene til at kanarifansen er s gode som de er skyldes blat annet den ekstremt aktive bruken av trommer. Hordene burde etter mitt syn investere i ett par nye trommer, der det er minst ei tromme per felt på kortsia. I tillegg må de benyttes mye mer enn det de gjør. Når det er sagt så må resten av hordene vere mye er aktive enn det de er, og synge med på ALT. Det er tragsik når folk prøver å dra igang sanger, og ingen blir. Ikke tragisk for den som drar igang, men tragisk at ingen blir med. Jeg gikk og stilte meg bak kanraifansen. Hver gang noen dro i gang en sang, så ble stort alle av fugla med. Er vel en av grunnene til at hordene ikke er bedre enn de er. De første 11 minuttene var bra, men så dabbet det helt av fram til Gaardes scoring. Hordene må bli BEDRE!!!!
TROMMER? trommer er for bønder som trenger dette for å lykkes med å skape liv. Klanen pep mot oss på Ullevaal i år når vi startet å bruke trommen, og det forstår jeg godt. pinlig å måtte bruke den. Bare se til England, landet som har de beste supporterne, er vel ingen klubber der som bruker trommer aktivt!?
Mens i Italia og Spania er det helt vanlig med trommer. Tror ikke de er så mye "verre" en engelskmennene. Den største bonusen med trommene er at folk faktisk klarer å holde et OK tempo på klappinga si i mer enn tre sekunder.
At Kanarifuglene er gode er for at de har kanskje to tre sanger som de synger igjennom hele kampene, de greier og holde på hele veien. Hadde de hatt mer variasjon i sangene og mer sanger hadde de vært best i Norge.
Håper for alt i verden at Hordene ikke har tenkt å ta etter KFL når det gjelder supporterkultur. Vi må holde på og bygge på det som er bra med stemningen i Stavanger. Den engelske kulturen. Det er flere og flere utenom kjernen i hordene som bidrar på kampene. Jeg tror disse faller av om man går over til mer ultrasinspirert sangkultur. Følelsesladd synging er akk så mye bedre. Ingenting var som "Ingen banke oss på stadion..." mot Brann i serien tidligere iår. Det er slike øyeblikk som er god stemning. Ikke 20 minutter med evig masete messing på spansk og gudene må vite hvilket språk.
Vikingboy_89
04-09-2007, 22:09
Vi kan lære noe av kanarifansen. Å holde sangene våre lenger. Ikke i flere minutter som kfl, men at en sang går om igjen i litt over et minutt og uten de lange dødperiodene vil heve den generelle stemningen flere hakk. Også får vi selvfølgelig aldri nok folk til å være med å synge. I år har det tatt seg litt opp ettersom langsidene oftere er med på rop som f.eks: viking (klapp klapp klapp)
Hadde vi fått med så godt som alle på kortsiden til å gitt full hals hadde det vært eventyrlig på stadion. Spørsmålet er bare hvordan vi skal få det til.
TROMMER? trommer er for bønder som trenger dette for å lykkes med å skape liv. Klanen pep mot oss på Ullevaal i år når vi startet å bruke trommen, og det forstår jeg godt. pinlig å måtte bruke den. Bare se til England, landet som har de beste supporterne, er vel ingen klubber der som bruker trommer aktivt!?
Faktisk så brukes trommer på mange arenaer i England!
http://www.youtube.com/watch?v=PQGobZKfbSI
http://www.youtube.com/watch?v=ozWhhxRxc0s
Det er enda flere klubber en spurs å pompey som bruker trommer også. Når England spiller kamp brukes det både trommer å trompeter noe som gjør at stemningen blir helt sinnsykt!
http://www.youtube.com/watch?v=aaY6G-yX4YI
Ja til trommer å trompeter på stadion:p Husker en gang at noen spilte "heia viking" på trompet på stadion en gang, da var det mange på langsiden som startet å synge med.
At Kanarifuglene er gode er for at de har kanskje to tre sanger som de synger igjennom hele kampene, de greier og holde på hele veien. Hadde de hatt mer variasjon i sangene og mer sanger hadde de vært best i Norge.
Jeg kan ikke fatte og begripe hva som får deg til å si dette. Denne myten er avlivet for lenge siden.
http://www.kanari-fansen.no/wiki/index.php/KFL:Sanger
http://vg.transact.no/Item.asp?GroupID=118&Group=Fotball+%2D+Norsk&ThreadID=888128&Thread=TEMA%3A+Kanarifansen&Page=-1#11930651
There´s only one KEANO
06-09-2007, 12:43
Å brukt trompet på stadion til "Viking te me dør" hadde vert fantastisk. Någen så kan spela trompet?
eg syns me må hoppa me skjerfå når me synge "åååååå" i Me elske kvitt, me elske blått!
generelt syns eg me burde hoppa mer, d ser så sykt kult ud! og me må bruga mer trommå.
Tromme tromme tromme... latterlig at folk tror de bør bruke tromme for å skape bedre stemning. Det er som å følge LSK i hælene - i kampen mellom Stabæk og FFK høre man ikke forskjell på hjemmelagets og bortelagets supportere. Det sier litt om hvor like de andre supporterklubbene er per dags dato. Hordene bør satse på noe mer eksklusivt - den engelske stilen. Det er ikke mange supporterklubber igjen i eliteserien som holder på denne stilen, derfor bør Hordene holde igjen.
Jeg kan forstå de små klubbene som bruker tromme for å holde oppe stemningen, men storlag som Viking bør holde seg for god til å ta i bruk i sånne verktøy. De har virkelig potensialet for å skape god stemning uavhengig av hjelpemidler...
Steenslid
09-09-2007, 16:25
Jeg er helt klart for pur jubel/heiing, men syns virkelig at det blir mer stemning og flere som henger med på sangene. Til nå har ikke jeg sett en eneste supporterklubb med noe som helst likt trompet, jeg tror jeg likte det forslaget litt, for da blir det mer trøkk og melodi i sangene (ja tenk, mange i hordene synger så innihelsikkes falskt at det er vondt..). Nå er det kanskje tid for å tenke på hva som utgjør beste trøkk og det lille ekstra istedenfor å fokusere på at alt skal virke så.. hmm.. "klassisk".
Vikingboy_89
09-09-2007, 17:30
Tror ikke det finnes noen supporterklubber som ikke har medlemer som synger falskt akkurat. Skulle rbk brukt sølvguttene på tribunen for at ingen med falsk stemme synger? Selv har jeg så falsk stemme at jeg får vondt i mine egne ører av å høre. men på stadion drukner det i all den andre lyden, og (forhåpentligvis) er det ingenn som bryr seg om at sidemannen har fin stemme eller ikke. bare det blir stemning.
Steenslid
09-09-2007, 18:06
Har vært borti supporterklubber som har flere som synger reint enn hordene, det må jeg få si. Men som du sier, det er vel sånn i alle klubber, men noen ganger kan det faktisk ta litt av med falsk sang.
There´s only one KEANO
09-09-2007, 19:34
Det snakkes så ofte om å ikke stjele sanger fra andre supporterklubber, å være kreativ å komme på ting selv. Dette syns jeg hordene har vært gode til, og ofte har de vert ute med melodier først feks "Viking te me dør". Men probmlemet er jo at andre supporterklubber "stjeler" melodier fra hordene. Kanarifansen har jo nå "Fugla til vi dør". Så er jo spørsmålet: Skal hordene "stjele" melodier fra andre supporterklubber, eller komme på egne selv for så å bli "frastjålet" disse melodiene?
Steenslid
09-09-2007, 19:52
Alltid kjekkest å være de som kom på enn de som stjal.
Viking har jo selv "stjålet" "viking te eg dør". den er brukt i England i en årrekke. f.eks "West Ham till i die".
Og f.eks West Ham you will die! Slik som Millwall synger den;)
Noen som vet hvem som var først med den sangen? Var det det engelske landslaget eller har de også tatt den fra noen?
mrhaaland
09-09-2007, 22:11
det er det som er dritten. Lager noen ein sang så stjeler noen andre den. Men ingen stjeler bryne sine for dei e så dårlige
Og f.eks West Ham you will die! Slik som Millwall synger den;)
Noen som vet hvem som var først med den sangen? Var det det engelske landslaget eller har de også tatt den fra noen?
Ja, det stemmer det.
Er ikke helt sikker, men den har blitt sunget så lenge jeg kan huske å sett fotball, og melodien er primært brukt i england. det jeg kan si med sikkerhet er at West Ham var tidlig ute med den.
BobTorvald
10-09-2007, 10:35
Korreksjon: Jeg bruker ikke trommen lite pga små barn foran der jeg står. Jeg bruker tromma slik jeg gjør fordi jeg synes det er nok! (nå skal det sies at det sitter noen småsytete mannfolk foran meg som får tromma rett i øret, så jeg må varsle de først, så de ikke dør av hjerteinfarkt når jeg begynner å spille).
Når jeg begynner med tromma så klarer vi ofte å få med hele langsidene, men også med tromme så dabber det av etter 15-20 sekunder, og da er det ikke noe vits for meg å stå å tromme med 20-30 folk som synger til.
Vi har en forbannelse på stadion, og den heter motvind. Jeg kan si før kampen med 95% nøyaktighet om det kommer til å bli trøkk, eller om det kommer til å bli slitsomt å holde gangen på tribunen. Prøv å legge merke til det dere også. Når det er stilt, eller hordene har medvind, så er det nesten alltid masse trøkk, for da hører man lyden godt, og det blir god gjenklang.
Men som oftest i Stavanger, og nesten alltid når det regner, så blåser det inn mot hordene, og da forsvinner lyden fort. Da kreves det utrolig mye mer innsats for å skape god stemning, og da orker/gidder ikke folk å bli med, for det høres dødt ut...
There´s only one KEANO
10-09-2007, 13:06
Tenkte nå at me va di fysste i Norge så brukte "England till I die " melodien, og det va me.
There´s only one KEANO
10-09-2007, 22:45
Noe av det som gjør at supporterne i England er så fantasktiske som de er jo blant annet fordi mange synger, og fordi de er mange. Men en av grunnene til at de synger så mye er jo at de har heminiger, noe som de fleste på Viking stadion har. Derfor bør alle mellom 18-30 år minst ha fått i seg to til tre halvlitere før kamp, slik at de legger ifra seg hemningen før kamp. JA til øltelt sier nå jeg, og ja til bedre stemning på stadion(optimist)
Derfor bør alle mellom 18-30 år minst ha fått i seg to til tre halvlitere før kamp, slik at de legger ifra seg hemningen før kamp. JA til øltelt sier nå jeg, og ja til bedre stemning på stadion(optimist)
Ka med at Hordene klare å gjør det attraktivt for folk mellom 18-30 år til å melda seg inn i Hordene og ver med å synga?
Vett det e mange som e intereserte i Viking og gjerna vil bidra med kamp, men som ikkje gidde å stå med Hordene og synga "Viking e best, ingen protest", "Viking e di beste aller aller beste", "Ud me dommaren, inn me ei ku" og andre slagere fra barnehagen.
Masse gode sangforslag her på forumet, men virke som det e liden vilje til å gjør någen endringer. Koffor e det sånn? Ka gjør at ingen e villige til å få litt gang på tribunelivet i Stavanger?
"Masse gode sangforslag her på forumet, men virke som det e liden viljetil å gjør någen endringer. Koffor e det sånn? Ka gjør at ingen evillige til å få litt gang på tribunelivet i Stavanger?"
meget godt spørsmål. undres over det samme selv.
Som jeg har sagt før. De som faktisk har innflytelse over slike ting i hordene følger såvidt jeg vet ikke med på dette forumet og er vel egentlig mer interessert i å kjøre sitt eget løp :)
Dems eget løp er tydligvis ikke godt nok, for tribunelivet er alt for dårlig. hvorfor i alle dager har ikke de en representant på dette forumet som kan lese av og til!?
Som jeg har sagt før. De som faktisk har innflytelse over slike ting i hordene følger såvidt jeg vet ikke med på dette forumet og er vel egentlig mer interessert i å kjøre sitt eget løp :)
Dette er jo også ganske merkverdig. Hordene lurer på hvorfor det er så få som vil synge "Terje Hauge - hahaha" og "Jostein Flo er homoseksuell", så viser de såpass liten interesse for å utvide horisontene sine. Da er det jo helt naturlig at det ikke vil være noen utvikling så lenge det ikke kommer inn noen nye impulser utenifra. Eller er det slik at Hordene egentlig er fornøyd med å ha syklubben sin på F-feltet og ikke ønsker mer trøkk på kampene?
kunne jeg gitt deg en "ros", så ville du fått det nå, PelleB. Men jeg hadde visst allerede gitt deg en det siste døgnet. klokt svar du kom med.
Det nytter desverre ikke å stille de spørsmålene her, siden de rette folka ikke får lest dem :) Men jeg er stort sett enig.
Det nytter desverre ikke å stille de spørsmålene her, siden de rette folka ikke får lest dem :) Men jeg er stort sett enig.
Du kjenner tydeligvis "de rette" folka godt nok til å vite at de ikke er her, så da blir det du som får litt oppfølgingsspørsmål. Hvorfor er ikke de rette folka her? Det er jo dette forumet det er linka til fra vikinghordene.com, eller har ikke de rette folka internetten & di? Har jo vært noen her inne tidligere som har forsvart hordene med nebb, klør, selvfølgeligheter og andre usakligheter? Andre supporterklubber har jo veldig stor medlemsmasse på sine klubbforum.
Kan det tenkes at de fleste leser kun inne i Viking FK forumet og dermed ikke får med seg diskusjoner i TIFO & tribuneliv forumet (Ganske naturlig med tanke på at 98% av hordene driter i tribuneliv og tifo..) Noen måte å flytte denne tråden på, eller mekke en ny tråd en plass der det er mulig at en del folk ser den, til og med di rette folka? Eller vil det bare komme argumenter tilbake om å stille på et møte på en pub i byn for å ytre sine meninger?
Steenslid
14-09-2007, 16:51
Jeg har merket at det er enklere å skrike negative ord enn positive. Har dere sett at hvis dommeren gjør noe galt, så blir det en del høyere desibel og enda mer liv enn hvis Ødegaard tar en nydelig sklitakling på en motspiller. Det virker nesten så Hordene slash supportere har mer negativt enn positivt å komme med, og det tror jeg faktisk er litt av Hordenes feil. Det ble mer trøkk i "Frode Kippe - ha ha ha"-sangen når han fikk rødt kort enn når det ble sunget f.eks. en sang om egen spiller.
JEG som sitter rimelig langt fra Hordene, synger kun med på positive sanger. Det virker nesten som om Hordene slash supportere er litt sånn medgangssupportere, jubler når det går bra og klager når det ikke går så bra. Vi supportere er til for å gjøre nettopp det - gi support og støtte til spillerne som løper etter ballen nede på banen. Og det er der jeg syns vi supportere gjør en himla dårlig jobb.
Jeg har merket at det er enklere å skrike negative ord enn positive. Har dere sett at hvis dommeren gjør noe galt, så blir det en del høyere desibel og enda mer liv enn hvis Ødegaard tar en nydelig sklitakling på en motspiller. Det virker nesten så Hordene slash supportere har mer negativt enn positivt å komme med, og det tror jeg faktisk er litt av Hordenes feil. Det ble mer trøkk i "Frode Kippe - ha ha ha"-sangen når han fikk rødt kort enn når det ble sunget f.eks. en sang om egen spiller.
Bare å hørre en slik sang bli sunget gjør meg flau av å gå på stadion. Heilt greit å hetse en motspiller som fortjener det, men vis for faen litt klasse og gjør det med stil.
JEG som sitter rimelig langt fra Hordene, synger kun med på positive sanger. Det virker nesten som om Hordene slash supportere er litt sånn medgangssupportere, jubler når det går bra og klager når det ikke går så bra. Vi supportere er til for å gjøre nettopp det - gi support og støtte til spillerne som løper etter ballen nede på banen. Og det er der jeg syns vi supportere gjør en himla dårlig jobb.
At det er lettere å bli revet med av negative ting enn positive er jo bare en naturlig konsekvens av den fullstendige mangelen på tribunekultur i byen.
PelleB:
Jeg kjenner strengt tatt ingen av de som styrer i hordene. Jeg har derimot vært aktiv på hordenes forum og senere selvfølgelig på dette forumet lenge nok til at jeg har vært med på denne diskusjonen et par ganger før ;)
Såvidt jeg vet så er det en som heter Fredrik (?) som er forsanger og mer eller mindre bestemmer hva som synges. Mitt inntrykk (som har blitt delvis bekreftet tidligere) er at han synger det han vil og ikke er spesielt interessert i å følge opp det andre foreslår.
Men dette er egentlig bare spekulasjoner fra min side.
PelleB:
Jeg kjenner strengt tatt ingen av de som styrer i hordene. Jeg har derimot vært aktiv på hordenes forum og senere selvfølgelig på dette forumet lenge nok til at jeg har vært med på denne diskusjonen et par ganger før ;)
Såvidt jeg vet så er det en som heter Fredrik (?) som er forsanger og mer eller mindre bestemmer hva som synges. Mitt inntrykk (som har blitt delvis bekreftet tidligere) er at han synger det han vil og ikke er spesielt interessert i å følge opp det andre foreslår.
Men dette er egentlig bare spekulasjoner fra min side.
E det han same Fredrik fyren som drive å går te kamp? Hvis det e han, så bør han kanskje peila seg mer inn på kappang vm og syng med oss/rondo.
Hordene e herlige. Forsanger som ikkje vil laga liv, og medlemmer som får vondt i håve av tromma, sikkerhetssjefar som ikkje lige visuelle virkemidler, og ingen som tør å sei fra, eller ta tag i det?
mrhaaland
15-09-2007, 21:07
di så får vont i håve kan jo ta mæ hørsel vern Men eg måtte jo ta litt tag på bryne då nå me va der. For då va det ikkje mange så sang
Ja, det er han Fredrik du nevnte. skal forsøke å prate med han idag.
Ooh, jeg er spent på resultatet :) Regner med at du forteller hvordan det gikk!
veldig god stemning under kampen idag, spesielt når vi ledet 3-1. det er der Stavanger-syndromet kommer inn i bilde. Høyt trøkk når det ser ut som seiern er i boks. Men cred til hordene idag, og spesielt til en fyr, som så tappert forsøkte å dra opp rop på rop.
Hørres bra ut Homer. Bra at folk vil ta tak og skape stemning. Trengs bare litt bedre sanger, som det er mulig å holde igang overtid, uten at det dør ut med litt forsiktig klapping. Ingen grunn til at "Me elske kvitt, me elske blått" ska dø ut itte 20 sekunder.
Homer: Snakket du med Fredrik?
Ingenting om tribunelivet. hadde det travelt etter kampen. under kampen var det alt for spennende til å prate om relevante saker.
Hva med å få laget en tekst til den så er på denne linken http://youtube.com/watch?v=E9EKk2_KpjQ& … mp;search= (http://youtube.com/watch?v=E9EKk2_KpjQ&mode=related&search=)
Oghva med å studere supporterene til Crvena Zvezda i det store og dethele? De har noen unoter men er MEGET godt organisert og er vanvittigbra på TIFO.
Angående det at livet dør ut etterhvert. Jeg befinner meg på felt N. Der har jeg TRE ganger i løpet av sesongen blidt bedt om å ikke heie så mye! Folk er helt idioter i dene byen når det gjelder å støtte Viking. Idiotene som har klaget har fått passet påskrevet og blitt bedt om å se kampen på TV om de ikke takler at vi støtter Viking. Hadde jeg sittet der og bannet som en sjøman, vert usaklig eller bare rakket ned på motstanderen skulle jeg forstått det. Men det har jeg IKKE gjort. Jeg blir så oppgitt...
Angående det at livet dør ut etterhvert. Jeg befinner meg på felt N. Der har jeg TRE ganger i løpet av sesongen blidt bedt om å ikke heie så mye! Folk er helt idioter i dene byen når det gjelder å støtte Viking. Idiotene som har klaget har fått passet påskrevet og blitt bedt om å se kampen på TV om de ikke takler at vi støtter Viking. Hadde jeg sittet der og bannet som en sjøman, vert usaklig eller bare rakket ned på motstanderen skulle jeg forstått det. Men det har jeg IKKE gjort. Jeg blir så oppgitt...
Ta med tromme neste kamp
Tribunekultur
20-09-2007, 17:11
Det jeg egentlig tror Hordene trenger er en leder som kan se litt utenfor landets grenser. Man trenger en forsanger som ikke er redd for å teste ut nye ting, det er slik man blir blant landets beste supportere. Desto flere fengende sanger man har, desto fortere blir den vanlige tilskuer med på sanger. Det finnes mange tribunefilmer rundt omkring på nettet som man kan lære mye av, jeg sitter mye og ser på dem. Si gjerne at jeg har fritidsproblemer, men jeg finner det ganske fengende. Ting jeg også legger merke til er hvordan forsangerne jobber under kampene med å få med seg alle på tribunen, og man ser hvor viktig det er for å få stemningen på topp. Hordene har kommet seg litt, ja. Men de ligger fortsatt langt bak de beste i Norge som våger å se utenlands når det kommer til tribunekultur. Akkurat nå har Plankehaugen tatt et veldig steg opp på den lista, de har kommet opp med flere nye, fengende sanger og medlemstallet dems stiger jevnlig hele tiden.
Hordenes forsanger er flink, for all del. Men vet ikke helt om det er rette mann for å bringe Hordene videre og fremover, men så lenge ingen andre vil det så kommer man like langt. Må vel finnes en eller annen der ute som er villig til å teste ut nye ting, og ikke minst få tribunelivet på topp på stadion. Vi har nemlig en stadion som er bygd for bra stemning, og det må vi utnytte. Vi har et gjennomsnitt på 15000 eller noe sånn, og da er det for dårlig at det kun er ca 200++ som synger under kampene, og det er jeg sikker på at folk sier seg enig i. "Me elske kvitt, me elske blått" sangen er jo veldig bra, men den blir fort dårlig siden den dør ut så tidlig, man må tørre å holde lenger på sangene for at de skal bli bra. Man kan vel telle på ei eller to hender hvor mange sanger det synges under kampene, og det tallet må opp. Jeg ser det er flere her på forumet som er villig til å gjøre noe for tribunelivet på stadion, og det anser jeg som veldig positivt. Jeg tror faktisk det er de unge som har en fremtid på tribunen, er de man må lære opp, er de som skal føre skuta videre når de gamle legger opp.
Heia Viking.
Akkurat nå har Plankehaugen tatt et veldig steg opp på den lista, de har kommet opp med flere nye, fengende sanger og medlemstallet dems stiger jevnlig hele tiden.
Sjøl om eg syns de ikkje burde støtta Morgan så møye, må eg sei at denne her (http://www.dagbladet.no/sport/2007/09/20/512693.html) va litt tøff. Sånt har aldri me, kun Vikingdrakten som flyttes rundt på stadion, men det er bedre enn ingenting
Er det noen som kan tenke seg en forsanger jobb da? Må jo være høyde for å teste andre forsangere for å se om det hjelper på stemmningen? Trenger noen som brenner for å få litt mer liv i den daue gjengen på stadion.
There´s only one KEANO
22-09-2007, 15:09
Er vel helst forslag på hvordan hordene skal høres bedre i denne tråden, så har jeg ett tifo-forslag til bortekampen mot brann 28. oktober. Hvis Viking har vunnet de fleste av kampene frem til 28.oktober (hvis ikke alle) er jo Viking for allvor med i gullkampen hvis de andre resultatene også har gått vår vei. Da hadde det vært usansylig rått å tatt frem det "gamle" banneret fra åpningskampen mot Bodø/Glimt i 2005: " Blått blod på tronen". Bare ett forslag.....
Vikingboy_89
22-09-2007, 23:48
Etter 5.November (Viking-Brann) i fjor var jeg innom Brann supporternes forum og leste i Viking-Brann tråden. Mange der som irriterer seg over Viking som kaller seg et vestlandslag. Ifølge en del av dem er Viking et 100% sørlandslag på lik linje med Start. Når vi nå besøker Brann Stadion i Oktober hadde det vært konge med et banner med teksten "EKTE helter fra VEST". Med stort trykk på EKTE og VEST.
Etter 5.November (Viking-Brann) i fjor var jeg innom Brann supporternes forum og leste i Viking-Brann tråden. Mange der som irriterer seg over Viking som kaller seg et vestlandslag. Ifølge en del av dem er Viking et 100% sørlandslag på lik linje med Start. Når vi nå besøker Brann Stadion i Oktober hadde det vært konge med et banner med teksten "EKTE helter fra VEST". Med stort trykk på EKTE og VEST.
Du vet jo hvordan det er med å diskutere gode TIFO-forslag på forumet som alle kan lese... gode forslag burde vært sendt til TIFO-ansvarlig.
mrhaaland
23-09-2007, 15:03
"Takk for følge men nå tar vi gullet hjem". Klanen brukte den i 2005 den kunne blitt bra men da stjeler me fra klanen. og det er ikkje populert. Men er for "Blått blod på tronen" og eg har ein te "nå toppe me heile driden". Siden salget har netopp starta og det er 2 utsolgte båter på 24 timer. kan dette bli ein morsom opplevelse for alle fra Stavanger område.
Hvorfor synges ikke Adle ska ver me under kampene? Tror det kunne blitt en tribuneslager.
dumlekongen
23-09-2007, 16:05
Håper på flere lørdags kamper. For igår mot Ålesund var stemmningen fra Hordene helt utrolig bra. Det var ett veldig bra trøkk og Hordene fikk med seg hele stadion ved flere annledninger.
Noen mener kanskje at syngingen"me e det besta lag i Norge" blir langtrukket, men igår så holdt Hordene ut denne sangen/ropingen lenge og det funket bra.
Så ja takk til flere lørdags kamper og stemning på puben før kampen.
mrhaaland
23-09-2007, 16:25
stemme det. men ikkje alle er gamle nokk til å gå på puben. Takket vere dei norske lover
There´s only one KEANO
23-09-2007, 20:32
Hadde og vert rått om 850 mann hadde sunge "Adle ska ver me" når me i bergen
Mattie J
24-09-2007, 19:09
Tenkte nå at me va di fysste i Norge så brukte "England till I die " melodien, og det va me.
Det va vi ikke - GodsetUnionen har sunge den sangen sida midten på 90-tallet
MJ
Mattie J
24-09-2007, 19:24
'Adle ska ver med' e en utrolig dårlig ogg elendig låt når du tenker at den skulle være ment som ei hymne - håpe den går i glømmeboka snart
MJ
det blir en spesiell kamp for deg på lørdag, Mattie J.. blir det ikke?
Mattie J
24-09-2007, 22:49
det blir en spesiell kamp for deg på lørdag, Mattie J.. blir det ikke?
Med tanke på 'drapstruslene' æ fikk når æ skreiv innlegg på unionens forum etter at deila ble klar for godset - så bør æ vel egentlig holde mæ hjemme hehehe
Jubla nu like mye for Viking mål i Drammen som alle andre - så på den måten bli ikke kampen spesiell - men med tanke på alle kjente æ har i unionen og som følger godset så bliu kampen spesiell...men kjenne nu bra mange i isberget og da - uten at lojaliteten e splitta av den grunn
En anna tiung e at æ aldri har likt Fagermo(sida lenge før insidenten i drammen med røsler)så sånn sett hadde det jo vært greit å få godset ned, sånn at han enten går eller får sparken.
MJ
nomodade
24-09-2007, 23:12
Jeg synes vi bør få oss et par sanger hvor det ikke er så mye tekst. Hva skal jeg kalle d?? Nynning. Lillestrøm har mange av de og det finnes et drøss av dem i england. Tror det vil være mye letter å få med flere folk på kortsidene da, dersom de slipper å lære seg tekster, samt det er enklere å jådle med.
Noe i denne duren kanskje:
http://www.youtube.com/watch?v=PQGobZKfbSI
Likern ikke fagermo selv. han virker som ett stort kjøtthue.
'Adle ska ver med' e en utrolig dårlig ogg elendig låt når du tenker at den skulle være ment som ei hymne - håpe den går i glømmeboka snart
MJ
Amen! Minner mest om en blanding av sigvart dagsland og en eller annen 80-talls band-aid låt ala "we are the world". Så flott at vi nå har en danseband- og en kristenpoplåt som de nye allsangene våre!
helt enig i at den ikke holder mål. like pinlig som "me e viking oleole"! kjenner det inderste av hjerteroten knuse når jeg hører disse
Mattie J
25-09-2007, 20:35
driter nå vel i om folk synger reint eller ikke - så lenge hordene e så få syngende som vi e så bli sangene mer rop enn sang uansett - du har nu alltids alternativer om du ikke liker folk som synger falsk på stadion - du kan bytte plass, du kan se kampen på tv eller du kan faktisk bli med å synge sjøl for på den måten å overdøve de ;)
Folk sutre for alt her inne...enten fordi hordene holder kjeft eller fordi nån synger falskt
MJ
Steenslid
26-09-2007, 10:41
Nå syns jeg du skal kul'an ytterligere her. Vi har faktisk lov til å klage, Norge er ett fritt land med en veldig fin ordning kalt ytringsfrihet. Og dette syns jeg vi skal få lov til å prate heller fritt om, såfrem vi ikke kommer inn på personangrep. Og ja, jeg syns Hordene synger så innihelsikes falskt at jeg noen ganger får vondt i ørene. Men jeg har faktisk vent meg til det, så slik er det. Syng falskt dere, så skal jeg synge med. Ellers bryr jeg meg lite om hvor stygge stemmer folk i Hordene har, sålenge de synger for å få laget frem. :)
Steenslid sier: "Nå syns jeg du skal kul'an ytterligere her. Vi har faktisk lov til å klage, Norge er ett fritt land med en veldig fin ordning kalt ytringsfrihet. ."
beklage... men dette er bare latterligt du... klart du skal få klage, akkurat så mye som du vil.. men du vil bli sett på som en tosk, dersom du bare klager, og ikke gjør noe med det.
det faktum at du gidder å bruke tid å energi på at noen synger falskt, sier meg (klart, eg kan ta feil) at du ikke bruker tid og energi på å faktisk synge med på kampene...
selv synger eg som en slakta sau, MEN eg er ALLTID med og synger.. ALLTID...
(etter fadesen i bergen, hadde eg ikke stemme på 3 dager..)
og eg vil heller ha 300 mann på stadion som synger falsk, enn deg som sitter å kritiserer sånn, som eg vil kalle, filleting...
Hordene er vel ikke akkurat det man kan kalle en sykt populær supporterklubb, det murres på forum, mange er misfornøyde, og det siste vi egentligt trenger, er en diskusjon som omhandler folks sang stemmer? det vi trenger, er en konstruktiv debatt, for å videre utvikle Hordene og stemmningen generelt på Viking stadion.
(men eg må si meg enig med nyogtha, at det er en smule vanskeligt, da det bare er daunakker, fjortisser og kverulanter som er her, og ikke de som tar avgjørelse i Hordene. og joda, meg selv er innkludert i beskrivelsen av medlemmene på forumet)
så flott du er engasjert Steenslid, men prøv å fokusere på ting som er til nytte og hjelp for folk, ikke bare rakk ned på de, fordet de ikke har tatt timer hos sangpedagog.
for å hoppe til noe helt annet... hvordan er folks oppfattning av den nye Viking salmen/hymnen?
selv syns eg den er flott, den er enkel, kan synges uten at takten øker for hvert sekund og den inneholder, for meg, en tekst som passer Viking.
dessuten må det siest at Froddien synger som en Gud :)
Blablabla
03-11-2007, 16:25
Steenslid sier: "Nå syns jeg du skal kul'an ytterligere her. Vi har faktisk lov til å klage, Norge er ett fritt land med en veldig fin ordning kalt ytringsfrihet. ."
beklage... men dette er bare latterligt du... klart du skal få klage, akkurat så mye som du vil.. men du vil bli sett på som en tosk, dersom du bare klager, og ikke gjør noe med det.
det faktum at du gidder å bruke tid å energi på at noen synger falskt, sier meg (klart, eg kan ta feil) at du ikke bruker tid og energi på å faktisk synge med på kampene...
selv synger eg som en slakta sau, MEN eg er ALLTID med og synger.. ALLTID...
(etter fadesen i bergen, hadde eg ikke stemme på 3 dager..)
og eg vil heller ha 300 mann på stadion som synger falsk, enn deg som sitter å kritiserer sånn, som eg vil kalle, filleting...
Hordene er vel ikke akkurat det man kan kalle en sykt populær supporterklubb, det murres på forum, mange er misfornøyde, og det siste vi egentligt trenger, er en diskusjon som omhandler folks sang stemmer? det vi trenger, er en konstruktiv debatt, for å videre utvikle Hordene og stemmningen generelt på Viking stadion.
(men eg må si meg enig med nyogtha, at det er en smule vanskeligt, da det bare er daunakker, fjortisser og kverulanter som er her, og ikke de som tar avgjørelse i Hordene. og joda, meg selv er innkludert i beskrivelsen av medlemmene på forumet)
så flott du er engasjert Steenslid, men prøv å fokusere på ting som er til nytte og hjelp for folk, ikke bare rakk ned på de, fordet de ikke har tatt timer hos sangpedagog.
for å hoppe til noe helt annet... hvordan er folks oppfattning av den nye Viking salmen/hymnen?
selv syns eg den er flott, den er enkel, kan synges uten at takten øker for hvert sekund og den inneholder, for meg, en tekst som passer Viking.
dessuten må det siest at Froddien synger som en Gud :)
Jeg vet ikke hvor jeg skal starte i denne posten en gang.. Jeg starter øverst. Jeg kan bli sett på som en som bare klager og kun finner frem det negative i ting, rett og slett fordi jeg ser et enormt forbedringspotensiale, og fordi jeg er realist. Men du ser ikke meg klage av den grunn. Jeg vil kun ha forbedringer. Det at du "alltid" synger gjør ikke deg til en bedre supporter eller tøffere person. Hvem faen bryr seg om du ikke hadde stemme etter Bergensturen? I beste fall fremstår du som en fjortiss som hever deg selv foran andre, og tar helt av med en gang du ser et kamera. De som har vært med i gamet ganske lenge, er som regel dem som er mest rolig av seg når det går bra. Og med det sier jeg ikke at det ikke skal være lov å synge med, eller ta av, men alt har sine begrensninger.
Viking sitt problem er at de ikke har noe særlig av dem midt i mellom. Man har altfor masse gamlinger, koner, barnefamilier og folk som kan sitte på plassen sin og gumle litt til noe medbragt snop som om det var den nye hotel cæsar-episoden eller en ny film på kino.
Så har vi de jeg muligens nevnte litt over, de som tar av for den minste ting, helst har en snittalder litt under myndighetsalder, tar helt av når de får et kamera i trynet, de som hele tiden sier "VIKING ER BEST, SELV OM BRANN VANT SÅ ER VIKING BEST, VI TAR DE NESTE ÅR, VI HAVNET LANGT NEDE I FJOR, MEN VI VAR BEST DA OGSÅ" og innehar ikke et realismegen i seg i det hele tatt. Greit, RBK var best i fjor, Brann var best i år, i fjor var vi møkk dårlig, i år har vi kommet oss veldig. Neste år er det kanskje vår tur.
I tilegg har vi for dårlige sanger. Vi har ingenting som ligner på repartoaret til verken Klanen, Kanarifansen eller Bataljonen, som jeg mener har en viss personlighet.
Jeg skal ikke svartmale alt, poenget er uansett at vi har en stor jobb foran oss, og jeg er enig med deg i et punkt: Å fokusere på dem som synger falskt blir feil, for vi trenger de fleste vi kan få. Men kanskje de nevnte personene bør ta et lite oppgjør med seg selv. God kamp folkens.
uff, uff å uff...
ok.. leste nettopp et innlegg av nyogtha et annet sted, om at han var lei fjortiss krangler osv.. er forsåvidt enig, så skal ikke fortsette på akkurat den biten.
men eg vil gjerne oppklare en ting: dersom du tror at eg skrev det for å fremheve meg selv, så tar du grundigt feil...
det var ganske enkelt et eksempel, på at stemme prakt ikke bør ha noen betydning for om man skal delta i supporter sanger eller ei.
men vil gjerne spørre deg om en ting...
du skriver noe sånn som: "de som synger falsk bør ta et oppgjør med seg selv" (ok, ikke sitat, men du skjønner hva eg mener)
lurer på hva du mener her? skal mann ta sangtimer? eller holde kjeft?
Tribunekultur
20-11-2007, 01:04
Dette er faktisk et prosjekt jeg akter å få gjennom, og jeg håper virkelig jeg får folk med meg. Viktigste er å ha en god dialog.
<3viking fan<3
20-11-2007, 16:09
Hvordan kan vi få hele stadion til å synge? Det hadde vært driiit kult!!
Dette er faktisk et prosjekt jeg akter å få gjennom, og jeg håper virkelig jeg får folk med meg. Viktigste er å ha en god dialog.
Synes det er glimrende at noen endelig kan gå i fronten å ta et tak for å endelig få til en supporterkultur vi kan være stolte av i norges 4. største by.
Stå på videre "Tribunekultur"!
Tribunekultur
29-11-2007, 17:43
Noen fra styret i Hordene som skriver her?
dumlekongen
29-11-2007, 21:18
Håper av hele mitt hjerte at du får dette prosjektet ditt gjennom. Håper alle som har vært her inne å klaget på livet på stadion henger seg på og støtter Tribunekultur her. STÅ PÅ!!!
VikingTommy
09-01-2008, 13:14
me kunne jo prøvd flerne forsangere. og at de sto heilt nere på tribunen istede for midt på, fått flere me då tror eg, tre stykk fordelt på den kortsiå hadde gjort seg, me vett ikkje før me prøve uansett
Har lest litt her frem og tilbake og ja, det er utrolig mye som må/kan gjøres. Hvis jeg personlig skulle rangert Hordene i tabell med de andre supporter gruppene ville jeg plassert hordene rundt 7-8 plass. Vålerenga, LSK, Brann, RBK, FFK og AAfks supporterklubber ville jeg vertfall plassert foran Hordene. Mens Start og Stabæk kanskje ligger noen lunde rundt vårt nivå. Dette burde jo absolutt ikke vært akseptert i og med at Viking er fra Stavanger, norges 4.største by og med et tilskuersnitt som tilsier en 3.plass i Norge.
Dermed burde vel etter min mening Vikinghordene vertfall ligger på en 3-4. plass blandt Norges beste supporterklubb. Men der er det langt opp ennå. Men per dags dato ser jeg ingenting som tilsier at Hordene klarer å forbedre seg så mye. Vet at det er ting på gang i år med "tribunrkultur" som har tatt iniativet til å gjøre noe med tribunelivet.
mrhaaland
11-02-2008, 19:05
Etter det eg har forstått så skal Hordene satse ganske mye på tifo i år... Dette kan bli bra. Men "adle ska ver me" Heile stadion må tåra.
Ok, det er jo positivt, men du fortsatt ikke meg til å synge den sangen.
Ultras79
29-03-2008, 12:44
I morgen er det seriestart. Laget Viking har det siste året tatt steget fra midtsjiktet til toppen av norsk fotball, der vi hører hjemme. Supporterklubben Viking Hordene og de øvrige Viking supporterene er fortsatt i midtsjiktet når det gjelder stemning på kampene. Det eneste vi er helt i toppsjiktet på er oppmøte.
Kan dette være sesongen hvor Viking fansen også hever seg flere hakk? Hvor vi får et bedre og mer konstant trøkk fra Hordene? Hvor tilskuerene på langsiden tar et tak og blir med og synger? Hvor enda flere blir med på borteturene? Det skal bli spennende å se.
For Hordene sin del blir det viktig å få folk til å glemme de negative oppslagene den siste måneden. Den eneste måten å gjøre det på er ved å fornye seg og ved å lage et sinnsykt trøkk på tribunen i morgen.
Tribunekultur
29-03-2008, 13:21
Det ble diskutert i går hva vi skal gjøre for å få med langsidene på sanger. Et av forslagene var å plassere noen fra Hordene over der for å få med folk til å svare på rop. Enten som de starter, og vi svarer på, eller omvendt. Ting er på gang i hvert fall, mye positivt som kom frem i går.
Ultras79
29-03-2008, 14:20
Det ble diskutert i går hva vi skal gjøre for å få med langsidene på sanger. Et av forslagene var å plassere noen fra Hordene over der for å få med folk til å svare på rop. Enten som de starter, og vi svarer på, eller omvendt. Ting er på gang i hvert fall, mye positivt som kom frem i går.
Tror dere tenkte helt rett der. Jeg er overbevist om at Hordene faktisk må sende noen bort til langsidene for å dra dem i gang. Det er svært sjeldent langsidene tar initiativ til noe annet enn klapping. Husker en Brann supporter sa til meg at vi var verdens beste på klapping, men at vi ikke kunne synge. En ting er i hvertfall sikkert: Det er først nå langsidene også blir med at stemningen blir magisk.
AltForViking
29-03-2008, 18:37
Tror dere tenkte helt rett der. Jeg er overbevist om at Hordene faktisk må sende noen bort til langsidene for å dra dem i gang. Det er svært sjeldent langsidene tar initiativ til noe annet enn klapping. Husker en Brann supporter sa til meg at vi var verdens beste på klapping, men at vi ikke kunne synge. En ting er i hvertfall sikkert: Det er først nå langsidene også blir med at stemningen blir magisk.
Helt enig, det som har irritert meg er at når hordene drar igang sanger, så er langsidene kjapt ute med å overdøve med klapping. noe som resulterer i at folk som ser kampene på tv, kun hører klapping. Dersom Hordene plasserer noen på langsidene, tror jeg dette kan hjelpe med å få folk til å synge med også.
Husker Hordene gjorde noe lignende på en av kampene i fjor/forfjor da de stillte mannen med trommene helt ned på F feltet, slik at hele feltet sto på slutten av kampen.
Forøvrig gleder jeg meg helt vilt til kampen i morgen, skal bli dritbra å se viking knuse Deilas reprisedrøm ned i støvlene;)
Har mine tvil på at det blir noe særlig bedre enn fjor med tanke på stemningen på stadion. Men det er jo lov å hpåe og jeg skal gjøre mitt beste for å bidra
Alt som skrives her inne blir som regel bare med snakket.. Virker ikke som Hordene noen gang vil bli bedre.
Steenslid
30-03-2008, 22:43
Enig, Milburn.. Er i det hele tatt han der lederen til Hordene her og leser? Og dere som er medlem i Hordene her, og er på disse møtene, eller hva det nå er, hvorfor tar dere det ikke opp?
Helt enig, det som har irritert meg er at når hordene drar igang sanger, så er langsidene kjapt ute med å overdøve med klapping.
Altså. Hvis "supporterklubben", dvs kompissane te Feddaen blir overdøva av någen så sitte å klappe, så seie det vel egentlig nok? Det e jo dridflaut rett og slett.
Stå på Tribunekultur, like iniativet og viljen
Tror neppe det er mange i styret som leser her inne, virker ikke sånn vertfall..
Hvor blir det av ultrasgrupperingen som det ble snakket om?
VikingKebab
31-03-2008, 01:19
De som bruke dette forumet gjør jo ikkje så mye enn å klaga, stå me hordene å syng så gjør dåkkår någe.
tror du alle her inne vil assosiere seg med Hordene?
VikingKebab
31-03-2008, 01:26
Hvis de ikkje vil assosiere seg me hordene trenge de heller ikkje å klaga så sykt. Det e lett å klaga når man sjøl ikkje vil gjør någe me det. Tro du virkelig ikkje at folk i hordene prøve å finne løsninger på koss me kan forbedra oss? Alt me i hordene gjør for klubben skjer i fritiden, husk på d.
Eg seie bare "ALL MOUTH,NO ACTION" te alle idiotene her inne som bare klage, og som bare holde kjeft på stadion. .......ke mer ska eg sei. SLUTT Å KLAGG ELLER ÅPNA KJEFTEN!!!!!!!!!!!!!! me prøve vertfall
Tribunekultur
31-03-2008, 11:57
Enig, Milburn.. Er i det hele tatt han der lederen til Hordene her og leser? Og dere som er medlem i Hordene her, og er på disse møtene, eller hva det nå er, hvorfor tar dere det ikke opp?
Hadde du vært på møtet som var på Fredag så hadde du kanskje visst at man mange var veldig opptatt av tribunelivet. Alle satte seg i grupper og fikk ark som skulle være med på å forbedre stemningen på stadion, og Hordene generelt som supporterklubb. Styret samlet inn arkene til de forskjellige gruppene og skal se på forslagene.
Mattie J
31-03-2008, 18:48
Ja møtet på fredagen va skikkelig bra brainstorming-møte og det at det for første gang kom flere medlemmer som ikke satt si styret enn som sitter i styret gjorde jo møte enda mer fruktbart, håper bare det nye styret tar tak nå og gjør noe med forslagene - så tror jeg folk kommer til å se drastiske endringer hos hordene i måendene og årene som kommer
PelleB, du som e ute med kjeften i all tråder på dette forumet, jeg utfordrer deg til å stille på årsmøte i hordene 11. april kl 19 på sportscafeen og komme med dine innspill til hvordan vi i hordene kan bli så bra at du har lyst å både assosiere deg med, og melde deg inn i hordene
MJ
Heisann godtfolk. Er ikke så ofte innom her, men etter kampen føler jeg litt trang. Gode tendenser i nytt sangutvalg. Uwe-og Fillosangen ligger an til å bli slägers, men en ting vil jeg kritisere. Vet ikke om dette er rett plass å komme med dette, eller om det er hordene som styrer, men for guds gode skyld kutt reklamedraken. For det første henger ikke TIFO og sponsor sammen. For det andre er ikke dette slike ting man bruker om og om igjen.
Kanskje er det klubben som sender den opp, men hordene som supporterklubb bør gi viking en tilbakemelding på dette.
Forøvrig gledelig å se litt glød og vilje her på forumet. Stå på. Ingen suksess uten hard arbeid.
Tribunekultur
01-04-2008, 21:33
Vet det er andre også som ikke liker reklamen på drakta som sendes opp. Skulle vært en ren drakt med Vikinglogo.
vBulletin® v4.0.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.